is Tweakers.net anti crypto / blockchain ?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 11:00
Hoi hoi,
ik lees weinig nieuws over de crypto/blokchain ontwikkelingen in de tweakers.net en als die er zijn worden die meestal afgekraakt door de mensen hier?
maar waarom eigenlijk ?

zoals gisteren werd de twitter / X van Gary Gensler gehacked en werd deinformatie verstuurd over de goedkeuring ( wat nu uitgesteld is ) van ETF...

is de blockchain technlology niet interresant genoeg voor tweakers.net ? WEB3

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:55
meestal afgekraakt door de mensen hier?
Dat geldt voor zo'n beetje alles, dus maak je daar geen zorgen over ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aannemende dat je dit bedoelt als feedback richting de redactie verplaats ik je vraag even naar de juiste plek :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:18

DataGhost

iPL dev

Ik denk omdat NFT's fucking dom zijn en voor zover ik weet crypto vrijwel exclusief gebruikt wordt om mee te speculeren (of op het darkweb), maar dat er nog maar zeer weinig echte praktische toepassingen voor zijn. Het laatste crypto-bericht wat ik me kan herinneren is weer een of andere game-uitgever die NFTs in hun game stopt of hun eigen soort coin lanceert, en daar heb je ook niks aan behalve de uitgever rijker maken. Als er een keer iets echt nuttigs mee gedaan wordt komt het wel op de FP terecht hoor.

[ Voor 29% gewijzigd door DataGhost op 10-01-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wil je hier echt een inhoudelijke discussie over?
Dat wordt heel snel een heilige oorlog van gelovers tegen ongelovers (zoals Intel vs AMD, Apple vs Samsung., Musk vs world etc)

Je geeft een voorbeeld van recent nieuws wat je ws. op de frontpage had verwacht (Gary Gensler)?
Is dat heel nieuwswaardig?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Je geeft een voorbeeld van recent nieuws wat je ws. op de frontpage had verwacht (Gary Gensler)?
Is dat heel nieuwswaardig?
dat de BTC opgenomen wordt door de EFT vind ik wel nieuwswaardig ja en vooral hack van de twitter/ X van de voorzitter van de Amerikaanse Securities and Exchange Commission ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaltun
Ik denk omdat NFT's fucking dom zijn
weet jij wel wat het inhoud ? of ga je zonder in te verdiepen je mening uitgeven??

omg DARKWEB ....
hoelang bestaat darkweb ? en hoelang bestaat de crypto ?

weet jij wel hoe transparant bitcoin is ? meer transparanter dan de fiat het zelf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Orion84 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:28:
Aannemende dat je dit bedoelt als feedback richting de redactie verplaats ik je vraag even naar de juiste plek :)
bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:25:
Hoi hoi,
ik lees weinig nieuws over de crypto/blokchain ontwikkelingen in de tweakers.net en als die er zijn worden die meestal afgekraakt door de mensen hier?
maar waarom eigenlijk ?

zoals gisteren werd de twitter / X van Gary Gensler gehacked en werd deinformatie verstuurd over de goedkeuring ( wat nu uitgesteld is ) van ETF...

is de blockchain technlology niet interresant genoeg voor tweakers.net ? WEB3
Mocht je echt wat hebben kun je altijd ook zelf een nieuwsubmit doen :)

https://tweakers.net/submit/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:20

Sharky

Skamn Dippy!

kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:52:
[...]

weet jij wel wat het inhoud ? of ga je zonder in te verdiepen je mening uitgeven??

omg DARKWEB ....

weet jij wel hoe transparant bitcoin is ? meer transparanter dan de fiat het zelf ...
Als ik je reactie lees krijg ik de indruk dat je diep in de cryptofuik zit. Mijn ervaring is dat mensen die zo over crypto praten niet meteen openstaan voor kritiek en alleen maar de theoretische voordelen zien. Ik denk niet dat Tweakers het nieuws gaat posten dat jij zoekt ...

This too shall pass

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 20:29
De techniek achter crypto is misschien wel Tweakers-waardig, maar voor de rest is het vooral een economisch spel.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:52:
[...]

omg DARKWEB ....

Noem eens een paar andere praktische zaken waarvoor crypto nu gebruikt wordt dan? En NFTs? Wat heb ik praktisch gezien aan een NFT dan? Waarom zou ik een NFT moeten willen hebben? Want kennelijk weet ik volgens jou niet wat het inhoudt, dus ik laat me graag verrassen.

En het is heel leuk dat bitcoin "transparant" is maar met zaken als tumblers kan je het flink kut of zelfs onmogelijk maken om transacties te traceren naar individuen, dat maakt het zo fijn om op het darkweb te gebruiken. Fiat (als je het over cash hebt) kan inderdaad minder transparant zijn en minder traceerbaar (met kanttekeningen) dan cryptocurrency, maar om daar iemand mee te betalen die je niet kent en de rest van je leven ook niet gaat zien is wel een uitdaging.

