Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 08:16
We hebben een Synology DS1621+ als backup machine geïnstalleerd. Met Active Backup for Business kunnen we probleemloos Physical Server backups maken van o.a. onze domain controller die Windows Server 2016 draait. Maar de 'Physical Server' optie is een alles-of-niets backup. Voor een granulaire backup zou de optie File Server gebruikt moeten worden. En die werkt niet, want NTLM is uitgeschakeld. Ik heb in de GPO uitzonderingen gemaakt voor de NAS (IP-adres, domeinnaam en FQDN), maar dat werkt blijkbaar niet - ding kan pas verbinding maken als ik policy Security Options: Restrict NTLM: Incoming NTLM traffic op Allow all wordt gezet. Dat lijkt me niet zo'n goed idee.

Aangekaart bij Synology en volgens support medewerker zou het moeten werken als je, in plaats van een IP-adres van het doel de naam opgeeft. In dat geval zou de NAS Kerberos moeten gebruiken in plaats van NTLM. Maar dat had ik al geprobeerd - zonder succes.

Iemand soortgelijke ervaringen en/of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je die NAS niet in je Windows domein hangen?

Ik kan mij zo voorstellen dat je dat juist niet wilt, m.b.t. security.

[ Voor 45% gewijzigd door PD2JK op 09-01-2024 15:27 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 08:16
PD2JK schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:26:
Kun je die NAS niet in je Windows domein hangen?
Hij 'hangt' inderdaad in het domein.