Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 15:50
Hallo degens,

Ik heb een synchronisatie-issue met de Keplr wallet.

Ik ben begonnen met een Keplr wallet op iOS. Nu heb ik op Osmosis wat Atom geswapt voor Inj. Deze wil ik terugsturen naar mijn Keplr wallet voor staking. Dit met het idee wat airdrops mee te pakken. Ik loop echter tegen het probleem aan dat dit blijkbaar alleen kan via de Keplr browser extension. Omdat een browser extension me altijd onveilig leek, heb ik het steeds via de app gedaan. Maar daar zitten dus blijkbaar grote limitaties aan qua gebruik.

Wanneer ik de extension installeer, kan ik verbinden met een bestaande wallet. Maar alleen via manieren die mij onveilig lijken: input van een Recovery Phrase or Private Key.

Ik heb al wel 1000x gehoord dat je nooit je seed moet delen. Het staat zelfs op de website van Keplr. Maar nu is dat de enige manier om mijn wallets te syncen? Stel dat mijn laptop een keylogger bevat, dan is deze toch meteen gecompromitteerd?

Als je een wallet start via de browser extension, kan je deze verbinden met de mobiele app met een QR-code. Andersom lijkt het van niet.

Het enige wat ik kan bedenken dat relatief veilig is, is om een nieuwe wallet te maken via de extension en daar dan de assets naartoe te sturen. Maar dan moet ik alle assets unstaken wat weer 14 tot 21 dagen duurt.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:11

Coldcat

HODL

Als je zo op de veiligheid zit zou ik een Ledger aanschaffen en die koppelen met Keplr. Daarna alle coins overmaken naar het Ledger adres en vanaf daar beginnen. Dan ben je het meest veilig bezig. Zorg er dan voor dat je niet de SEED van de ledger inleest, maar op connect drukt.

Ook op je telefoon moet je ergens je seed phrase opschrijven. Als dat ding crasht of reset ben je je wallet kwijt, en dus coins.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Coldcat schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:16:
Als je zo op de veiligheid zit zou ik een Ledger aanschaffen en die koppelen met Keplr.
Dat overweeg ik inderdaad. Al heb ik weer niet zo'n hoge pet op van Ledger gegeven alle berichten van de afgelopen maanden.
Coldcat schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:16:
Ook op je telefoon moet je ergens je seed phrase opschrijven. Als dat ding crasht of reset ben je je wallet kwijt, en dus coins.
Dat klopt. De phrase staat ook niet op de telefoon. Maar een app voelt voor mij veiliger dan een browser extension. Maar misschien lijkt dat alleen maar zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Bipolar op 09-01-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:11

Coldcat

HODL

Je zou ook een Trevor wallet kunnen pakken.

Voor mij is het grootste gevaar het niet kwijtraken van de wallet / seed phrase. Met de ledger is die kans veel kleiner.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Trezor werkt niet met Keplr.