Maar je klinkt verder heel redelijk en komt met duidelijke argumenten.

[ Voor 21% gewijzigd door DataGhost op 10-01-2024 13:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

JukeboxBill schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:01:
De techniek achter crypto is misschien wel Tweakers-waardig, maar voor de rest is het vooral een economisch spel.
Neeeee je snapt het gewoon niet, het is beter dan centraal geregeld fiatgeld, het wordt zelfs door grootbanken opgenomen als beleggingsobject dus dat moet wel aangeven dat er toekomst in zit!

Dat banken ratten zijn die alles slijten waarvan ze denken dat er geld aan te verdienen valt (wapens, olie, pakketjes van slechte hypotheken), negeren we even.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 10-01-2024 19:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaltun
DataGhost schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Noem eens een paar andere praktische zaken waarvoor crypto nu gebruikt wordt dan? En NFTs? Wat heb ik praktisch gezien aan een NFT dan? Waarom zou ik een NFT moeten willen hebben? Want kennelijk weet ik volgens jou niet wat het inhoudt, dus ik laat me graag verrassen.

En het is heel leuk dat bitcoin "transparant" is maar met zaken als tumblers kan je het flink kut of zelfs onmogelijk maken om transacties te traceren naar individuen, dat maakt het zo fijn om op het darkweb te gebruiken. Maar je klinkt verder heel redelijk en komt met duidelijke argumenten.
ik heb niet eens over de NFT gehad , jij kwam met NFT , ik heb het over de crypto / blockchain...

maar je hebt gelijk .. het wordt een welles nietes verhaal , ik ga niet mijn tijd verknoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ohnee, trouwens, het laatste NFT-nieuws wat ik me kan herinneren is dat op 1 januari middernacht bij het verlopen van de auteursrechten op Steamboat Willie direct iemand dat als NFT heeft gemint. Oftewel werk van een ander gejat om er geld mee te verdienen. Een plaatje wat verder volledig in publiek domein is, dus je kan er nog zoveel "eigendom" over claimen door het hebben van die NFT, in de praktijk claim je helemaal niets en ik denk dat iedereen je uitlacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:12:
[...]

ik heb niet eens over de NFT gehad , jij kwam met NFT , ik heb het over de crypto / blockchain...

maar je hebt gelijk .. het wordt een welles nietes verhaal , ik ga niet mijn tijd verknoeien.
Sorry ik heb het weer verkeerd begrepen kennelijk, maar hebben NFTs er niks mee te maken? Ik dacht dat dat net zo hard op een blockchain vastgelegd werd en dus relevant was.

Blijft mijn vraag over de praktische zaken van bitcoin dan nog openstaan. Noem eens? Ik zou het erg jammer vinden als je bij het eerste minimale signaal van tegenstand al uit je eigen gestarte discussie afhaakt. Dan lijkt het bijna alsof je om te beginnen al geen goed verhaal had. En daarmee beantwoord je direct je eigen vraag uit de topicstart. Dus dat is toch een kleine win-win zou ik zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 10-01-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Sharky schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:57:
[...]

Als ik je reactie lees krijg ik de indruk dat je diep in de cryptofuik zit. Mijn ervaring is dat mensen die zo over crypto praten niet meteen openstaan voor kritiek en alleen maar de theoretische voordelen zien. Ik denk niet dat Tweakers het nieuws gaat posten dat jij zoekt ...
ik sta altijd open voor kritiek maar niet open voor napraters of mensen nonsens gaan uiten, vooral het onderbuik gevoel....
meeste mensen weten niet eens wat een blockchain inhoud en toch hebben ( meestal negatief) mening over, meeste mensen die negatief zijn , zijn de mensen die geld verloren hebben tijdens de bullrun ( wat straks weer gaat gebeuren)
ik stapte destijds in crypto omdat het NERD bezigheid was, btc was nerd money.. dacht dat tweakers ook een nerd website was ( ben daarom ook hier) ...
kritiek zegt ie ..
Ik denk omdat NFT's fucking dom zijn en voor zover ik weet crypto vrijwel exclusief gebruikt wordt om mee te speculeren (of op het darkweb),
dit is de gemiddelde kritiek dat men geeft wanneer men over crypto praat
dat de hele blockchain een nieuwe internet gaat brengen , daar sluiten we onze ogen maar dicht ;)
hele blockchain is aan evolueren, dat de grote bedrijven beginnen in te stappen laten we maar even aan de kant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
JukeboxBill schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:01:
je hoort bijna niks hierover in de tweakers.. vind ik wel raar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:22:

je hoort bijna niks hierover in de tweakers.. vind ik wel raar
In de nieuws berichten misschien niet maar er zijn wel een paar grote topics over in het forum.

hoi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Praktisch alle grote bedrijven laten de (mislukte) blockchain allang weer achter zich. Waar je vijf jaar geleden enorme afdelingen opgericht zag worden voor blockchain hoor je er nu (in zeg de fortune 500) helemaal niets meer over.

