Heul veul marge boven en onder foto's in carrousel

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 19:59
Hallo!

Sinds een aantal dagen zie ik heel veel leegte in alle redactionele artikelen waar een fotocarrousel in staat. Bv deze heb ik toevallig nu open staan en hebben beide het issue:
nieuws: ASUS toont GeForce RTX 4090-videokaart die kabelloos van stroom wordt...
nieuws: MSI introduceert Claw A1M-handheld met Intel Core Ultra-cpu met Arc-gpu

Zoals in onderstaand screenshot te zien, zit er heel veel lege ruimte boven en onder de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZuDMz32Y10e0MMoT28Nf8fyEhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3jvnb1i2FdJLb8u2650DE2pa.png?f=fotoalbum_large

Bovenstaand screenshot is gemaakt in Firefox 121.0 op Windows 10 22H2. Het gebeurt ook op Edge (v120.0, zonder cookies en met lege cache want Edge gebruik ik anders nooit) en ook in de Samsung Browser op mijn Galaxy S10e. Dus lijkt niet browser- of OS-specifiek te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:16

DaFeliX

Tnet Devver
Dit is by design.

Althans, 'by design' is het gedrag zoals in het GeForce RTX 4090 artikel: We zorgen er nl voor dat de boel niet verspringt op het moment dat er een afbeelding met een andere verhouding wordt getoond. Dit was voorheen wel zo, waardoor de carrousel onderaan versprong als je van een liggende naar een staande afbeelding ging.
Je ziet daar dat de laatste afbeelding in een andere verhouding is, die de witruimte wel opvult.

Wat er bij 't Claw A1M gebeurd weet ik niet helemaal, daar lijkt mij dat er best wat minder witruimte zou mogen zijn; daar is immers niet sprake van een hoge afbeelding die die ruimte nodig zou hebben. Ik ga 't even navagen hiero.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Je hebt gelijk dat de laatste afbeelding in het Asus-artikel iets hoger is dan de anderen, maar zelfs bij die afbeelding wordt niet de volledige verticale ruimte benut. De ruimtebehoefte lijkt dus te worden overschat door deze feature.

Overigens zou ik er in dit geval geen moeite mee hebben als een en ander een beetje verspringt bij het wisselen van afbeelding. Ik vind het net als iedereen bloedirritant als content op sites opeens verspringt (zeker als je net ergens op wilde gaan klikken... |:( ) maar in dit geval zou een eventuele verspringing alleen gebeuren als gevolg van een muisklik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:00

crisp

Devver

Pixelated

De hoogte van de imagecarrousel is eigenlijk toegespitst op de breedte van een reviewartikel (980px), maar voldoet in dit geval niet voor een nieuwsartikel waar die breedte maar 656px is op desktop. Daar moeten we dus beter rekening mee houden (en ook netjes meeschalen voor mobiel). Ik heb daar een ticket voor gemaakt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:00

crisp

Devver

Pixelated

Als het goed is is het nu een stuk beter. Zoals gezegd wordt er sowieso wel een stukje ruimte gereserveerd zodat ook afbeeldingen in portrait in een redelijk formaat getoond kunnen worden zonder daarvoor de hoogte van de imagecarrousel te laten variëren (iets wat bijvoorbeeld in dit artikel best irritant was).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Heel mooi! Hulde :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.