soundbar met basbox of dolby surround receiver voor €1000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Momenteel hebben we een verouderde receiver van Onky met daaraan gesloten 4 speakers en basbox. (Dolby surround dus).
Tijdelijk hebben we een JBL BAR 1000 te leen gehad, geweldig geluid betreft bas en vooral voor films geschikt. Qua stemgeluid vond ik hem wat minder en er zit geen radio op, nu kun je dat laatste vanaf je mobiel doen, maar dan kun je verder met je mobiel niets.
We twijfelen dus tussen een soundbar of een nieuwe receiver b.v. een Denon.
Wat is bv het voordeel van een receiver ten op zichtte van een soundbar?
We kijken van alles wat op tv en soms gaat de radio aan.
Een soundbar is wat compacter en heeft minder kabels, de JBL BAR 1000 beviel ons prima, maar wie weet is het merk ? de betere optie?
Voordeel van een receiver is weet dat deze meer mogelijkheden heeft?
Veel vragen dus, maar misschien is jouw antwoord net iets wat ik zoek voor de juiste beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Wij zijn sinds vorig jaar over gestapt naar een Samsung Q990 soundbar. Wij kwamen ook afkomstig van een receiver met 5.1 opstelling.

Nou ik hoef niet meer terug naar zo'n opstelling. Geluid is meer dan prima al dan wel niet beter vind ik zelf.
Het is compact, minder kabels etc.

Word hier thuis ook gebruikt, voor tv kijken, films, gaming etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 13:49
Ik heb iets meer dan een jaar geleden de samsung HW-Q930B gekocht, komend van een reciever met dikke boxen die in alle lagen helder geluid produceerde was ik wel kritisch. Deze Samsung had me positief verrast, zeer helder geluid en de subwoofer vult het lage gedeelte erg goed in.

Mijn hele review vind je hier: Samsung Cinematic Q-series HW-Q930B review door REDSD

Ik had ook naar een grotere variant gekeken, maar onze woonkamer is maar 5x5m, maar zelfs in de keuken zo een 8 meter van de speaker is het geluid nog erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
G.Scholtens schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:29:
Wij zijn sinds vorig jaar over gestapt naar een Samsung Q990 soundbar. Wij kwamen ook afkomstig van een receiver met 5.1 opstelling.

Nou ik hoef niet meer terug naar zo'n opstelling. Geluid is meer dan prima al dan wel niet beter vind ik zelf.
Het is compact, minder kabels etc.

Word hier thuis ook gebruikt, voor tv kijken, films, gaming etc.
Bij de JBL gingen de rearspeakers ongeveer 10 uur mee schat ik, daarna kon je die aan de zijkant van de lange speakers klikken voor het opladen.
Hoe zit dat bij jouw Samsung speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Peter Honda schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:01:
[...]

Bij de JBL gingen de rearspeakers ongeveer 10 uur mee schat ik, daarna kon je die aan de zijkant van de lange speakers klikken voor het opladen.
Hoe zit dat bij jouw Samsung speakers?
De rear speakers werken op netstroom dus blijven altijd actief. Signaal naar de soundbar gaat wel draadloos natuurlijk. Nooit problemen mee gehad.