Reden: De blockchain lost eigenlijk helemaal niets op. Tenminste, zakelijk/duurzaam/kostentechnisch gezien niet.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 10-01-2024 13:26 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Tweakers is niet anti-blockchain of anti-crypto, wel is Tweakers wat blockchain en crypto betreft een algemene nieuwswebsite geworden over de categorie crypto/blockchain (a la Nu.nl, etc.) die je overal kunt vinden.

Daardoor komen vooral gehackte exchanges, buitgemaakte Bitcoins, etc. en dus voornamelijk negatief nieuws langs, een gemiste kans. Daarnaast zorgt dit ervoor dat de reacties onder deze artikelen standaard in een discussie over het nut van crypto belanden en veel crypto enthousiastelingen zich er niet meer laten zien.

Tweakers zou zich als techwebsite kunnen onderscheiden door meer in de techniek achter blockchain en crypto te duiken. Meer aandacht te besteden aan ETH PoS, DeFi, AI, etc.

Ik heb dit al vaker uitgesproken, maar weinig hoop dat dit zal veranderen. Indien gewenst kunnen we vast wel iets organiseren om leuke en interessante nieuwsitems vanuit de community op te leveren, ik draag er persoonlijk graag aan bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 10-01-2024 13:31 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Even het voor of tegen buiten beschouwing gelaten... net zoals Tweakers hier geen beurs gerelateerd nieuws plaatst zolang het niet met de techniek te maken heeft, zal er over Crypto ook weinig nieuws verschijnen als het geen techniek gerelateerd nieuws is. Tweakers is geen beleggings/investeerders/bankiers/etc forum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:20:
[...]

ik sta altijd open voor kritiek maar niet open voor napraters of mensen nonsens gaan uiten, vooral het onderbuik gevoel....
meeste mensen weten niet eens wat een blockchain inhoud en toch hebben ( meestal negatief) mening over, meeste mensen die negatief zijn , zijn de mensen die geld verloren hebben tijdens de bullrun ( wat straks weer gaat gebeuren)
ik stapte destijds in crypto omdat het NERD bezigheid was, btc was nerd money.. dacht dat tweakers ook een nerd website was ( ben daarom ook hier) ...
kritiek zegt ie ..

[...]

dit is de gemiddelde kritiek dat men geeft wanneer men over crypto praat
En toch weet je hier niks van te weerleggen, terwijl je doet voorkomen alsof het allemaal super-logisch is, dus dan moet het toch ontzettend makkelijk zijn om te zeggen waarom ik het verkeerd heb, in plaats van alleen maar dat ik het verkeerd zou hebben? Ik kan net zo hard zeggen dat dit het gemiddelde discussieniveau van crypto-bro's is.
dat de hele blockchain een nieuwe internet gaat brengen , daar sluiten we onze ogen maar dicht ;)
Hoe dan? Ik ben serieus benieuwd. Begrijp me echt niet verkeerd. Als er positieve veranderingen uit kunnen voortkomen ben ik helemaal voor. Maar dan moet wel duidelijk zijn wat die veranderingen zijn, waarom die puur en alleen door "blockchain" kunnen worden bewerkstelligd en of die veranderingen eigenlijk wel nodig zijn. Maar dit "blockchain gaat een nieuw internet brengen" hoor ik al jaaaaaren en er is nog precies niks veranderd, behalve dat enkele mensen er rijk van zijn geworden o.a. door crypto te pitchen aan mensen die er niks van af weten en al hun geld verliezen in de volle overtuiging dat het een manier is om gegarandeerd slapend rijk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
DataGhost schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Sorry ik heb het weer verkeerd begrepen kennelijk, maar hebben NFTs er niks mee te maken? Ik dacht dat dat net zo hard op een blockchain vastgelegd werd en dus relevant was.
wat heb jij met NFTs ? heb je hiemee geld verloren ofzo ?
er zijn meerdere dingen relevant aan de blockchain dan de NFT...
zo zijn er meerdere blockchain platforms aan het ontwikkelingen voor verschillende doeleinden
- gaming
- muziek
- films
- healthcare
ect ect

en nu wordt de ai ook gekoppeld met de blockchain ( ben eigenlijk zeer beniewd hiernaar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Tweakers zou zich als techwebsite kunnen onderscheiden door meer in de techniek achter blockchain en crypto te duiken. Meer aandacht te besteden aan ETH PoS, DeFi, AI, etc.
dit is wat ik eigenlijk bedoel .. je leest niks hierover terwijl van alles en nog wat gebeurd in de crypto-wereld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:31:
[...]

