Aankoop advies audio set woonkamer/keuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Robot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs wat renovaties in mijn huis gedaan, waarbij ik de woonkamer en keuken samengevoegd heb tot één grote ruimte (met een halve wand ertussen). Nu overweeg ik om in de toekomst een goed audiosysteem aan te schaffen voor mijn televisie (ik ben nog bezig met het kiezen van een nieuw model tv), een platenspeler (ik ben ook nog aan het oriënteren op de aanschaf hiervan) een boekenplankluidspreker met ingebouwde versterker voor in de keuken met Bluesound en of multiroom-functionaliteit.

Hoewel ik geen 'audiofiel' ben, vind ik het wel tijd voor een upgrade. Afgelopen weekend ben ik naar HiFi Klubben geweest om advies in te winnen over een geschikte opstelling voor mij, hier kwam uit:

-Versterker: BlueSound Powernode (N330)
-Luidsprekers voor bij de tv die gelijktijdig kunnen worden gekoppeld met de luidspreker in de keuken: Dali Oberon 3 + Dali Connect Stand E-601 (indien ik de speakers op stands wil hebben)
-Draaitafel (beginnersset): Argon Audio TT
-BlueSound-adapter, zodat de draaitafel draadloos signaal naar alle luidsprekers kan sturen: BlueSound Hub (CB130)
-Luidspreker voor in de keuken met Bluesound-ondersteuning: BlueSound Pulse Flex 2I
-Verschillende kabels voor aansluitingen, enz.
Dit alles komt neer op een totaalbedrag van ongeveer 2700 euro, wat meer is dan ik had verwacht. Ik denk dat het goedkoper kan zonder mogelijke concessies te doen aan de kwaliteit.

Mijn doel is:

-Paar goede luidsprekers bij de tv, liefst niet te groot (boekenplank speakers) maar wel met een vol en volledig geluid.
-Mooie speaker + ingebouwde versterker in de keuken die tegelijk kan worden gekoppeld aan de versterker in de woonkamer
-LP speler op een dressoir kast. Waarschijnlijk niet in de buurt van de speakers in de woonkamer. Wens is wel op ook het LP geluid tegelijk op de speakers in de woonkamer en keuken te kunnen afspelen (draadloos)
-Mutiroom functionaleit (spotify connect etc) zodat ik zowel in de keuken als woonkamer, of te wel de gehele ruimte kan vullen met muziek!

Ik heb zelf nog twee ChromeCast Audio-apparaten liggen die naar mijn mening deze functie ook ondersteunen. Hierdoor denk ik dat ik de multiroom-optie al heb afgedekt. De platenspeler kan ik dan alleen nog niet draadloos aansturen naar de speakers in de woonkamer + keuken.

Nu heb ik op mijn werk nog e.e.a. nagevraagd en hier krijg ik het advies om te orienteren naar tweedehands speakers, bijv B&W 685 S2 met een aparte versterker(mogelijk ook tweedehands). Hierdoor kan ik de kosten wat inperken.

Nu is mijn vraag wat is jullie advies hierin? Welke set zouden jullie samenstellen voor een situatie als deze met een redelijk beperkt budget? Denk rond de 1000/1500 euro.

Bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04

FeaR

In GoT we trust

Lezen blijft blijkbaar lastig, topics als deze mogen in Beeld en geluid koopadvies: AUD > BGK

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:54
Je gaat concessies doen. Punt.

Die Bluesound Hub is een van de weinige apparaten die een platenspeler op die manier kan koppelen.

Zodra je van de Bluesound af stapt ga je een uitdaging krijgen om die platenspeler draadloos met wat je verder hebt te koppelen.

Vraag me alleen af wat je daarmee moet.

Een (handmatige) platenspeler koop je om van de muziek te genieten, d.w.z. ermee bezig zijn is een deel van de beleving.
En dan ben je er ook bij als de plaat afloopt.

De naald van je speler vind het niet heel fijn om lang in de uitloopgroef te draaien.

Voor wat je wil is als je alles nieuw wil kopen €1500 zo goed als geen budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:07
Mr-Robot schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:32:

Dit alles komt neer op een totaalbedrag van ongeveer 2700 euro, wat meer is dan ik had verwacht. Ik denk dat het goedkoper kan zonder mogelijke concessies te doen aan de kwaliteit.
Als je denkt dat het goedkoper kan dan is het vast een koud kunstje voor jou om zelf even een voorzetje te geven.

Succes!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-Robot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
@Ramon Ik kan een poging wagen. Zoals ook al aangeven is dit niet echt mijn expertise. Ik heb een paar Edifier R1280T's boven staan en dat is het wel :p. Zoals RobbieT ook al aangaf is mijn budget in dat opzicht best beperkt is gaat alles nieuw kopen niet lukken. Vandaar wat tweedehands lopen speuren. Een optie zou kunnen zijn:

-Denon PMA-900HNE versterker (ongeveer 400 euro 2e hands). Deze ondersteund HEOS-streaming voor multiroom, is natuurlijk ook een optie.
-Paar mooie speakers bijv; B&W 607 (300 euro, tweedehands)
-Denon Home 250 (289, nieuw), voor in de keuken, Ook met HEOS.
-Argon Audio TT platenspeler (169, nieuw). Bekabeld aan de versterker.

Kom ik op ongeveer 1160 euro uit exclusief kabels, verzendkosten etc. Voorkeur gaat nog steeds naar BlueSound maar dat is toch flink aan de prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 05:23
Met Yamaha ipv Bluesound kom ook je al stuk goedkoper uit. Zij zijn denk ik ook de enige die platenspeler met streaming en multiroom hebben. Tweedehands speakers erbij en je zit binnen budget. Zie onder.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Versterkers en receiversYamaha RX-V4A€ 419,-€ 419,-
1Draadloze speakersYamaha MusicCast 20 Wit€ 219,-€ 219,-
1Overige audioYamaha MusicCast Vinyl 500€ 599,-€ 599,-
Totaal€ 1.237,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:07
Als je een budget hebt van 1500 zou ik niet 400 euro meerprijs gaan betalen om de platenspeler op de streamer aan te sluiten, beetje zonde. Ik zou mijn geld concentreren in speakers. Bijvoorbeeld de KEF LS50 Meta of Focal Aria 906, Wharfedale Diamond 12.1/12.2, KEF Q350, Q Acoustics 3030i of de Polk Audio Reserve R100/R200. Verder is de multiroom/streaming van Yamaha wel in orde, stuk goedkoper dan Bluesound in ieder geval.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 14:28
Mr-Robot schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:32:

Hoewel ik geen 'audiofiel' ben, vind ik het wel tijd voor een upgrade. Afgelopen weekend ben ik naar HiFi Klubben geweest om advies in te winnen over een geschikte opstelling voor mij, hier kwam uit:

-Versterker: BlueSound Powernode (N330)
-Luidsprekers voor bij de tv die gelijktijdig kunnen worden gekoppeld met de luidspreker in de keuken: Dali Oberon 3 + Dali Connect Stand E-601 (indien ik de speakers op stands wil hebben)
Alkmaar geweest toevallig? Deze kreeg ik ook voorgeschoteld bij Hifi Klubben. Wel fantastisch geluid hoor al is het wel aan de prijs om zo op te hoesten...
Pagina: 1