Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk_sigtermans
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Al een tijdje gebruik ik op mijn woonadres een HomeWizard P1 meter aan de slimme meter.
Nu hebben wij kort geleden een chalet gekocht op een huisjespark. Het park heeft een slimme meter, en elk huisje zit daar als het ware achter met eigen gas en elektra tussenmeters. Deze bevinden zich overigens (wat verder) buiten de chalets.

Vanwege de goede ervaringen met het verbruiksoverzicht dat HomeWizard biedt, en enigszins wat ontstane wantrouwen in de metingen/meters van het park, zou ik graag ook nog eigen tussenmeters plaatsen in het chalet; en deze natuurlijk kunnen uitlezen met HomeWizard. Ook heb ik zonnepanelen geplaatst op het chalet.

Het schijnt niet mogelijk te zijn om tussenmeters te plaatsen met een P1 aansluiting. En Liander plaatst geen slimme meter in het chalet, omdat het hoofdadres reeds een slimme meter heeft.
Ik zoek dus een andere oplossing. Nu zie ik dat HomeWizard wel een kWh meter biedt, die waarschijnlijk het hele elektra verhaal incl. zonnepanelen gaat oplossen. Maar dan zit ik nog met het in kaart brengen van gasmetingen.
Hoe zou ik dat toch voor elkaar kunnen krijgen? Iets geavanceerder: de kWh meter biedt een Open API (JSON) protocol. Betekent dit dat ik middels script of programmatuur gasmetingen aan kan leveren aan HomeWizard? Zou er een gasmeter bestaan die ik derhalve softwarematig aan de HomeWizard kWh meter kan koppelen?

Ideeën zeer welkom!

Mvg

De betreffende kWh meter: https://www.homewizard.co...p/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

[ Voor 3% gewijzigd door jk_sigtermans op 09-01-2024 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk_sigtermans
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Ter info, ik volg dit topic inmiddels zelf niet meer; een aantal antwoorden vond ik in de handige 'HomeWizard gebruikersgroep' op Facebook.
Naar mijn ervaring blijkt HomeWizard zelf bijzonder weinig kennis te hebben van de aansluitmogelijkheden en is zeer minimaal alleen per mail bereikbaar. Daar moet bij de keuze voor HW spullen wel rekening mee gehouden worden.

[ Voor 45% gewijzigd door jk_sigtermans op 16-02-2024 00:31 ]