zo zijn er meerdere blockchain platforms aan het ontwikkelingen voor verschillende doeleinden
- gaming
- muziek
- films
- healthcare
ect ect

en nu wordt de ai ook gekoppeld met de blockchain ( ben eigenlijk zeer beniewd hiernaar)
Wat je hier ziet gebeuren is wat er ook vaak in de reacties op blockchain berichten gebeurt. Het eindigt standaard in een discussie over de voors en tegens. Ik zou daarom hier vooral focussen op wat Tweakers wel/niet kan doen mbt nieuws rondom blockchain en crypto, dan de discussie over crypto/blockchain aangaan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[...]

- gaming
- muziek
- films
- healthcare
ect ect

Vertel me eens een business case van de blockchain voor gaming/muziek/films? Of zelfs maar een (want Tweakers) technologisch voordeel, zonder dat er geld aan verdiend kan worden?

Anyway, zoals hierboven aangegeven zijn er honderden artikelen geweest over crypto en blockchain. Als er technisch nieuws is over deze technologie dan wordt het gepost. Maar of een coin (of aandeel) goedkeuring krijgt van een financiele instantie is meer een FD-artikel dan Tweakers niet?

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 10-01-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pagani schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:35:
[...]

Vertel me eens een business case van de blockchain voor gaming/muziek/films? Of zelfs maar een technologisch voordeel, zonder dat er geld aan verdiend kan worden?
Daar is dit topic niet voor bedoeld en het leidt af van de vraag die de topicstarter stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
MicGlou schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:30:
Even het voor of tegen buiten beschouwing gelaten... net zoals Tweakers hier geen beurs gerelateerd nieuws plaatst zolang het niet met de techniek te maken heeft, zal er over Crypto ook weinig nieuws verschijnen als het geen techniek gerelateerd nieuws is. Tweakers is geen beleggings/investeerders/bankiers/etc forum.
blockchain is geen beurs of geld .. dat het hiervoor ( momenteel) wordt gebruikt , dat is wat anders maar de blockchain is degelijk wel een technisch hoogstand iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Ik wilde hier net niets over zeggen toen je eerder een hele groep mensen als zodanig wegzette, maar dit klinkt een soort ad hominem. Tegelijkertijd gebruik jij het om de rest van mijn reactie te negeren, waar wel degelijk relevante vragen in zitten die je dus weigert te beantwoorden. Verder moet je even je eigen posts teruglezen en dan ook de quotes die je erbij hebt gebruikt. Jij wilt het kennelijk niet over NFT's hebben, prima. Maar ik heb in de categorie crypto-nieuws veel over NFT's gehoord en ze zijn er redelijk verwant aan. Kennelijk heb ik de verkeerde aanname gedaan dat jij daarom net als ik zou vinden dat dat relevant zou zijn in de discussie. Mijn fout schijnbaar. Maar jij hebt specifiek alleen het NFT-gedeelte uit mijn post gequotet en daar een vraag over gesteld, dus als ik daar antwoord op geef lijkt me dat alleen maar logisch.
- gaming
- muziek
- films
- healthcare
ect ect

Welke platforms dan, en wat zijn ze aan het doen? Welk probleem lossen ze op? Ik wil er graag enthousiast over worden maar je lijkt niet verder te komen dan een paar buzzwords, en dan beschuldig je mij ervan ongeïnformeerd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Vertel me eens een business case van de blockchain voor gaming/muziek/films? Of zelfs maar een (want Tweakers) technologisch voordeel, zonder dat er geld aan verdiend kan worden?
wat hebben jullie toch met geld ??
dit geeft weer aan wat jullie kennis is mbt tot blockchain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Taro schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:34:
[...]

Wat je hier ziet gebeuren is wat er ook vaak in de reacties op blockchain berichten gebeurt. Het eindigt standaard in een discussie over de voors en tegens. Ik zou daarom hier vooral focussen op wat Tweakers wel/niet kan doen mbt nieuws rondom blockchain en crypto, dan de discussie over crypto/blockchain aangaan.
Dit is toch logisch? TS claimt onwetendheid. Veel van het nieuws wat langskomt is negatief, wat grotendeels ook gewoon door gebrek aan positief nieuws komt, omdat er volgens mij niet superveel te vertellen is. Geen grote doorbraken, geen revolutionaire nieuwe toepassingen, geen tot nu toe onoplosbare problemen opgelost. Dus dan is de algemene opinie ook negatief. Wil je daar verandering in brengen zal je toch wat positieve zaken moeten weten te benoemen, anders is het "oh daar heb je er weer zo eentje".

