KPN internet valt er om de 10 seconden uit (Eigen router)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn447
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 21:49
Hallo luitjes,

Sinds kort ben ik klant bij KPN voor mijn glasvezel internet. Na wat zoekwerk en hulp van het KPN forum heb ik mijn Deco M5 aan de praat gekregen direct aan het glasvezel kastje. Mijn huidige setup is als volgt:

Glasvezel kastje > Deco 1 > Deco 2 > Desktop. Allemaal bekabeld, wordt uitgebreid zodra het hele zooitje werkt.

Nou loop ik tegen twee problemen aan:

Elke 10 seconden floept mijn internet er uit. Dit bevestig ik dmv een constante ping naar bijv tweakers.net. Een lokale ping naar bijv de router doet het wel stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3ZT51m-qjgMyuHR1j33L3fJQ9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/922z4ntBbFCta3as8YXXsRyW.png?f=user_large

Zover ik weet zou ik IPv6 moeten krijgen. Echter krijg ik bij een online test onderstaande als resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw5lzDU8Hn3dPq-KBmTw79Wut3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6iUIxoWB0gAVq645emocuh8I.png?f=fotoalbum_large

Iemand die mij kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
Je ip adres is ook nog zichtbaar in je hostname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Werkte het met de experiabox? Dus klappert de lijn of ligt het aan je deco stuff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:13

DataGhost

iPL dev

Nielson schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:23:
Je ip adres is ook nog zichtbaar in je hostname.
Dat boeit doorgaans extreem weinig, alle automatische bots scannen gewoon lekker de boel af. Heb je je firewall (en eventueel exposed services) normaal ingesteld is er niet zoveel aan de hand.

@Konijn447 heb je hier ook last van met een andere machine, zoals een laptop bijvoorbeeld? Wat gebeurt er als je je machine direct aan de eerste router aansluit? Of aan het kastje van KPN als dat niet alleen maar de mediaconverter is? En met de experiabox inderdaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Eerst idd even testen met de KPN box eraan.

Als die wel stabiel is, verder zoeken in de Deco's. Eerst direct met Deco1 verbinden zonder 2 en dan verder.

Btw. klopt het dat je hele interne subnet 192.168.68.x is achter de deco's en je hoofddeco 192.168.68.1 is?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn447
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 21:49
Barrycade schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:25:
Werkte het met de experiabox? Dus klappert de lijn of ligt het aan je deco stuff?
nelizmastr schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:32:
Eerst idd even testen met de KPN box eraan.

Als die wel stabiel is, verder zoeken in de Deco's. Eerst direct met Deco1 verbinden zonder 2 en dan verder.

Btw. klopt het dat je hele interne subnet 192.168.68.x is achter de deco's en je hoofddeco 192.168.68.1 is?
DataGhost schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Dat boeit doorgaans extreem weinig, alle automatische bots scannen gewoon lekker de boel af. Heb je je firewall (en eventueel exposed services) normaal ingesteld is er niet zoveel aan de hand.

@Konijn447 heb je hier ook last van met een andere machine, zoals een laptop bijvoorbeeld? Wat gebeurt er als je je machine direct aan de eerste router aansluit? Of aan het kastje van KPN als dat niet alleen maar de mediaconverter is? En met de experiabox inderdaad?
Scheelt mij in de toekomst weer wat Paint werk :)

Met de KPN Box 12 doet hij het prima. Het zal dus inderdaad ergens aan de Deco moeten liggen denk ik.

Bekabeld op de eerste en tweede Deco krijg ik dezelfde problemen, zelfde verhaal met mijn tablet op wifi.

Mijn hoofddeco is inderdaad 192.168.68.1, de rest idd 192.168.68.x zo ver ik kan zien. Dat zijn de instellingen zoals ze bij mij uit de doos zijn gekomen.
Pagina: 1