Alternatieve accu's voor elektrische handschoenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:40
Ik lijd aan het syndroom van Reynaud en daarom gebruik elektrische handschoenen.

Vroeger had ik ze van Gerbring, maar nu heb ik een set van Human Nature (huismerk ANWB) gekocht.

Ze bevallen heel goed maar zou graag een extra set accu's willen i.v.m. de wintersport. Nu verkoopt ANWB die zelf niet. In het verleden hebben ze dat wel gedaan en kostte een set bijna net zoveel als een set handschoenen (€80).

Nu vroeg ik me af of ik zoiets niet via een andere weg kan bestellen. Bijvoorbeeld via Ali? Ik heb al gezocht op het onderdelennummer, maar dat leverde weinig op.

Op Ali vond ik deze en deze maar ben niet zeker dat de connector past. Ik heb de connector nagemeten en kom tot 3.5 mm extern.

Hierbij wat foto's van de accu en de connectors. Wie helpt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usOIVgS431QHdbKRwiW5PwxFfHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATLCEDIhoBTXDqiWLZjljow2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aYNkdkggSfsl2Qn1BFGyV-Nw30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnZF7qkkHyoSfcXi6r1hZyCn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6acBQ4mZaRV3YlBpm5WnK8yErQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojuxkEDu83xb8orf3bJclasb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door havana op 10-01-2024 11:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou geen Li-ion batterijen van Ali in je kleding stoppen. Kan je niet iets zoeken met USB-aansluiting, zodat je een standaard powerbank kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08

Barrycade

Through the...

Koop je toch een tweede paar? Of moet het goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:35
Ik vermoed dat deze handschoenen niet veel meer dan een rebrand zijn van een ander merk... als je erachter kan komen welk merk dan zal je daar vast de accu's kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MicGlou schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:38:
Ik vermoed dat deze handschoenen niet veel meer dan een rebrand zijn van een ander merk... als je erachter kan komen welk merk dan zal je daar vast de accu's kunnen krijgen.
Ik denk Macna. Maar zeker ben ik niet.

https://www.tenkateshop.c...weyowgz75i3saAmHTEALw_wcB

2e paar handschoenen is op zich een optie. Zeker omdat ik ze eigenlijk een maatje groter had willen hebben.

Powerbank en dan tijdens de lunch even laden is ook een goede optie. De lader is namelijk wel USB.

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 10-01-2024 11:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Dit is alsof je op een doe-het-zelf forum iemand aanraadt om een klusjesman in te huren -O-

We zitten op Tweakers hier.
Of moet het goedkoop?
Ja, dat is letterlijk de reden waarom havana dit topic is gestart :D

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 10-01-2024 11:42 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Heated gloves homemade battery (7.4v 3300)
;)

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 10-01-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08

Barrycade

Through the...

Hahn schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:41:
[...]

Dit is alsof je op een doe-het-zelf forum iemand aanraadt om een klusjesman in te huren -O-

We zitten op Tweakers hier.

[...]

Ja, dat is letterlijk de reden waarom havana dit topic is gestart :D
Ik heb het fenomeen van Reynaud ook, dus weet dat natte handschoenen niet echt helpen. En ben zelf niet van de wintersport maar kan me voorstellen dat je handschoenen nat worden. Zeker met verwarming er in.

Dus met een 2e set kan je mooi je ene paar op de kachel leggen en de accus aan de oplader en na de lunch met verse set verder.

Maar we kunnen ook gaan freubelen met lithium accus zonder CE of andere kwaliteits controle uit China die je op je plastic handschoenen installeert.

Dat kan ook ja. Wellicht wel leuker. Maar niet mijn type humor/hobby.