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 10-01-2024 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:39:
[...]

wat hebben jullie toch met geld ??
dit geeft weer aan wat jullie kennis is mbt tot blockchain
Ik heb diverse (grote) pilots en projecten gedaan met de blockchain voor grote industriele bedrijven. Van al die initatieven is inmiddels weinig meer over, het faalt allemaal na de eerste pilots/PoCs/assessments van de busines case. Dat is ook de reden dat er minder en minder echt nieuws over te melden is.

Dat is ook waarom we jou hiernaar vragen. Wat brengt de blockchain dan echt? Een tastbaar daadwerkelijk succesvol initiatief.

Ik ken er welgeteld maar een: Blockchainkaartjes voor evenementen/concerten/optredens etc. Maar dat had ook prima gekund zonder de blockchain. Er is daar echter zoveel gesponsord door de media-industrie dat het "rendabel" werd.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 10-01-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Welke platforms dan, en wat zijn ze aan het doen? Welk probleem lossen ze op? Ik wil er graag enthousiast over worden maar je lijkt niet verder te komen dan een paar buzzwords, en dan beschuldig je mij ervan ongeïnformeerd te zijn.
ik probeer jou niet enthousiast te maken.. boeit mij dat ...
ik vroeg me af waarom zo weinig info word gegeven over deze ontwikkelingen ?
dit is wel niewswaardig van tweakers :)
omg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

DataGhost schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Dit is toch logisch? TS claimt onwetendheid. Veel van het nieuws wat langskomt is negatief, wat grotendeels ook gewoon door gebrek aan positief nieuws komt, omdat er volgens mij niet superveel te vertellen is. Dus dan is de algemene opinie ook negatief. Wil je daar verandering in brengen zal je toch wat positieve zaken moeten weten te benoemen, anders is het "oh daar heb je er weer zo eentje".
Het is opvallend hoe snel er oude en achterhaalde vooroordelen langskomen en daarnaast ook vanuit emotie wordt gereageerd.

De achterliggende vraag van de topicstarter is: Kan Tweakers op de frontpage meer aandacht aan de technische achtergrond van blockchain en cryptocurrency besteden?

Als we daar nou eens op focussen ipv direct in een discussie over crypto, blockchain of NFT's te belanden, dan komen we al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:42
Wanneer Bitcoin meer mainstream wordt en geaccepteerd wordt voor het normale volk dan zal er vast genoeg info ook op frontpage komen.
maar daar zijn we nog niet

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Zullen we het welles nietes verhaal over de waarde van blockchain/crypto achterwege laten? Dit is primair een vraag aan de redactie, dus ik stel voor dat we vooral ook even de reactie vanuit de redactie afwachten in plaats van hier onderling te gaan bekvechten :>

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Nou, en ik stel dus dat er weinig noemenswaardige ontwikkelingen zijn, dus daarom weinig info/nieuws erover. Dus tenzij jij concrete noemenswaardige ontwikkelingen (die niet de zoveelste coin launch zijn) kan noemen loopt het daar een beetje vast denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
pagani schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:42:
[...]

Ik heb diverse (grote) pilots en projecten gedaan met de blockchain voor grote industriele bedrijven. Van al die initatieven is inmiddels weinig meer over, het faalt allemaal na de eerste pilots/PoCs/assessments van de busines case. Dat is ook de reden dat er minder en minder echt nieuws over te melden is.

Dat is ook waarom we jou hiernaar vragen. Wat brengt de blockchain dan echt? Een tastbaar daadwerkelijk succesvol initiatief.

Ik ken er welgeteld maar een: Blockchainkaartjes voor evenementen/concerten/optredens etc. Maar dat had ook prima gekund zonder de blockchain. Er is daar echter zoveel gesponsord door de media-industrie dat het "rendabel" werd.
als jij blockchain gaat inzetten om geld te verdienen , dan ben je idd verkeerd bezig...
blockchain heeft een geavanceerde techniek ..
net zo iets als - je nieuwste smartphone puur voor rekenmachine gaat gebruiken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kaltun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:43:
[...]

[...]

dit is wel niewswaardig van tweakers :)
omg
Hoeveel nieuwssubmits heb jij gedaan die niet zijn gepost?
Je kunt zelf invloed uitoefenen. Mochten dat nieuwswaardige (en dit is natuurlijk uiterst subjectief) items zijn die niet gepost worden, kun je zeggen dat Tweakers blijkbaar geen interesse heeft.

Ook kun je die submits misschien hier posten en ik weet niet of iemand van de redactie dan kan aangeven waarom ze wel/niet gepost zijn.

Anders kan het zo zijn dat er gewoon te weinig is want gezien wordt als interessant voor het Tweakers publiek. Allemaal subjectief. Ik verwacht dat jij het al snel nieuwswaardig vindt omdat je het allemaal heel interessant vindt, terwijl het voor een ander allemaal weinig nieuwswaardig is.

