Mercedes GLA voorruit beslagen binnenkant bestuuderszijde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-07 00:20
Dag allemaal,

Het valt mij op dat wanneer het geregend heeft dat in mijn GLA uit 2019 direct achter het stuur het raam aan de binnenkant beslagen is /wordt. In ieder geval veel meer dan de rest van de ruiten.
In sommige gevallen alleen achter het stuur en op de rest van de voorruit niet.
Eigenlijk nergens iets te bekennen al maanden maar wel dus enkel enkel aan de onderkant van de voorruit achter het stuur.

De auto heeft nu 3 dagen niet gereden en vanochtend viel het mij op dat het zoals verwacht bevroren is aan de binnenkant.
Staat er aan de bestuurderzijde standaard een klepje open wat lucht naar binnen blaast bij deze auto’s? Of iets waardoor er water kan blijven liggen?
Of ergens condense van de airco ofzo wat toevallig aan die kant ligt?
Geen lekkage in de auto iig.

Ik heb zojuist de circulatieknop aangezet en zo de motor uitgezet met de hoop dat alles ‘dicht’ is gezet. Nog tips wat ik na kan lopen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe vochtig is de vloer en eventueel matten aan die kant? Het is duidelijk vochtiger aan 1 kant dan aan de andere kant. Mogelijk dat je kachelradiator aan die kant een kleine lekkage heeft of druppels? Kan een afvoerkanaal zijn wat verstopt is waardoor het vochtiger is aan die kant.

Neem aan dat je namelijk climate control aan hebt met dus ook de airco stand aan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Touchdomex schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:58:
Hoe vochtig is de vloer en eventueel matten aan die kant? Het is duidelijk vochtiger aan 1 kant dan aan de andere kant. Mogelijk dat je kachelradiator aan die kant een kleine lekkage heeft of druppels? Kan een afvoerkanaal zijn wat verstopt is waardoor het vochtiger is aan die kant.

Neem aan dat je namelijk climate control aan hebt met dus ook de airco stand aan.
Matten zijn kurkdroog, nergens iets van lekkage te bekennen in de auto.

Vergeleken met mijn andere auto is dat wanneer ik de voorruitverwarming aanzet deze auto niet standaard de airco aanzet. Dus airco wordt nauwelijks gebruikt en de auto wordt de laatste tijd enkel voor kleine afstanden gebruikt.

Hoe kan ik eigenlijk lekkage aan de kachelradiator opsporen of een afvoerkanaal?
Laatst nog alle bladeren met een hoge druk spuit goed schoongemaakt van bovenaf.
Weet niet of er nog meer losgemaakt moet worden om wat dingen uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Parkeer je de auto elke keer in dezelfde oriëntatie (noord/zuid/oost/west)? Als de zon elke keer op dezelfde plek op de auto begint te schijnen kan dat ook een verschil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Sefyu schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:12:
Parkeer je de auto elke keer in dezelfde oriëntatie (noord/zuid/oost/west)? Als de zon elke keer op dezelfde plek op de auto begint te schijnen kan dat ook een verschil geven.
Yep altijd zelfde locatie. De zon komt achter de auto op.
Maar ik heb het gevoel dat iets niet lkkr zit linksvoor.

Laat ik zo zeggen nu ik eraan denk.
Als het heeft geregend en de kids komen met hun natte kleding de auto in dan zijn de ruiten allemaal vanzelfsprekend beslagen.
Als ik kijk achter het stuur dan is deze extra extra beslagen waaardoor het condense echt bijna vervormt naar een druppel.

Ik reed op de snelweg een keer waarbij het mii opviel dat de de ventilator moeite heeft om de linkerzijde deoog te krijgen terwijl de rest van de auto direct na een paar minuten droog is.

Ik dacht, komt er misschien niet voldoende warme lucht naar binnen?
Maar er speelt dus meer ;)