Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik heb voor mijn Nikons een paar keer een niet Nikon-accu ingezet. Mijn ervaring: you get what you pay for. Voltage is geen issue, capaciteit lijkt (initieel) aardig te kloppen maar hoe goedkoper de accu, des te sneller kan je hem vervangen. Ik heb nu een Jupio naast mijn Nikon accus en hoewel deze duidelijk minder lang meegaat dan de originele accu, gaat dit al een paar jaar goed.
Mijn collega kocht bijna altijd merkloze third-party accu's voor zijn systeemcamera. In het begin geen problemen mee, maar na een tijdje kon je er niet meer op vertrouwen. Snel leeg, niet meer herkend door de oplader, etc.
Het ligt er ook een beetje aan of het voor de hobby is of professioneel. Je wil niet bij een klant staan met accu's die je in de steek laten. Been there, geen aanrader.
Ik heb zelf ook Jupio accu's voor de Sony FS5 en nog nooit problemen mee gehad. Ze worden nog steeds herkend door de originele Sony oplader en gaan nog steeds lang mee.
Het ligt er ook een beetje aan of het voor de hobby is of professioneel. Je wil niet bij een klant staan met accu's die je in de steek laten. Been there, geen aanrader.
Ik heb zelf ook Jupio accu's voor de Sony FS5 en nog nooit problemen mee gehad. Ze worden nog steeds herkend door de originele Sony oplader en gaan nog steeds lang mee.
Hier ook goede ervaringen met Jupio. Gaan gewoon lang mee en geen problemen met opladen of in de camera.
Zolang je het allergoedkoopste sul vermijdt, gaat het lang goed volgens mij. Maar als je professioneel schiet, zou ik inderdaad gewoon met merk-accu's werken. Dan is de prijs ook niet meer zo'n probleem want je krijgt meer dan 50% weer terug van de belastingdienst in dat geval.
Zolang je het allergoedkoopste sul vermijdt, gaat het lang goed volgens mij. Maar als je professioneel schiet, zou ik inderdaad gewoon met merk-accu's werken. Dan is de prijs ook niet meer zo'n probleem want je krijgt meer dan 50% weer terug van de belastingdienst in dat geval.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Mijn Nikon accus blijven gaan waar de 3rd parties wel hun capaciteit verliezen. Maar ja die zijn ook maximaal de helft qua investering.
Dus mijn originele accu is mijn main en als die leeg mocht gaan, is de reserve de reserve totdat de Nikon weer opgeladen is.
Nu heb ik nog wel alleen nog maar dSLRs dus die gebruiken hun batterij iets minder intensief dan de systeem cameras.
Dus mijn originele accu is mijn main en als die leeg mocht gaan, is de reserve de reserve totdat de Nikon weer opgeladen is.
Nu heb ik nog wel alleen nog maar dSLRs dus die gebruiken hun batterij iets minder intensief dan de systeem cameras.
Ik gebruik gewoon off-brand. Als je gechipte accu's hebt moet je daar wel op letten, dat er bij staat 'fully decoded' of iets dergelijks.
Het voltage gaat gewoon gelijk zijn, dat wordt bepaald door het chemische proces en dat is gewoon hetzelfde.
Het voltage gaat gewoon gelijk zijn, dat wordt bepaald door het chemische proces en dat is gewoon hetzelfde.
Pagina: 1