Whataboutisms met andere onderwerpen gaan de discussie niet verder helpen. Genoeg artikelen die ik oversla omdat ik het weinig nuttig vind. Dat is prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 10-01-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Taro schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Het is opvallend hoe snel er oude en achterhaalde vooroordelen langskomen en daarnaast ook vanuit emotie wordt gereageerd.
Uh... ok? Volgens mij zei ik iets heel generieks zonder vooroordelen.
De achterliggende vraag van de topicstarter is: Kan Tweakers op de frontpage meer aandacht aan de technische achtergrond van blockchain en cryptocurrency besteden?

Als we daar nou eens op focussen ipv direct in een discussie over crypto, blockchain of NFT's te belanden, dan komen we al een stuk verder.
Dan moet er wel nieuws zijn dus, en ik probeer juist erachter te komen wat er in de afgelopen tijd dan nieuwswaardig genoeg geweest zou zijn. Is dat een rare vraag?

Van de technische achtergrond meen ik me te herinneren dat er een keer een review-artikel ofzo over is geweest. In de afgelopen jaren is er qua technische achtergrond ook niet heel veel veranderd lijkt me? Dus dan kan dat oude artikel nog prima dienst doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
interessant topic, sinds lange tijd dacht ik inderdaad dat juist deze ETF aanvraag behoorlijk nieuwswaardig zou zijn. Juist voor het tweakers publiek.

Een technologie volledig ontwikkeld in de digitale wereld waarvan de adoptie grootschalig plaatsvindt (er zou geen ETF komen als het overgrote deel van de wereld zou denken dat Crypto of Bitcoin een gefaald experiment was). Daarnaast, mocht ik hier kritiek op krijgen, voldoende feiten waarin te zien is dat de adoptie op crypto doorzet (zie bijvoorbeeld de statistieken op GlassNode).

Ik kan begrijpen dat Tweakers selectief is in het nieuws dat ze plaatsen, maar juist voor het tweakers publiek (of laat ik naar mezelf dan maar kijken, "voor mij") zou ik zeggen dat dit soort nieuwe technologieën wij daar meer vanaf willen weten. Of dat nou Crypto, Web3, VR/AR of een andere technologie is wat een (grote) kans van slagen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

willyfreak schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:50:
interessant topic, sinds lange tijd dacht ik inderdaad dat juist deze ETF aanvraag behoorlijk nieuwswaardig zou zijn. Juist voor het tweakers publiek.
Dat zou inderdaad nieuwswaardig kunnen zijn. Maar als ik ernaar Google zie ik allemaal artikelen van net een paar uur oud. Ik weet niet hoe oud het echte nieuws is maar het kan ook zijn dat ze er gewoon nog niet aan toegekomen zijn?

Edit: en tegelijkertijd "SEC says it did not yet approve bitcoin ETF, X account was compromised" dus daarmee is het nog geen nieuws. Dus ehhh ja geen idee waarom het gepost zou moeten worden dan.

[ Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 10-01-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Een technologie volledig ontwikkeld in de digitale wereld waarvan de adoptie grootschalig plaatsvindt (er zou geen ETF komen als het overgrote deel van de wereld zou denken dat Crypto of Bitcoin een gefaald experiment was). Daarnaast, mocht ik hier kritiek op krijgen, voldoende feiten waarin te zien is dat de adoptie op crypto doorzet (zie bijvoorbeeld de statistieken op GlassNode).
glassnode kende ik nog niet .. bedankt .. ga even checken wat dat is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
waar heb ik gezegd : geen nieuws over crypto ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gezien de discussie op dit moment niet heel erg constructief is en dit zoals hier aangegeven primair een vraag aan de redactie is sluit ik tot nader orde dit topic. Indien de redactie nog aanvullend wil reageren kan het topic weer open mits een ieder zich aan de eerdere modbreak gaat houden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En om te voorkomen dat de redactie dit gesloten topic over het hoofd ziet: @TijsZonderH kan jij of een van je collega’s hier even een blik op werpen en indien nodig heropenen en van een reactie voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En weer open zodat Tijs kan reageren :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:59

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Bij dezen!

We schrijven inderdaad niet heel vaak over cryptovaluta (het is sowieso niet crypto ;) ), maar het is niet dat we dat nooit doen.

We zijn zeker niet principieel tegen cryptovaluta, blockchains en NFT's, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in de tien jaar dat ik in dit vak zit nog steeds nooit een echt concrete toepassing tegen ben gekomen die echt nuttig was en ondertussen wel elke keer van adepten hoor dat ontwikkeling X of Y of Z dan toch echt eindelijk, nu écht, zeker weten nu de doorbraak gaat zijn die al sinds Satoshi beloofd wordt. Daarom zit er inmiddels wel een eerst-zien-dan-geloven-attitude achter bij onze redactie.

