Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacq engel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-01-2024
Mijn vraag
...goedemiddag, sinds augustus 2023 valt mijn cv ketel druk weg van 2 naar 0 in 1a2 dagen.
Ik heb een onderhouds contract dus iemand laten komen.
Die heeft mijn expansievat vernieuwd daarna was het in orde voor een week of 5 toen viel weer de druk weg binnen 1 a 2 dagen van 2 naar 0.
Bijgevuld ontlucht weer in orde voor een week of 4 a 5.
Dit herhaald zich nu dus steeds.

Zijn al een paar langs geweest en dan heb ik nu 2x wat leidingen dicht moeten zetten voor 24 uur dat doet niks met mijn waterdruk gaat een heel klein beetje naar beneden als ik hem weer aanzet en open. Dus volgens hun niet mijn warmte wisselaar.
de beste mannen komen nu voor de leukigheid even bij cv kijken doen meestal niks en blijven nu zeggen u heeft een lek in u leiding u moet afpersen of detectie laten doen.

Ik heb mijn twijfels over een lek dan zou ik toch constante drukverlies moeten hebben.
Het is voor een week of 4 a 5 prima in orde en dan in 1 a 2 dagen gaat hij naar beneden van 2 tot net onder 1 omdat ik het dan weer bijvul.en ontlucht.

Ik heb de leiding die in mijn zicht zijn nagelopen daar is niks te vinden.
Heb vloerverwarming dus er lopen wel leidingen die ikniet op oog kan zien.

Toch een lek of toch mijn warmte wisselaar lek wat ik
Zelf denk.
Heb wel gewoon warm water en warmte als ik kachel aanzet.
Ik heb een remeha avanta cw4 hr ketel uit 2011.
Heb een aantal fotos bijgevoegd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacq engel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_XlR-eLmDLZiDHNHUZJpwR8CE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HRi09T1gDeKhWHJpUbaSNtE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbN8pRB2aQBma7isKtpsOHS1i2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soSD4KFIK8tvFb5sT8Ntnsfc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54P2i2VGkT7RwLNnODpANaX_aII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RN6xnUfp4fQ57uyr1JoY65cn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIGNMzc2y9hs3V23g1du2vNRR_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxdPf1YHzD8VBg6F8Mq8fB7C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilwKiuOX-WJHfjoNJ_jl2TRQLGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42LedFowSKQNRfEOEont2KdW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jge-tbPTHAl5QjzIPxJMzpbBlzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2KbAIbqdP7nZe8PwszBUyNf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSIIQXMiSjM4BdL-86FZhxLlWmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwXrZzoacqUxebUHoQuKWJmb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMLKC9CwoZudQb-OXvBe-jr0rlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsjPZeniEef1mtHya9QndcKc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 16:10
Ik zou alleen al voor m'n eigen gemoedsrust laten afpersen en lekdetectie laten doen.
Wellicht kun je met Feenstra afspreken als het niet de leidingen zijn zij die kosten vergoeden omdat ze zo stellig zijn dat het echt niet de ketel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 09:44
als je leiding lek was zou je overal water zien, dat lijkt me niet als je alles hebt na gelopen.
Wat dan over blijft is de afvoer van je ketel je zou hier eens wat testjes mee kunnen doen misschien.
Vul je CV bij en zet er wat emmers onder en kijk hoeveel water er uit komt.
zou een klein drupje elke x tijd moeten zijn redelijk het zelfde.

het zal er op neer komen of je geld wil uitgeven voor een profesional om het uit te zoeken of het zelf moeten uitzoeken.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveon
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 21:45
ook je overdruk beveiliging kan lekken (die rode knop onder je ketel) dan heb je in jou geval geen water op de vloer ,maar lekt "netjes"in de afvoer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:38
@Jacq engel een lekke warmtewisselaar bij een avanta is een vaker voorkomend probleem. zeker bij hogere leeftijd. prive 2 x meegemaakt. op het werk een paar keer meegemaakt. maar om nou te zeggen dat er veel zijn die lek gaan lek nee maar wel af en toe eentje. verder is met kunststof werken kan wel maar doe dan 26 mm. dat geeft net meer doorstroming dan 20 mm. (eigenlijk vind ik de gasleiding ook geen porum maar sosm
is het best lastig om het netjes in te krijgen in een bestaande situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:39
Ik mis eigenlijk de overdrukbeveiliging. Of is dat toch dat ding met rode knop. Normaal heeft dat geen afvoer naar het riool. Omdat daar nooit water uit mag komen. Nu kun je controleren of het lek is.
De overstortbeveiliging zit vaak in de ketel. Bij vervanging van expansievat wordt die ook standaard vervangen. Als het goed is.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacq engel
De overdruk beveiliging is inderdaad vervangen met het expansievat.

