Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 14:43
Heeft iemand ervaring met deze dashcam (Xiaomi 70mai Dash Cam 4K A810)?
Ik heb wat video's gezien, en er zit een mobiele app bij waar je de dashcam helemaal kunt instellen en ook de video's kunt bekijken/downloaden.

Ik vroeg me af of het met deze dashcam ook mogelijk is om de video's vanuit mijn server te downloaden zodra de dashcam met mijn lokale netwerk verbind. Mijn vraag is dus: Heeft deze dashcam een http of ftp server o.i.d. beschikbaar waar je (eenvoudig) de video's kunt downloaden? Online kon ik helaas niets vinden.

Overige ervaringen met deze dashcam hoor ik ook graag!

[ Voor 1% gewijzigd door joost00719 op 09-01-2024 19:20 . Reden: andere verwoording ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:46
Geen ervaring met de A810, wel met de M300.
De WiFi kan je alleen gebruiken om te verbinden met je telefoon. De dashcam zendt een signaal uit, je telefoon verbind je met de dashcam. Je kan niet je dashcam verbinden met een ander WiFi netwerk.
Ik denk niet dat de A810 het wel kan, software verschilt niet, de app is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost00719
Jimster schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:37:
Geen ervaring met de A810, wel met de M300.
De WiFi kan je alleen gebruiken om te verbinden met je telefoon. De dashcam zendt een signaal uit, je telefoon verbind je met de dashcam. Je kan niet je dashcam verbinden met een ander WiFi netwerk.
Ik denk niet dat de A810 het wel kan, software verschilt niet, de app is hetzelfde.
Ik zag een github repo die deze exacte flow volgde, maar voor een andere dashcam: de Viofo a119 mini. Deze hebben voor zover ik heb gelezen dezelfde sensor. Ik dacht dat veel dashcams redelijk hetzelfde zijn aan de binnenkant. Vraag me af of ik deze repo wellicht kan ombouwen om ook de A810 te supporten (ook al is het een ander merk).

De code draait namelijk op een Raspberry Pi, checkt elke 5 seconden voor een wifi signaal van de Viofo a119, en verbind zodra hij deze heeft gevonden. Daarna download hij de footage en upload deze naar een SMB share.

Ik neem aan dat zoiets wel moet werken als ik een raspberry pi in de vensterbank leg met een internetkabel om met de SMB share te connecten. (ervan uit gaan dat de software van beide dashcams min of meer het zelfde zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:00
Interessante idee. Maar dan niet in een kofferbak, maar als je ergen thuis parkeert. Is het gelukt, trouwens?

Je kan dan ook in principe andere cams beelden downloaden - - veel mensen veranderen de default wachtwoord niet.
Mijn 70mai accu is in 2 jaar helemaal versleten en dan bij opstart wordt de wifi wachtwoord gereset. Na 10 keer opnieuw instellen, geef ik dat op, en rij nu met een default wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost00719
andru123 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:01:
Interessante idee. Maar dan niet in een kofferbak, maar als je ergen thuis parkeert. Is het gelukt, trouwens?

Je kan dan ook in principe andere cams beelden downloaden - - veel mensen veranderen de default wachtwoord niet.
Mijn 70mai accu is in 2 jaar helemaal versleten en dan bij opstart wordt de wifi wachtwoord gereset. Na 10 keer opnieuw instellen, geef ik dat op, en rij nu met een default wachtwoord.
De dashcam heb ik inmiddels al een aantal maanden in de auto hangen. Kwaliteit is zeer goed, maar ik heb nog geen tijd gestoken in het automatisch uploaden van de video's naar mijn NAS. Eerlijk gezegd gaat dat ook niet werken, want de camera gaat in park-modus zodra je het contact uit zet. Het wifi signaal wordt dan ook onderbroken.
Mijn "oplossing" was om er een 256gb sd kaart in te stoppen, zodat je het een paar dagen later alsnog eraf kunt downloaden :)
Downloaden gaat overigens relatief traag vind ik, maar zo vaak is het niet nodig.