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 10-01-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Als ik bij Conrad.nl ga zoeken op accu's die 7,4V leveren dan komen allerlei opties langs voor RC auto's e.d. Het moet toch niet heel moeilijk zijn om zo'n exemplaar te voorzien van een andere stekker en deze, misschien met wat beschermende folie/tape zoals in bovenstaande video, in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:37:
Als ik bij Conrad.nl ga zoeken op accu's die 7,4V leveren dan komen allerlei opties langs voor RC auto's e.d. Het moet toch niet heel moeilijk zijn om zo'n exemplaar te voorzien van een andere stekker en deze, misschien met wat beschermende folie/tape zoals in bovenstaande video, in te zetten.
Yep, zijn zelfs pack met (op het oog) de juiste aansluiting, zoals deze:
https://www.accucompany.n...cu-led-mtb-fietslamp.html

Dan heb je ook gelijk 2,5x zoveel capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Barrycade schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Ik heb het fenomeen van Reynaud ook, dus weet dat natte handschoenen niet echt helpen. En ben zelf niet van de wintersport maar kan me voorstellen dat je handschoenen nat worden. Zeker met verwarming er in.

Dus met een 2e set kan je mooi je ene paar op de kachel leggen en de accus aan de oplader en na de lunch met verse set verder.

Maar we kunnen ook gaan freubelen met lithium accus zonder CE of andere kwaliteits controle uit China die je op je plastic handschoenen installeert.
Wie weet zit er wat in tussen jouw 'koop een tweede set handschoenen voor de volle prijs' en 'gevaarlijke accu's van AliExpress voor een prikkie'.

En als jij accu's weet die wel van betere kwaliteit zijn, voor een zachter prijsje, laat het vooral horen d:)b
Dat kan ook ja. Wellicht wel leuker. Maar niet mijn type humor/hobby.
Dat het jouw kop thee niet is, mag uiteraard. Maar daarmee hoef je het anderen nog niet te ontmoedigen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 10-01-2024 16:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Cheesy schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Yep, zijn zelfs pack met (op het oog) de juiste aansluiting, zoals deze:
https://www.accucompany.n...cu-led-mtb-fietslamp.html

Dan heb je ook gelijk 2,5x zoveel capaciteit.
Even gemaild, maar dat is niet de juiste aansluiting.

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en heb toch maar een 2e set besteld. Gisteren al geleverd. Maatje groter, de XXL is maar heel ietsjes groter dan de XL.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft weinig met computerhardware te maken dus schopje naar MME, zodat de zichtbaarheid in de toekomst wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zouden wel moeten passen. Maar van die versie zijn ook sterkere beschikbaar en dat zou dan mijn voorkeur genieten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

havana schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:03:
[...]

Zouden wel moeten passen. Maar van die versie zijn ook sterkere beschikbaar en dat zou dan mijn voorkeur genieten.
Bij de soortgelijke advertenties, tot 4400mAh https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:39
ik haak even aan omdat ik hoop dat er iemand een hele slimme oplossing heeft om de handschoenen direct van een powerbank te laten draaien (maar ik weet niet of de voltages dan overeenkomen) tijdens skieen en op de usbpoort van mijn brommert tijdens forensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:54
Dat zal waarschijnlijk niet zomaar lukken. Om een beetje warmte te creëren heb je wel wat power nodig. 5V x 2A is 10W. Dat is niet veel. Ik vermoed dat die handschoenen meer output hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Handschoenen zijn 7.4v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:19
Ze lijken verdacht veel op deze van Ekoi:
https://www.ekoi.com/nl/a...-evo-2-0400000914107.html

Ik heb ze hier thuis liggen, als het nodig is kan ik wel een foto er van maken. De foto op de ekoi site lijkt een vrij lage resolutie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
rvisser schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:53:
Ze lijken verdacht veel op deze van Ekoi:
https://www.ekoi.com/nl/a...-evo-2-0400000914107.html

Ik heb ze hier thuis liggen, als het nodig is kan ik wel een foto er van maken. De foto op de ekoi site lijkt een vrij lage resolutie te hebben.
Yep, dat zijn dezelfde. Zonder meer.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1