Webwinkel wil Meta Quest 2 niet repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 02:22
In februari 2023 heb ik een Meta Quest 2 gekocht bij *knip* Webwinkel. In dezelfde order heb ik een Anker oplaadstation en een elite hoofdband aangeschaft. Ik woon in het Caribisch gebied en heb al deze spullen vanuit Nederland hier mee naartoe genomen. De doos van de producten heb ik in Nederland in de opslag achtergelaten.

In november 2023, nadat mijn dochter met de headset had gespeeld en we de headset regulier hebben uitgezet, wilde de headset bij een nieuwe speelsessie niet meer aan. Ik heb verschillende kabels en laders geprobeerd om hem op te laden. Al was de batterij bij de laatste keer dat hij ingeschakeld was niet leeg.

Kan allemaal gebeuren, ik ging toch in december 2023 voor vakantie naar Nederland. Een retour aangemaakt bij *knip* Webwinkel en in Nederland de headset geflankeerd door de remotes en de rubberen face cover teruggestuurd. Enkele dagen later kreeg ik een e-mail van *knip* Webwinkel dat ik het product niet in complete staat heb teruggestuurd.

De bril spacer, de originele hoofdband en de lader ontbraken volgens *knip* Webwinkel. Dit is correct, deze had ik inderdaad niet bijgevoegd. De lader heb ik inmiddels gevonden, maar de bril spacer (ik en mijn kinderen zijn geen brildragers) kan ik echt niet vinden en de originele hoofdband heb ik nooit gebruikt ivm de elite hoofdband.

Nu weigert *knip* Webwinkel het product naar de reparateur op te sturen. Er zou een afspraak met Meta zijn dat alles compleet moet zijn. Ik denk dat een reparatie toch niet afhangt van deze accessories. En door het wonen in twee landen heb ik helaas geen zicht op waar ik deze accessoires heb, helemaal omdat ik hiervoor al vervangende / betere accessoires heb gekocht. Ik kan me voorstellen dat Meta alles compleet wil hebben om makkelijker een vervangend product terug te sturen. Maar ik heb geen overeenkomst met Meta maar met *knip* Webwinkel.

Ben ik onredelijk dat ik in deze situatie een reparatie verwacht? Of staat *knip* Webwinkel volledig in zijn recht om een reparatie te weigeren omdat een aantal (niet voor het probleem relevante) accessoires niet zijn bijgevoegd?

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2024 20:13 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Beste antwoord (via Martijn1899 op 10-01-2024 12:05)

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:54
Valorian schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:18:
[...]

Of: kijken of je ergens goedkoop de genoemde accessoires op de kop kan tikken (of kan lenen) zodat alles wel gerepareerd kan.
@Martijn1899 Inderdaad, welke onderdelen heb je concreet nog nodig? kun je ze van mij wel lenen >:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:40

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Martijn1899 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:57:
Ben ik onredelijk dat ik in deze situatie een reparatie verwacht? Of staat *knip* Webwinkel volledig in zijn recht om een reparatie te weigeren omdat een aantal (niet voor het probleem relevante) accessoires niet zijn bijgevoegd?
Geen idee, staat dit in de retourvoorwaarden van *knip* Webwinkel?
En heb je een rechtsbijstandverzekering?
Of ken je iemand die die accesoires wil lenen?

Indien er niets staat in de retourvoorwaarden van *knip* Webwinkel, kun je bij ze aangeven dat jij niets te maken hebt met de voorwaarden van de fabrikant en *knip* Webwinkel de reparatie moet regelen en anders een vervangend product.

Kortom, controleer de voorwaarden en stel dat ze dan maar een nieuwe opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Oh ja, *knip* Hinten naar naam winkel is niet de bedoeling die als het niet in een standaardproceduretje valt je laat donderen als een baksteen.

Enige manier is escaleren naar
MT-klantenservice@webwinkelvantoepassing.nl en als dat niet werkt de formeel juridische weg gaan bewandelen.

Oh, en er geen cent meer uitgeven. Dat doe ik ook niet meer na een stuk of drie akkefietjes op een rij.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2024 20:40 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:31
Uiteindelijk heb je recht op een deugdelijk product. De bril spacer en originele hoofdband zijn niet relevant voor de problemen die jij ondervind, maar zou vervanging als reparatie niet mogelijk is wel lastiger kunnen maken. Het juridisch loket heeft een overzichtelijke pagina met informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 19:08
Lijkt mij wel logisch als je iets retourneert dat het dan het complete product is.