Er zijn een paar overwegingen rondom dit onderwerp. Ten eerste: het is vaker economisch nieuws dan technieuws en dat is niet ons vakgebied. Daar schrijven we dan ook minder over. Een ander punt is ook dat we zelf niet echt experts zijn op het gebied van blockchain: wat is wel, en wat is niet nieuwswaardig voor ons? Dat maakt het, toegegeven, soms wel lastig voor ons om kaf van koren te scheiden.

Het helpt dan niet mee dat er weinig onafhankelijke experts zijn op blockchaingebied. Ik ken inmiddels heel veel namen en heel veel blogs en heel veel boeken en die staan allemaal met minimaal één been in Bitcoin. En aangezien Bitcoin ondanks alle mooie beloftes voornamelijk een beleggingsmiddel is, is het heel erg lastig experts hierin te vinden die het kunnen duiden die zelf geen agenda hebben.

Ik zeg dus zeker niet dat de technologie achter cryptovaluta niet interessant is, maar ik ben wel sceptisch en na 15 jaar beloftes over 'nieuwe vorm van geld' denk ik dat dat zeker voor journalisten een gezonde houding is.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@TijsZonderH Crypto is breder dan cryptovaluta. Door "currency" of "valuta" te gebruiken wordt het al snel economisch nieuws. De blockchain achter Bitcoin is saai, maar er zijn veel projecten die veel meer doen dan alleen winst opleveren voor speculanten, echter is dat wel waar vaak de focus op ligt en dat is jammer. De meest bekende hier zijn NFT's (is inmiddels ook al een trend van jaren geleden), maar tegenwoordig zijn er ook AI toepassingen, creditcards, denken veel mensen nog steeds dat Ethereum stroom verslindt dmv videokaarten, etc.

Ik zeg niet dat blockchain de oplossing is voor veel wereldproblemen, maar veel mensen zitten nog wel in die fase van de technologische ontwikkelingen. De crypto wereld is echter al vele jaren verder.

Binnen de crypto community op Tweakers zitten veel mensen die hier heel veel over kunnen vertellen en ook graag informatie delen. Als de nieuwsredactie daar voor open staat kunnen we hier vast samen wel een weg in vinden en stappen mee maken. Maar het begint ermee dat de redactie er voor open staat om de achtergrond te gaan belichten ipv het standaard nieuws dat ook op andere websites staat te herhalen. De crypto topics behoren al jaren tot de meest bezochte op Tweakers, ieder jaar staan ze weer bovenin de lijstjes. Het is zo jammer dat daar op de frontpage niet meer mee wordt gedaan.

Indien gewenst kan ik hier wel een rol in spelen. Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:55:
@TijsZonderH Crypto is breder dan cryptovaluta. Door "currency" of "valuta" te gebruiken wordt het al snel economisch nieuws. De blockchain achter Bitcoin is saai, maar er zijn veel projecten die veel meer doen dan alleen winst opleveren voor speculanten, echter is dat wel waar vaak de focus op ligt en dat is jammer. De meest bekende hier zijn NFT's (is inmiddels ook al een trend van jaren geleden), maar tegenwoordig zijn er ook AI toepassingen, creditcards, denken veel mensen nog steeds dat Ethereum stroom verslindt dmv videokaarten, etc.
NFTs zijn natuurlijk juist het ultieme voorbeeld van iets wat alleen een hype werd vanwege winst voor speculanten (en verlies daarna). De meest vergezochte opties werden erbij gehaald hoe NFTs nuttig zouden zijn (voor concert tickets :X ), en ondertussen zijn we gewoon blockchain op het volgende aan het plakken (AI), zonder dat het nou duidelijk is wat het toevoegt.

In zijn algemeenheid is er gewoon een enorm gebrek aan daadwerkelijke use cases waar het voordeel biedt, en die niet rond speculatie draaien. En ook hier zie je eigenlijk geen plaats waar er echt discussies over plaatsvinden. De crypto fans zitten in hun eigen hoekje, en daar heb je op GoT het slowchat topic wat nou ja, slow chat is, en het andere topic, wat astrologie TA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Sissors Bedankt voor je denigrerende opmerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:34:
@Sissors Bedankt voor je denigrerende opmerking.
Precies deze reactie is waar het misgaat. We hebben een groepje crypto-fans die zeer actief zijn in dit topic en een aantal mensen (waaronder uit het bedrijfsleven en de journalistiek) die vijftien jaar na dato nog altijd geen toegevoegde (en gerealiseerde) waarde zien van crypto en de blockchain. Die waarde hoeft nieteens geldelijk te zijn, maar ook een oplossing voor eender welk probleem. Als we dat dan in dit topic melden is het blijkbaar denigrerend?

