[Redhat 7.1] Partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik heb weer eens een probleempje:

Ik heb een HDD van 40 gig (Maxtor IDE 7200 RPM). Nu heb ik op mijn C:\ partitie (NTFS 6 GB) windows 2000 geinstalleerd. Als dual boot wil ik Redhat 7.1 installeren. Maar nu zit de setup van Redhat te zeuren over dat hij geen partities kan maken omdat de bootsector niet op < 1024 zit ofzoiets.

Ik wil de partities alsvolgt hebben:

Een swap-partitie van 1024 MB (2 x 512 MB)
een root partitie van 5000 MB.

Maar dit krijg ik dus niet klaar. Hij laat het in principe wel toe maar ik kom niet in de volgende stap van de Redhat setup wizard.
Doe ik iets fout ? Hoe kan ik dit oplossen ?

please help me.. grtz

Verwijderd

je kan 2 dingen doen:
1. nieuwere versie van lilo
2. een xtra boot partitie [/boot] van 25 MB [dit doet SuSE linux ook]

Verwijderd

Je boot partitie in linux moet vóór de 1024ste sector zitten anders kan ie er niet van booten. Je kan dus een boot partitie aan het begin van je schijf plaatsen (voor de partitie van Windows (met partition magic ofzow)).

Suc6

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 07 september 2001 15:43 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
Een swap-partitie van 1024 MB (2 x 512 MB)
1 gig swap is nogal wat overkill. Hoewel het klopt dat de Linux kernel (zeker de 2.4 strain) geprogd is voor swap = 2x ram, is dit in de praktijk niet nodig als je veel (te veel) geheugen hebt. Als je veel geheugen voor wat je doet (512 voor normaal desktop gebruik is erg veel), wordt je swap nauwelijks gebruikt.
Als je wat gamed, internet, briefje maakt, beetje gimpen (en dan geen A4tjes op mega true color 1200 dpi ofzo) heb je met 512 meg ram wel genoeg aan 128 of 256 meg swap. Als je de HD space makkelijk kunt missen kun je wel 1 gig aanmaken, maar het is hoogstwaarschijnlijk nogal overbodig.

* deadinspace 's desktop heeft 640 MB ram en 240 MB swap.