Problemen met spanning op fasedraad in kroonsteentje.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesBrown
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem bij het ophangen van een lamp: uit het plafond komen 2 stroomdraden (blauw en zwart, dus nuldraad en schakeldraad). Op de schakeldraad staat spanning. Aangezien de lamp ergens anders moet hangen, heb ik de schakeldraad verlengd met fasedraad (bruin). Ook op de fasedraad staat vervolgens spanning. Echter, zodra ik de fasedraad in het kroonsteentje steek, staat er plotseling geen spanning meer op. Hetzelfde gebeurt zodra ik de schakeldraad direct in het kroonsteentje steek. Kroonsteentje getest, deze is niet kapot. Iemand enig idee waar het probleem in zit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:23

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Klinkt als, schakelaar staat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:45

dragonhaertt

@_'.'

Wat is "het kroonsteentje"?
Hoe meet je de spanning?
Waar meet je de spanning?
Wat denk je zelf dat er gebeurd?

Nogal een vaag verhaal waar ik weinig eieren van kan bakken.
Óf ik begrijp je niet goed óf je hebt een magisch kroonsteentje die als schakelaar fungeert.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je wat foto's maken hoe alles aangesloten is?
Klinkt vaag allemaal. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacgregorSound
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-06 21:20
De spanning verdwijnt zodra de lamp(met kroonsteen) aangesloten wordt? Zo ja, dan kun je spanning meten als gevolg van inductie in parallel lopende bekabeling en is de daadwerkelijke schakeldraad ergens onderbroken of niet aangesloten. Dit fenomeen is doorgaans alleen bij langere lengtes.

Het kan ook dat de draad niet goed contact maakt, zodra er dan stroom wil gaan lopen maakt de overgangsweerstand er een eind aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Meet je spanning met een universeelmeter? Die is hoogohmig waardoor je een inductiespanning kan meten.
Geen antwoord op je vraag, maar de schakeldraad mag je alleen maar verlengen met een zwarte draad.
Pagina: 1