Instellen minimum en maximun temperatuur airco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 19:50
Op zolder hebben wij voor onze dochter een slaapkamer gemaakt met daarin een airco om 's zomers te koelen en om 's winters te verwarmen.
Deze is van het type Panasonic kit-fz25-wke.

Ze kan daar echter niet goed mee omgaan.
In de zomer de temperatuur te laag instellen en in de winter te hoog, wat veel energie kost.

Ik vroeg mij af of dat de temperatuurinstelling te begrenzen is?
In de handleiding kan ik daar niets over terug vinden, maar wellicht is er een installatie setting (of iets dergelijks) welke door installateurs gebruikt wordt?

Beste antwoord (via Scheppie op 09-01-2024 19:13)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:49
Beetje out of the box: het ding kan aan de cloud gehangen worden met een optionele module. Je kan dan zelf met een app de temperatuur in de gaten houden (en eventueel aanpassen).
Vervolgstap zou kunnen zijn om 'm in iets als home assistant te krijgen, dan kan je wellicht automatisch de temperatuur bijstellen als die te hoog of te laag staat.
Is wel een hoop uitzoek- en knutselwerk.

Roomba E5 te koop

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:15
Kwestie van opvoeding, duidelijk uitleggen waarop ze hem mag instellen.

Anders pak je toch gewoon de afstandsbediening af?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
Dracoz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:56:
Kwestie van opvoeding, duidelijk uitleggen waarop ze hem mag instellen.

Anders pak je toch gewoon de afstandsbediening af?
Het uitleggen of sancties opleggen (bijv. Zakgeld inhouden of geen telefoon) heeft bij haar geen effect gehad.
De afstandsbediening afpakken kan, maar dan moet ik of mijn vrouw hem aan en uit zetten, wat betekend dat ze geen airco en of verwarming heeft op de momenten dat wij niet thuis zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:49
Beetje out of the box: het ding kan aan de cloud gehangen worden met een optionele module. Je kan dan zelf met een app de temperatuur in de gaten houden (en eventueel aanpassen).
Vervolgstap zou kunnen zijn om 'm in iets als home assistant te krijgen, dan kan je wellicht automatisch de temperatuur bijstellen als die te hoog of te laag staat.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
sig69 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:07:
Goede suggestie, ik ga eens kijken naar de mogelijekheden van zo'n module i.c.m. de app.
Home assistant heb ik niet, maar dat kan ik altijd overwegen om te nemen. Ik heb nog ergens een Raspberry Pi liggen, die ik zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46

Freakie1NL

Grote Baas

En heeft de afstandsbediening geen klok programma? Mijn Daikin afstandbediening (die ik wegens app echt nog nooit gebruikt heb) kan je op instellen hoe lang de airco aan moet en welk tijdstip.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:09
Scheppie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:13:
[...]

Goede suggestie, ik ga eens kijken naar de mogelijekheden van zo'n module i.c.m. de app.
Home assistant heb ik niet, maar dat kan ik altijd overwegen om te nemen. Ik heb nog ergens een Raspberry Pi liggen, die ik zou kunnen gebruiken.
Maak het simpeler: schaf die cloud module aan (100 euro ong). Kan je makkelijk zelf inpluggen aan de rechterkant van de binnenunit.

Vervolgens pak je de AB af en kan ze vragen of je hem aanzet. Kan dus ook als jullie niet thuis zijn. Bijkomend voordeel kan je simpele roosters instellen in de MELCloud app.
Pagina: 1