Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 11:59
Hoi allemaal, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Afgelopen maand een nieuwe ketel (Intergas HRE 36/30 A CW5) laten installeren, de reden waarom ik voor deze ketel heb gekozen is omdat wij 2 circuits thuis hebben. De vorige Daalderop ketel supporten dit ook en ik wilde graag beide circuits houden.

Circuit 1 badkamer: Honeywell thermostaat op aan/uit aangesloten
Circuit 2 rest huis: Nest thermostaat op modulerend aangesloten

Bij de nieuwe ketel heb ik de al aanwezige thermostaten niet vervangen, alleen de ketel en de bijhorende onderdelen zijn vervangen.

Tot mijn verbazing krijg ik nu regelmatig een H73 foutmelding op mijn Nest, dit lijkt vooral te gebeuren wanneer de ketel ook warmte aan de badkamer moet geven.

Maak ik de juiste conclusie dat beide thermostaten niet gelijktijdig warmte kunnen vragen aan de ketel of is er iets mis in de installatie?

Hopelijk weet iemand wat meer hierover, dank alvast!

Groet,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:19
Even een stukje uit de handleiding:
5.3.1 Elektrische aansluitingen
TemperatuurregelingConnector X4Opmerkingen
Kamerthermostaat aan/uit6 - 7
Modulerende thermostaat11 - 126 - 7 open
Buitentemperatuurvoeler8 - 9
Vorstthermostaat 6 - 7Parallel over kamerthermostaat
5.3.2 Kamerthermostaat aan/uit
1. Sluit de kamerthermostaat aan (zie § 10.2).
2. Stel, indien nodig de terugkoppelweerstand van de kamerthermostaat in op 0,1 A .
Meet bij twijfel de stroom en stel deze overeenkomstig in.
De maximale weerstand van de thermostaatleiding en de kamerthermostaat bedraagt
totaal 15 Ohm.
5.3.3 Modulerende thermostaat, Open Therm
Het toestel is geschikt voor het aansluiten van een modulerende kamerthermostaat,
volgens het OpenTherm communicatie protocol.
De belangrijkste functie van de modulerende kamerthermostaat is het berekenen van
de aanvoertemperatuur bij een gewenste kamertemperatuur, om optimaal gebruik te
maken van het moduleren. Bij elke warmtevraag wordt op het display van het toestel de
gewenste aanvoer temperatuur aangegeven.
Sluit de modulerende thermostaat aan (zie § 10.2).
Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de
OpenTherm thermostaat dient de tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te
worden.
Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van de kamerthermostaat.

Conclusie: het kan niet zoals je in de tabel kunt zien. 6 en 7 mogen niet verbonden zijn als je opentherm gebruikt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Dank je wel voor je reactie.

Hoe kan het dat twee verschillende installateurs wel aangeven dat deze ketel twee circuits kan hebben. Ook Intergas heeft dit bevestigd. Hoe kan je anders een tweede circuit aansluiten op de tweede thermostaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:26
Intergas kan idd 2 zones aansturen. Tenminste, dat kon de HRE, de HRE-A zal het ook kunnen.

Even goed het hoofdstuk in de installatiehandleiding doornemen en kijken of alles idd goed zit en goed is ingesteld.

Edit: in andere topics lees ik dat de draadjes niet goed aangedraaid zitten in ketel of heatlink module.

[ Voor 20% gewijzigd door _JGC_ op 09-01-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:12
@Kevin85
Wellicht geen oplossing voor dit probleem maar je zou kunnen overwegen om de verwarming in je badkamer te vervangen voor een elektrisch exemplaar. Zijn snel warm. Zo hoef je niet heel je huis te verwarmen.
Sommige mensen installeren een IR-paneel op het plafond. Die zijn direct warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Ik kom er tot mijn verbazing achter dat de installateurs na plaatsing van de nieuwe ketel de nieuwe leidingen strak tegen/voor de heatlink hebben gezet. De heatlink en het kapje is nu voor geen meter los te krijgen, zucht!

Ook zie ik dat beide draden van de thermostaten op de modulerende connectors van de ketel zijn aangesloten (11&12). Dit lijkt mij ook niet correct? De badkamer thermostaat is een aan/uit versie, zou dat de error kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
2 thermostaten parallel schakelen gaat niet werken nee. Zodra je aan/uit inschakelt is je OT signaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Dan gaan we daarmee aan de slag, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Badkamer thermostaat op 6-7 en de Nest op 11-12.

Pagina 16 moet je hebben:
https://www.intergas-verw...-Kompakt-HRE-88557803.pdf

Weet niet in hoeverre je installatie daaraan voldoet en je wens klopt met wat Intergas ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
_JGC_ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:28:
Badkamer thermostaat op 6-7 en de Nest op 11-12.

Pagina 16 moet je hebben:
https://www.intergas-verw...-Kompakt-HRE-88557803.pdf

Weet niet in hoeverre je installatie daaraan voldoet en je wens klopt met wat Intergas ondersteunt?
Top, dat klinkt logisch! Helaas dus verkeerd geïnstalleerd.

Ik heb het installatiebedrijf een bericht gestuurd, beter als ze dit zelf oplossen, aangezien ze het verkeerd hebben aangesloten. inclusief het vast klemmen van mijn heatlink tussen de leidingen :(

Dank voor je support!
Pagina: 1