Advies game pc upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloe20xd
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-03 13:14
Hoi mede Tweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er alleen maar op gamen op mijn pc(wat ik nu ook al doe)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de 800-1000 euro kosten liefst daaronder natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb nu een game pc alleen ik ben erachter gekomen dat mijn voeding (waarschijnlijk) kapot aan het raken is (hij maakt herrie als mijn computer uit staat en als ik het stroom eraf haal dan is het stil) Echter wilde ik midden/einde van het jaar mijn computer upgraden met nieuwe onderdelen zoals een nieuwe videokaart en meer ram etc. Alleen dat wordt waarschijnlijk nu eerder aangezien mijn voeding er binnenkort waarschijnlijk mee stopt. Wat ik nu voor build heb zie hieronder:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 155,-€ 155,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 6600 XT Gaming X 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Video 3.5 HDD (2013) ST2000VM003, 2TB€ 65,90€ 65,90
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Rood€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingArctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit)€ 47,19€ 47,19
1Geheugen internPatriot Viper Steel PVS416G320C6K€ 39,99€ 39,99
1VoedingenCooler Master MWE 750 White 230V - V2€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesPatriot P210 512GB€ 31,01€ 31,01
Totaal€ 339,09

Nu is mijn vraag o.a is het nog handig om deze computer te gaan upgraden?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee heb niet echt een voorkeur zolang het maar goed werkt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik wil graag de games op normale settings spelen minimaal. Denk bijvoorbeeld aan GTAV, Call of Duty, Avatar: Frontiers of Pandora, en in de toekomst de games aankunnen.

Ga je overklokken?
Nee dat ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik hierboven al een beetje omschreven had ik wil (mocht het nog te doen zijn) mijn huidige game-pc upgraden naar betere onderdelen. Daarbij wil ik graag de games op normale settings of hoger laten draaien zo lang het maar goed en vlekkeloos draait is het ook goed. Zodra de huidige computer niet echt meer het waard is om te gaan upgraden dan ben ik van plan om een nieuwe te bouwen/kopen.
Graag wil ik advies hebben wat het handgist is en of het nog haalbaar is met evt upragden of nieuwe te bouwen.

Alle hulp en of advies is welkom :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 20:03
Allereerst zou ik heel voorzichtig zijn met je voeding, als er iets kapot aan is kan het mogelijk ook schade aan de rest van je systeem veroorzaken! Wanneer heb je 'm gekocht? Volgens de pricewatch zit er 3 jaar garantie op dus misschien kan je het nog laten fixen. Daarvoor zou ik even contact zoeken met de winkel.

Check ook het voedingentopic hier op Tweakers, daar zitten genoeg mensen met meer verstand van voedingen.

Ik denk dat je voorlopig al een heel eind komt als je alleen voeding (als hij niet gerepareerd kan worden), geheugen en opslag een upgrade geeft. Eventueel GPU upgrade, maar dat ligt er ook aan op welke resolutie je speelt en met welke refreshrate.

[ Voor 4% gewijzigd door k4kl44s op 10-01-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-05 11:03
Volgens de pricewatch zit er 3 jaar garantie op dus misschien kan je het nog laten fixen.
Die voeding is het imho niet waard om te fixen, zelfs onder garantie. Beter zo snel mogelijk uit de pc halen en vervangen voordat er andere dingen stuk gaan.
uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition

Als dit mijn systeem zou zijn, zou ik er een uitvoering: AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed of uitvoering: AMD Ryzen 7 5700X3D Boxed (binnenkort verkrijgbaar) in zetten, mogelijk wat meer RAM en een uitvoering: Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:24
Eens, deze pc is eigenlijk nog niet aan de beurt voor een upgrade maar als je echt wilt, dan de X3D variant erin en een potente videokaart indien je hoge resolutie en refresh gebruikt. Speel je gewoon standaard FullHD en 60-75 refresh dan zou ik niet meer doen dan de voeding vervangen als die inderdaad stuk is.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwer21000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-05 10:43

Bouwer21000

Bigger number better

Volgens mij kan je er gewoon een nieuwe voeding in zetten en nog best een tijd mee door.
Als je goedkoop uit wil zijn en niet zo heel veel om toekomstige upgrades voor dit systeem geeft kan je nog voor de uitvoering: Sharkoon WPM Gold ZERO.

Of je een CPU / GPU upgrade nodig hebt hangt helemaal af van of het systeem nu presteert(qua FPS) zoals je zou willen, of dat hij voor sommige games toch te langzaam is. Is dat niet het geval, lekker houden zou dan.

Je zegt midden/einde van het jaar te willen upgraden met nieuwe onderdelen, stel dan rond die tijd opnieuw de vraag waarnaar je het best kan upgraden. Tegen die tijd gaat de markt ongetwijfeld al weer erg veranderd zijn en zal een aanbeveling van nu irrelevant zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Bouwer21000 op 10-01-2024 17:08 ]

https://www.youtube.com/watch?v=WRI94x5MEMM