Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemetje85
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-01-2024
Medio februari willen wij met onze drie kleine kinderen 2 weken op vakantie.
Vorig jaar zijn we in dezelfde periode in de omgeving van Malaga geweest. We hadden geluk met het weer. Iedere dag tussen de 18-22 graden. Zelfs op het strand was het genieten met een drankje.

Dit jaar willen we weer twee weken weg. Ik realiseer mij dat we geluk hebben gehad met het weer in Malaga maar toch lonkt het om weer deze bestemming te boeken.
Wellicht zijn er mensen die wonen in Malaga en hun ervaringen mbt het weer medio februari kunnen delen met mij?

Een andere mogelijke bestemming is Tenerife. Maar we houden absoluut niet van toeristische drukke plekken. Dan kom je sneller uit in het noorden van dit land maar daar is het weer een stuk slecht in de maand februari.

Wie heeft dé tip voor een vliegvakantie in de periode medio februari met een redelijke kans op lekker weer? We houden van lekker eten, zon, strand (hoeft niet zo warm dat we in bikini zitten) en wat culturele uitstapjes. Gezien de gezinssamenstelling is een vliegreis van max 5 uur gewenst. We hebben geen specifiek budget in gedachten :)

Ben heel benieuwd naar alle ideeën en ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tenerife is zo groot dat je met gemak de rustige delen kan opzoeken. Ik ben een aantal keren in de winter geweest maar had niet de indruk dat het hoogseizoen is. Je moet absoluut niet naar het noorden, want het klimaat is daar echt te wisselvallig. Wat mij betreft verder echt een aanrader (eventueel kun je ook nog voor 1 van de andere eilanden kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:56

sebasd

loopt op espresso

Ik zou ook de Canarische eilanden voorstellen. Enige nadeel van de periode is dat het voorjaarsvakantie is, en het zal dus een stuk duurder (en wat drukker) zijn.

Wij gaan al jaren in de meivakantie (1x Gran Canaria, 1x Tenerife en dit jaar voor de derde keer Lanzarote), je betaalt wel de hoofdprijs maar het is de meest relaxte week van het jaar. Als je niet een mega-complex uitkiest dan valt het met de drukte allemaal wel mee is onze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:54
+1 voor de Canarische Eilanden. Ik ben afgelopen jaar in zowel januari, april en de zomer op Gran Canaria en Tenerife geweest. Klimaat is fantastisch en het hoeft helemaal niet zo massaal te zijn. Ga inderdaad wel naar het zuiden van de eilanden, daar schijnt veelal de zon.

Op Gran Canaria zou ik de omgeving van Maspalomas aanraden (misschien is Duna Golf iets voor jullie. Afgelegen kleiner resort met alles er op en er aan. Wel een huurauto nemen.

Op Tenerife is de omgeving van Costa Adeje prima toeven. Op beide eilanden zal het kwik rond de 20 graden liggen in de genoemde periode.