Dat je zelf extra accessoires koopt verandert bovenstaande niet.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Martijn1899 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:57:
Ben ik onredelijk dat ik in deze situatie een reparatie verwacht? Of staat [Mbr]*knip* Webwinkel[/] volledig in zijn recht om een reparatie te weigeren omdat een aantal (niet voor het probleem relevante) accessoires niet zijn bijgevoegd?
Nee, de winkel is onredelijk. En voorwaarden doen er eigenlijk ook niet toe, want comformiteit is een wettelijk recht en dat kun je niet inperken door aanvullende eisen te stellen aan de wijze waarop je aanspraak maakt op dat recht.
wodkabuikje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:16:
Lijkt mij wel logisch als je iets retourneert dat het dan het complete product is.
Maar het is geen retour, maar een verzoek om het te herstellen. De keuze 'vervangen' of 'herstellen' ligt in beginsel bij de consument, niet bij de verkoper.

[ Voor 23% gewijzigd door StevenK op 09-01-2024 20:20 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Lijkt me ook logisch als je iets retourneert, maar het gaat hier niet over retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Alvast dank voor jullie eerste reacties.

Met het genoemde e-mailadres had ik reeds contact gehad, maar ook dat bood geen soelaas. Ik heb daar zojuist nog wel specifiek om de retourvoorwaarden gevraagd.

Ik heb inderdaad een rechtsbijstand verzekering, sta normaalgesproken vrij relaxed in het leven en wil niet zomaar overgaan tot hier energie in stoppen. Maar dit voelt op een een of andere manier wel onrechtvaardig.

Ik snap je opmerking ergens wel. En het is ook niet zo dat ik dwars wil zijn, als ik ze had kunnen vinden had ik ze heus bijgevoegd. Maar het is wel wat onredelijk dat je recht op reparatie vervalt als niet elk onderdeel erbij zit. Althans ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-10 01:02
Voordat je verder gaat.

Helaas moet ik je melden dat het vermeld staat bij de klantenservice van webwinkel .
Zojuist even opgezocht voor je op de website.

Moet ik alle accessoires mee terugsturen voor mijn reparatie?
Ja, voor je reparatie hebben we alle accessoires nodig. Als je dit niet doet, kunnen we je reparatie soms niet afmaken. Je moet de accessoires dan alsnog opsturen.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2024 20:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

thebeast12 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:24:
Voordat je verder gaat.

Helaas moet ik je melden dat het vermeld staat bij de klantenservice van [Mbr]webwinkel[/] .
Zojuist even opgezocht voor je op de website.

Moet ik alle accessoires mee terugsturen voor mijn reparatie?
Ja, voor je reparatie hebben we alle accessoires nodig. Als je dit niet doet, kunnen we je reparatie soms niet afmaken. Je moet de accessoires dan alsnog opsturen.
Dat mogen ze gerust opschrijven. Dat betekent niet, zoals @StevenK al uitlegde, dat dat terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
De laatste reactie van de webwinkel op mijn vraag hoe het zit met de voorwaarden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDln86snsCq8mS1GETabIkhkyPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5mSbrwK8Ty4PDeJRzliXVOgf.png?f=fotoalbum_large

Blijft een beetje flauw dat de ontbrekende accessoires de spacer en de hoofdband zijn. En de klacht dat het product niet meer aan gaat...

Ik vrees dat er niks anders opzit dan de rechtsbijstand verzekering in te schakelen. Ik laat het weten als er nieuws is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dat heeft meer mee te maken dat ze 9/10 keer het volledig artikel vervangen. Ben bang dat het lastig verhaal wordt.

Je kan nog zo in je recht staan, maar als iets ongebruikelijk is, gaat het flink wat energie kosten om een buitengewone procedure gestart te krijgen. Zeker bij de webwinkel die je noemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:32
Martijn1899 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 01:14:
De laatste reactie van de webwinkel op mijn vraag hoe het zit met de voorwaarden:

[Afbeelding]

Blijft een beetje flauw dat de ontbrekende accessoires de spacer en de hoofdband zijn. En de klacht dat het product niet meer aan gaat...

