Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex3010
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb een probleem met een nieuwe Philips tv (65OLED808/12) en mijn geluidsinstallatie. Ik maak gebruik van een Denon AVR-1713 versterker waar Harman Kardon HKTS 9 speakers + subwoofer op aangesloten zijn. Mijn vorige tv had ik aangesloten via een optische kabel, waarna mijn receiver dit signaal direct herkende. Op de nieuwe tv zie ik de optie om gebruik te maken van de optische kabel niet. Het zou natuurlijk kunnen dat de kabel kapot is gegaan tijdens het omwisselen, maar misschien hebben jullie ideeën?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Philips 65OLED808/12
Denon AVR-1713
Harman Kardon HKTS 9

Beste antwoord (via lex3010 op 11-01-2024 08:16)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
Quote even andersom dan in de originele post maar dit legt makkelijker uit qua volgorde.
Dit zegt me dus dat er iets in de instellingen van de Formuler Z10 Pro aangepast moet worden, maar wat is de vraag?
Videoformaat is resolutie, refreshrate of een combinatie daarvan.
lex3010 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:54:
Echter krijg ik bij mijn Formuler Z10 Pro nog de melding 'Niet-ondersteund videoformaat', maar wel audio.
Formuleren Z10 Pro aangesloten op de HDMI IN van Denon of rechtstreeks op de TV. Ik neig het eerste.

Vanwaar neig ik dat de Formuler op de Denon aan is gesloten? De TV heeft HDMI 2.1 met HDCP 2.3 en kan 4K op 120 Hz aan, de max van wat nu mogelijk is. De Formuler zal HDMI 2.0 of 2.1 hebben maar zal niet over de max van de TV heen gaan. De Denon heeft echter HDMI 1.4 en is daarmee beperkt tot 4K op 30 Hz, HDCP 1.4 en kent geen Dolby Vision en HDR. Vandaar, de foutmelding van het formaat.

Dat is op te lossen door
  • een receiver te kopen met HDMI 2.1 (of HDMI 2.0 als je genoegen neemt met 4K op 60 Hz).
  • de Formuler rechtstreeks op de TV aan te sluiten
  • Formuler op de Denon aansluiten maar instellen op HDMI 1.4 spec (dus 4K op 30 Hz en geen HDR)
Ik zou zelf de bron op de TV aansluiten en voor interne apps audio via HDMI ARC terug. Heb je maximale qua beeld (niet qua geluid).

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 11-01-2024 00:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Handleiding stelt alleen het volgende over de Digital Optical Out:
SPDIF output (DIGITAL AUDIO OUT) will be enabled when streaming Dolby Digital Plus content
Leest als dat de optie (tot inschakelen van S/PDIF) er dus alleen bij Dolby Digital Plus (eAC3). Wat an sich gek is aangezien S/PDIF niet verder komt dan Dolby Digital (AC3). Vanwaar zou je een uitgang pas enablen bij een track die deze niet kan vervoeren...

Bovenstaande puur uit de handleiding, geen hands on ervaring. Maar AVR-1713 heeft HDMI ARC, mogelijk die connectie gebruiken? Dan heb je wèl Dolby Digital Plus.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 09-01-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

lex3010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:14:
Ik heb een probleem met een nieuwe Philips tv (65OLED808/12) en mijn geluidsinstallatie. Ik maak gebruik van een Denon AVR-1713 versterker waar Harman Kardon HKTS 9 speakers + subwoofer op aangesloten zijn. Mijn vorige tv had ik aangesloten via een optische kabel, waarna mijn receiver dit signaal direct herkende. Op de nieuwe tv zie ik de optie om gebruik te maken van de optische kabel niet. Het zou natuurlijk kunnen dat de kabel kapot is gegaan tijdens het omwisselen, maar misschien hebben jullie ideeën?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Philips 65OLED808/12
Denon AVR-1713
Harman Kardon HKTS 9
haal even een cheap-ass optische kabel bij de Action om te troubleshooten, kost je nog geen 5 euro en leg hem dan op reserve.

Werkt dat niet check dan even wat @FeaR aankaart.

ik zou zelf kijken naar een nieuwe HDMI kabel die alles aankan, loopt alles via 1 signaal.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex3010
Ik heb een nieuwe HMDI kabel gekocht die alles aan zou moeten kunnen en dit werkt! Echter krijg ik bij mijn Formuler Z10 Pro nog de melding 'Niet-ondersteund videoformaat', maar wel audio. Dit zegt me dus dat er iets in de instellingen van de Formuler Z10 Pro aangepast moet worden, maar wat is de vraag?

Thanks ben in ieder geval een stuk verder!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Quote even andersom dan in de originele post maar dit legt makkelijker uit qua volgorde.
Dit zegt me dus dat er iets in de instellingen van de Formuler Z10 Pro aangepast moet worden, maar wat is de vraag?
Videoformaat is resolutie, refreshrate of een combinatie daarvan.
lex3010 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:54:
Echter krijg ik bij mijn Formuler Z10 Pro nog de melding 'Niet-ondersteund videoformaat', maar wel audio.
Formuleren Z10 Pro aangesloten op de HDMI IN van Denon of rechtstreeks op de TV. Ik neig het eerste.

Vanwaar neig ik dat de Formuler op de Denon aan is gesloten? De TV heeft HDMI 2.1 met HDCP 2.3 en kan 4K op 120 Hz aan, de max van wat nu mogelijk is. De Formuler zal HDMI 2.0 of 2.1 hebben maar zal niet over de max van de TV heen gaan. De Denon heeft echter HDMI 1.4 en is daarmee beperkt tot 4K op 30 Hz, HDCP 1.4 en kent geen Dolby Vision en HDR. Vandaar, de foutmelding van het formaat.

Dat is op te lossen door
  • een receiver te kopen met HDMI 2.1 (of HDMI 2.0 als je genoegen neemt met 4K op 60 Hz).
  • de Formuler rechtstreeks op de TV aan te sluiten
  • Formuler op de Denon aansluiten maar instellen op HDMI 1.4 spec (dus 4K op 30 Hz en geen HDR)
Ik zou zelf de bron op de TV aansluiten en voor interne apps audio via HDMI ARC terug. Heb je maximale qua beeld (niet qua geluid).

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 11-01-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex3010
Helder! Bedankt!👍🏻👍🏻
Pagina: 1