Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thareddevil
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Beste forum leden,

Ik wil graag een nieuw pc gaan kopen, wel heb ik nog een 4 tal 3,5inch harde schijf die ik er graag terug in wil hebben, 1 kan er eventueel uit, en 2 oudere ssd van 2,5 inch, hiervan zou er ook 1 weg gelaten kunnen worden. dus dit moet in de behuizing kunnen en op het moederbord, het zijn sata schijven.
verder mag de behuizing niet groter zijn als Kast afmetingen maximaal
54cm hoog
25cm breed
60cm diep
Liever iets minder hoog en iets minder breed, want hij staat anders strak in de kast. aan/uit knop het liefst bovenop of aan de rechterkant van de kast

ik wil met de pc foto's gaan bewerken, en gamen. Ik wil straks gta 6 zonder moeite kunnen draaien

de pc zet ik zelf in elkaar en het budget is ongeveer 3000 euro, 1 maar zit er aan ik heb 2 behuizingen nodig want mijn oude pc moet in een nieuwe behuizing, omdat de oude haast uit elkaar valt.

het gaat dus om de volgende onderdelen, Processor/processor koeling, Moederbord, Voeding, intern geheugen, videokaart ik wil 2 ssd schijven die je op het moederbord kunt prikken, behuizing, koelpasta, en een paar stille ventilatoren die in de betreffende kast kunnen,

ik heb zelf al gekeken en kwam op het volgende uit, ik denk alleen dat dit een beetje overdreven is en er andere componenten beter kunnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q5BBFUpHJLUmH_l1-sH6jDvlGw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wyOT4n36bqFcn7bahSMH9xys.png?f=fotoalbum_large

ik ben niet zo van het overklokken omdat ik hier te weinig verstand van heb.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een goed systeem, ik wil best nog wat meer betalen als ik er maar weer een tijd tegen aan kan. hebben jullie ideeën? en willen jullie mij helpen dan hoor ik dit graag. als je een andere setup weet, zou je dan ook kunnen zeggen waarom je hiervoor zou kiezen.

vriendelijk bedankt allemaal vast voor jullie eventuele antwoorden. :) :) :)

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor gamen is een 7800X3D beter dan een 7950X3D. Goedkoper en sneller dus. Beter wat meer geld in de GPU stoppen voor een game PC.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:57
De behuizing die jij hebt gekozen is juist bovengemiddeld groot (een 'normale' kast is eerder 45-48L).
Kijk bijvoorbeeld eens naar de ASUS Prime AP201. Dat is een relatief kleine kast waar je toch een grote GPU in kan stoppen.

Dat duur ITX bord heb je niet nodig.
1000W voeding is ook niet nodig, 750W is voldoende.
thareddevil schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:49:
ik wil met de pc foto's gaan bewerken, en gamen. Ik wil straks gta 6 zonder moeite kunnen draaien
Op welke resolutie?
GTA 6 zal waarschijnlijk eind 2026 pas naar PC komen. Neem een zo krachtig mogelijke GPU.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Voor gta 6 minimaal rx7900xt pakken, misschien zelfs rtx4090.
Games die nog uit moeten komen gaan bijna altijd uitkomen voor hardware van sat moment, en hardware groeit nog steeds vrij hard. Als je nu de top gpu pakt is die tegen dan vergelijkbaar met bovenmoot / middenmoot.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou voor GTA 6 helemaal niets kopen nu. We hebben het waarschijnlijk over 2 tot 3 jaar voordat het spel uitkomt voor de PC. Alles wat je nu koopt heb je dan voor de helft van de prijs en de 5000 serie van Nvidia is dan ook vast al wel uit. Nu daar rekening mee houden kost een hoop geld en levert je niets op.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:29
Anton.net schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:21:
De behuizing die jij hebt gekozen is juist bovengemiddeld groot (een 'normale' kast is eerder 45-48L).
Kijk bijvoorbeeld eens naar de ASUS Prime AP201. Dat is een relatief kleine kast waar je toch een grote GPU in kan stoppen.
wel heb ik nog een 4 tal 3,5inch harde schijf die ik er graag terug in wil hebben, 1 kan er eventueel uit, en 2 oudere ssd van 2,5 inch, hiervan zou er ook 1 weg gelaten kunnen worden.
Zo zou ik dit doen denk ik
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 399,-€ 399,-
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI€ 212,43€ 212,43
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6€ 579,90€ 579,90
1BehuizingenLian Li O11 Air Mini Zwart€ 96,81€ 96,81
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 57,93€ 57,93
1Geheugen internTeam Group T-Force Vulcanα FLABD532G6000HC38ADC01€ 103,50€ 103,50
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition€ 102,90€ 102,90
2Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 114,35€ 228,70
Totaal€ 1.781,17

Kast is wel 3-4 centimeter te breed. Houd daar rekening mee

En zoals hierboven. GTA 6 voor de pc komt over een jaar of 3 pas uit op zijn vroegst. Alle videokaarten die nu good value zijn gaan door die game kapot gemaakt worden, bot gezegd. Zo gaat het altijd met GTA.

[ Voor 4% gewijzigd door youridv1 op 10-01-2024 09:38 ]

• thareddevil
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Beste forum leden,

Allereerst dank jullie wel voor jullie berichten, ik ga het advies opvolgen van PilatuS. Het heeft namelijk nog niet zoveel haast, en wil GTA6 toch wel goed kunnen draaien, mocht ik dan dezelfde setup nodig hebben als wat ik nu zou kopen, dan scheelt dit waarschijnlijk aanzienlijk wat geld. Tegen de tijd dat GTA 6 uitkomt of dat er echte specs bekend zijn meld ik me weer, kan ik ook nog even sparen zodat het budget misschien nog wat ruimer is;)
dank jullie wel!!
Pagina: 1