Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan._official
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-11-2024
Beste Tweakers,

Ik heb via marktplaats goedkoop een 2DS XL gekocht met een defecte SD kaart lezer. Ik dacht misschien is de originele SD kaart gewoon overleden en weet de eigenaar niet hoe je een nieuwe SD kaart moet formatteren naar FAT32, of de contacten zijn vies geworden. Na wat schoonmaakwerk en verschillende SD kaarten te proberen zonder resultaat lijkt het inderdaad het geval te zijn dat er iets niet goed is in de SD kaartlezer.

Even de 2DS XL voorzichtig open gemaakt en het lijkt erop dat een van de pinnen is verbogen (derde van links).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEzuWRELt72grFHQclwosuLn95Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lThmY4LJzRsUHHy4LYvvUORE.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zag ik dat een SD kaartlezer 2,- kost op aliexpress maar het vervangen ervan nogal een lastig proces is. Ik heb wel vrienden die handig zijn maar die durven het niet aan. Online zag ik dat het vervangen bij een winkel ongeveer 30,- kost maar dan kan ik net zo goed een nieuw moederbord halen voor 20,- op aliexpress en een swap proberen.

Heeft iemand ervaringen met het vervangen van de SD kaartlezer en moederbord of kent een goedkoper adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:06
Je bent een Tweakers, probeer het gewoon zelf. Nog leerzaam ook d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:35

ByteDelight

Retro computing is alive!

Printplaat moet er uit, om met een hete lucht station de huidige cardreader tr verwijderen.
De contacten van tevoren reflowen met loodhoudende soldeertin (en een soldeerbout) maakt het verwijderen van de cardreader gemakkelijker.
Pas op dat er geen andere plastic onderdelen zijn die met hete lucht smelten!

Daarna met desoldeerdraad (solder wick) de contacten (pads) van soldeer ontdoen, en de evt. through holes leegmaken.

Het solderen van de nieuwe is relatief eenvoudig, maar het gebruik van wat flux, helpt bij het voorkomen danwel oplossen van solder bridges.

30 euro is niet zo heel duur voor zo'n klus.

Dagelijks werk.

[ Voor 10% gewijzigd door ByteDelight op 10-01-2024 18:35 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com