Google Home Mini Microfoon uit/ingeschakeld probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An0traX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01-2024
Goedemiddag allen,

Sinds een week of 2 begint mijn Google home mini ineens om de haverklap zich te melden met Microfoon Uitgeschakeld en vervolgens Microfoon ingeschakeld.

Dit gaat zo snel achter elkaar aan dat het apparaatje de zin Microfoon uitgeschakeld niet eens afmaakt maar afkapt en begint met ingeschakeld te melden.

Ik heb het apparaatje al 2x terug gezet naar fabrieks instellingen maar dit helpt dus niet.
Gezocht naar een optie om eventueel een firmware update te doen maar hierover niets gevonden ( lijkt alsof dit automatisch al naar de nieuwste versie is gegaan)

Ook het schuif knopje aan de zijkant voor de microfoon lijkt in orde te zijn, althans hier nooit aangezeten dus lijkt me sterk dat die lam geworden is.

Voor nu de stekker er maar uit gedaan.

Zijn er hier toevallig mensen die dit ook tegen gekomen zijn en dit hebben weten op te lossen of wordt het gewoon een nieuw apparaatje kopen?

Met vriendelijke groet,
René

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pammm
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-01-2024
Wij hebben hier sinds afgelopen weekend ook last van! Paar keer achter elkaar microfoon aan/uit en daarna blijft hij gewoon uit met 4 rode lampjes. Dan moeten we handmatig weer de microfoon aan zetten en binnen 5 minuten is het weer zover. Hiervoor nooit problemem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fbarbier
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-04-2024
hier het zelfde
ik heb er 3 maar er is maar 1 met dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjean
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Goedemorgen allen,

Ik heb precies dezelfde door jullie omschreven problemen sinds enige maanden. Schakelaar heen en weer gehaald, opnieuw opgestart, gereset, echter zonder resultaat. Altijd in een beschermde omgeving gestaan, ik begrijp er niets van.

Met een beetje schudden deed ie het wel weer een keer, maar nu is het kennelijk helemaal over en uit.

Jammer dat er dus helaas niemand is die weet wat hiervan de oorzaak kan zijn. Google zoeken levert ook geen resultaten op.
Ik ben nu een beetje terughoudend om een nieuwe aan te schaffen.

Gr. Hans