Maar als er een verhaal te schrijven is over een daadwerkelijk succes, stuur het dan vooral in naar de redactie.

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 10-01-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pagani schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:40:
[...]

Precies deze reactie is waar het misgaat. We hebben een groepje crypto-fans die zeer actief zijn in dit topic en een aantal mensen (waaronder uit het bedrijfsleven en de journalistiek) die vijftien jaar na dato nog altijd geen toegevoegde (en gerealiseerde) waarde zien van crypto en de blockchain. Als we dat dan in dit topic melden is het blijkbaar denigrerend?

Maar als er een verhaal te schrijven is over een daadwerkelijk succes, stuur het dan vooral in naar de redactie.
Ik post zeer veel TA in het crypto NK topic en ik besteed daar veel tijd aan, dat wordt hierboven door iemand weggezet als "astrologie", dat is toch denigrerend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:43:
[...]

Ik post zeer veel TA in het crypto NK topic en ik besteed daar veel tijd aan, dat wordt hierboven door iemand weggezet als "astrologie", dat is toch denigrerend?
Daar ben ik het mee eens. Dat is dan dus ook een deel van "het probleem"

Ik zie de daling van nieuws betreffende de blockchain op Tweakers gewoon als een logisch gevolg van het feit dat ik er in het bedrijfsleven (hogere managementlagen van de industrie en tech reuzen) vrijwel niets meer over hoor.

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 10-01-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:40:
[...]

Precies deze reactie is waar het misgaat. We hebben een groepje crypto-fans die zeer actief zijn in dit topic en een aantal mensen (waaronder uit het bedrijfsleven en de journalistiek) die vijftien jaar na dato nog altijd geen toegevoegde (en gerealiseerde) waarde zien van crypto en de blockchain. Als we dat dan in dit topic melden is het blijkbaar denigrerend?

Ik denk dat ie vooral problemen heeft met TA vergelijken met astrologie. Maar los of het nou wel of geen astrologie is, zelfs in het crypto gedeelte is er toch verrekte weinig discussie buiten geld om. Ja wat dingen hoe geweldig iets is, wat dan de reden is waarom het muntje meer waard zal worden. Dus als zelfs de crypto fans zich voornamelijk focussen op het financiele aspect, is het dan vreemd dat degene die erbuiten staan ook vooral het financiele zien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55

Zenix

BOE!

Taro schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:43:
[...]

Wat is het dan? Want net zoals met beleggen is TA leuk, maar het zegt niks. Het vergelijken met astrologie is dan niet zo raar, want dat is ook niet wetenschappelijk bewezen. Astrologen zullen vast ook veel tijd steken in astrologie en dat waarderen andere mensen ook. Dat is in dit geval niet anders. Ik vind daar niks denigrerend aan.

Verder hoef ik persoonlijk ook geen crypto nieuws te zien op Tweakers, tenzij het gaat over techniek.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 10-01-2024 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Waarom zijn we drie pagina's verder en heeft nog steeds niemand van de verdedigers antwoord gegeven op vragen van @DataGhost en @pagani WAT dan zo revolutioneel is?

Geef nou eens een concreet voorbeeld.

Elke keer is het "Ze zijn bezig met" "Grote bedrijven doen ook mee" "internet veranderen"

Geef nou eens antwoord op de HOE vraag?

We willen graag mee in de hoop. Maar een hoop zonder concrete voorbeelden is puur hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@LTwinter Omdat is verzocht het verder aan de redactie over te laten: Orion84 in "is Tweakers.net anti crypto / blockchain ?"

[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 10-01-2024 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Taro schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:24:
@LTwinter Omdat is verzocht het verder aan de redactie over te laten.
is Tweakers.net anti crypto / blockchain ?

Letterlijk de titel. Maar elke keer als het moeilijk wordt, of er antwoorden moeten komen dan zijn de cryptobros opeens weg. Dat schept nou niet bepaald vertrouwen in Web 3.0

Je geeft aan dat je vaak post over crypto. Waarom zijn deze vragen in hemelsnaam dan zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:35

BoAC

Memento mori

Lol: Google geeft maar weer waar de focus ligt.. klik op maar welke bedrijven er echt 'iets' mee doen.
Een ook het kopje: Hoeveel blockchains zijn er.. het gaat gelijk weer over geld..

Ik had persoonlijk meer verwacht van inzet van Blockchain technologie voor waarborgen van data/documenten enz.. misschien heeft dat tijd nodig.

In ieder geval is het nu voornamelijk gekoppeld aan geld.. en dat is jammer.

Misschien een leuk topic voor ideeen spuien waarvoor blockchains kunnen worden ingezet in nuttige dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, de redactie heeft feedback gegeven en inmiddels gaat het nergens meer over. Het slotje gaat er dus weer op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.