Ik vrees dat er niks anders opzit dan de rechtsbijstand verzekering in te schakelen. Ik laat het weten als er nieuws is.
Of: kijken of je ergens goedkoop de genoemde accessoires op de kop kan tikken (of kan lenen) zodat alles wel gerepareerd kan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rayvonrk
Valorian schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:18:
[...]

@Martijn1899 Inderdaad, welke onderdelen heb je concreet nog nodig? kun je ze van mij wel lenen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:44
Martijn1899 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 01:14:
Vind het erg flauw zelfs, je kan ook als winkel het betreffende item omruilen en vervolgend de defecte in de doos retour naar de fabrikant. Blijven de rest van de spullen netjes in de doos. Wel zo klantvriendelijk.

Mja dat zal een beetje de trend zijn in dozenschuifland, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Dank voor het meedenken allen.

De onderdelen opnieuw verkrijgen en aanleveren is wellicht de beste weg. Bespaart mij een hoop chagrijn denk ik :)

Zodra die gerepareerd is zal ik hier wel een update posten. En helaas maar niet meer kopen bij deze webwinkel.
rayvonrk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:22:
[...]

Had al wel een beetje op Ebay gekeken, maar ik kom hier met een PM even bij jou op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
Ik zou geen spullen 'lenen'. Product wordt of gecrediteerd of omgeruild. Dat is de normale gang van zaken van deze retailer. Reparaties worden niet uitgevoerd, in plaats daarvan is er een afspraak dat ze producten compleet opsturen naar de leverancier en dan een credit krijgen.

Intern wordt dan besloten of er een nieuw product wordt verzonden (swap) of dat de credit wordt uitbetaald.
Vroeger hadden ze een takenpakket waarbij de incomplete producten compleet werden gemaakt met voorraad.
Dat doen ze niet meer.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayvonrk
Martijn1899 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:05:
Dank voor het meedenken allen.

De onderdelen opnieuw verkrijgen en aanleveren is wellicht de beste weg. Bespaart mij een hoop chagrijn denk ik :)

Zodra die gerepareerd is zal ik hier wel een update posten. En helaas maar niet meer kopen bij deze webwinkel.

[...]

Had al wel een beetje op Ebay gekeken, maar ik kom hier met een PM even bij jou op terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyOP5Umzlkz49YrrfATizAdnLlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLF0hFk37I1cTTr7OJkJDeMe.jpg?f=fotoalbum_large

Stuur maar een pb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SacreBleu schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:36:
Ik zou geen spullen 'lenen'. Product wordt of gecrediteerd of omgeruild. Dat is de normale gang van zaken van deze retailer. Reparaties worden niet uitgevoerd, in plaats daarvan is er een afspraak dat ze producten compleet opsturen naar de leverancier en dan een credit krijgen.

Intern wordt dan besloten of er een nieuw product wordt verzonden (swap) of dat de credit wordt uitbetaald.
Vroeger hadden ze een takenpakket waarbij de incomplete producten compleet werden gemaakt met voorraad.
Dat doen ze niet meer.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat afspraken tussen de verkoper en de fabrikant een oplossing voor de klant in de weg staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
FirePuma142 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:55:
[...]

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat afspraken tussen de verkoper en de fabrikant een oplossing voor de klant in de weg staan.
Klopt, maar klantenbelevenis is voor deze partij al jaren geen missie meer.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:33
SacreBleu schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:36:
Dat mogen ze helemaal niet beslissen. Ze moeten gewoon voor een goed product zorgen en kunnen niet zelfstandig beslissen het geld maar over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Het is dat je niet zeker weet of ze het in 30 dagen repareren/vervangen.
Anders zou ik daar een nieuwe kopen, de accessoires bij de reparatie meegeven en na de reparatie de nieuwe Q2 retourneren.
Al is het alleen maar om die winkel te laten zien dat ik niet met mijn voeten laat spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martijn1899
Spullen geleend van deze vriendelijke Tweaker en vervolgens is het reparatieproces opnieuw gestart. Uiteindelijk een nieuwe Meta Quest 2 gekregen. Eind goed al goed, echter blijf ik nog steeds van mening dat de webwinkel iets meer had kunnen meedenken.

Maar het is niet anders.
Pagina: 1