Kan ik die dat stukje leiding met overstort ventiel zo los maken zodat ik het kan draaien om in een emmer te hangen.
Of moet ik daar eerst wat voor doen zoals ketel uitzetten of ergens iets dicht zetten water weg laten lopen.
Ga ik dat eerst nog maar eens controleren of daar wat mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vriend van me had laatst ook zoiets. Verzekering gebeld, die sturen expert langs en onderzoek. Lek zat ergens onder de grond bij hem. Werd mooi door de verzekering gefixt.
Ergens lekt iets weg, das duidelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jacq engel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:20:
De overdruk beveiliging is inderdaad vervangen met het expansievat.

Kan ik die dat stukje leiding met overstort ventiel zo los maken zodat ik het kan draaien om in een emmer te hangen.
Of moet ik daar eerst wat voor doen zoals ketel uitzetten of ergens iets dicht zetten water weg laten lopen.
Ga ik dat eerst nog maar eens controleren of daar wat mee is.
Zolang alles goed is komt er geen water uit je overstortventiel en hangt deze leiding gewoon los in de afvoer dus ja, dat kan. (Onder dat ventiel uiteraard, erboven zit de boel op druk)
Wanneer je die zwarte koppeling onder het rode ventiel losdraait, de koperen leiding uit het PVC tilt en boven een emmer hangt is er niks aan de hand.
Emmertje eronder is een goed plan, dan kan je wanneer die emmer droog blijft bij drukverlies het overstortventiel uitsluiten.

Controleer ook je expansievat nogmaals, nieuw wil niet altijd zeggen goed.
Bij ons is begin vorig jaar het expansievat vervangen en de nieuwe bleek ook te lekken, toen uiteindelijk de installateur weer eens tijd had hebben ze het vat nogmaals vervangen en deze werkt nu wel naar behoren.

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 09-01-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ik zet in op de warmte wisselaar.
Ik heb er daar al diverse van vervangen, meestal bouwjaar tussen 2006-2010, wellicht is dit een latere matige versie geweest.

Ander puntje voor Feenstra, er zit een mooie co vrij stikker op maar ik zie geen beugels op de rookgasafvoer of luchttoevoer.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacq engel
Als het de warmte wisselaar is heb ik dan evengoed warm water en kachel. Die doen het namelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 16:10
Zolang het water er niet komt uitspuiten/golven dan blijft er nog zat capaciteit over om de boel te verwarmen, hooguit is het ietsje minder efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Van @Jacq engel kreeg ik de volgende pb:
U heeft op mijn bericht geantwoord over druk verlies cv.
Mag ik u vragen als de warmte wisselaar lek of stuk is blijf ik dan gewoon warm water en kachel houden.

Feenstra zegt van niet ik zeg van wel bij lek.

En beugels hoefde niet omdat ketel voor 2012 is andere monteur zei van wel vandaar dat dat open ligt.
Ja zolang de ketel de minimale bedrijfsdruk heeft zal deze gewoon werken.
Het zal steeds vaker worden dat je moet bijvullen tot het lek zo groot is dat het er sneller uitloopt dan dat je kunt vullen.
Met de bijbehorende kans dat je waterschade krijgt.

Goed geregeld bij Feenstra als de monteurs elkaar tegenspreken.
Echt een hele toevoeging die gasketelwet 8)7
(en ja er moet wel gebeugeld worden)

Aub geen vragen via pb die ook in het topic kunnen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacq engel
Nou er is iemand geweest om mijn leidingen te inspecteren.

Daar kwam geen lek uit hij zij daarna gelijk u warmte wisselaar is het probleem.
Ik had niet verteld dat ik zelf dacht dat dat het probleem was.

Dus maar weer met mijn onderhouds bedrijf in discussie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:38
eindelijk een forum waarin duidelijk wordt dat feenstra gewoon een bagger bedrijf is.
1 kapotte warte wisselaar is meer dan bekendt probleem bij deze ketels. check het tweakers forum.
zeer betrouwbare bron. (ook de inspectie geeft aan lekke warmte wisselaar. )
2 de montuer die aangeeft dat beugels niet hoeven omdat de ketel van voor 2012 is graag even zijn co papieren laten inleveren.en opnieuw op curses sturen. dat kan echt niet. het is ook verplicht om oudere onveilige situaties op te knappen. maar ja het gaat waarschijnlijk op jouw kosten want 2012 is geen garantie.
echter de warmtewisselaar vervangen van dergelijke oude ketel is niet rendabel zoek een andere leverancier/onderhudsbedrijf en hang er gewoon een nieuw ketel in. en dan moet ook de rookgas meegepakt worden. wil je weer remeha gebruik de remeha lacator: https://tools.remeha.nl/locator/
Pagina: 1