Slimme waterkoker alternatief gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Hij hadden hier in huis de Princess Moments 236060 uitvoering: Princess 236060
Deze is niet meer leverbaar omdat ze allemaal stuk gaan. Hij lijkt alles nog te doen maar wordt gewoon niet meer warm. De thermostaat schakelt hem niet meer aan of iets dergelijks.
Onder garantie kregen we ons geld terug.
Daarvan een retourdeal op Amazon gekocht en die had exact hetzelfde probleem toen we hem aansloten. Dus die ook weer retour. Ik lees ook veel ervaringen die exact hetzelfde probleem hebben. Dit zal ook de reden zijn dat het model uit de handel is genomen. Ik heb hierover contact gehad met Princess maar die wisten niet of er wanneer er een alternatief kwam.

Nu lijken er genoeg alternatieven op de markt die 'smart' zijn. Wij hebben 1 nodig die werkt met google Home. Zodoende kunnen we via de google mini speaker zeggen dat we b.v. 'Water 40' willen en dan maakt hij water op 40 graden voor een flesje voor de baby.

Alleen hebben we al 3 andere waterkokers gehad die smart lijken, maar die werken niet met google home. Of hebben alleen hun eigen app en werken dus niet met de google mini speakers. (ok google --> water 40)
We hebben nu 1 maar die kan alleen aan. Dus hij werkt met google home maar de enige optie die je kan instellen is waterkoker aan. En dan maakt hij hem altijd 100 graden.

De Princess 236060 daarbij kon je in google home instellen dat hij de waterkoker 'aan' moet zetten en vervolgens kan je de temp instellen. Dus iets van 40 of 80 graden met een aangepaste opdracht. Dit werkte perfect.

Nu zijn wij dus opzoek naar een alternatief die ook zo werkt met google home maar nadat we dus al 3 hebben geprobeerd zoek ik daar wat hulp bij.
uitvoering: Aeno EK7S (deze hebben we nu maar werk dus niet)
https://www.bol.com/nl/nl...6d69912dcbd4b0e3a3eb52ef7 (deze werkt al helemaal niet)

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 23:27

sanzut

It's always christmas time

Nooit van gehoord, en zie zonder wateraansluiting ook geen goede usecase. Als je dan tóch zelf water erin moet doen van te voren, en later eruit te schenken, wat houdt je dan tegen ook de “klassieke” aanknop in te duwen.

Wij kookten kleine beetjes water voor de flessen, en vulde dat aan met 2/3e koud water. Waren we wel zelf het “slimme element”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 20:06
Is niet het antwoord dat je zoekt, maar ik heb een waterkoker waarbij de temperatuur instelbaar is. Dat ding heeft ook meer dan gemiddeld vermogen, 3000watt, dus dat gaat snel zat. Voor jij je flesje open hebt is die reeds warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
sanzut schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:40:
Nooit van gehoord, en zie zonder wateraansluiting ook geen goede usecase. Als je dan tóch zelf water erin moet doen van te voren, en later eruit te schenken, wat houdt je dan tegen ook de “klassieke” aanknop in te duwen.

Wij kookten kleine beetjes water voor de flessen, en vulde dat aan met 2/3e koud water. Waren we wel zelf het “slimme element”
Je ziet geen goede usecase?
Dus als je op de bank zit er je zegt: Ok Google ik wil thee(wat ik ingesteld had) en je waterkoker gaat automatisch aan vind jij geen goede usecase?
Wij zorgen ervoor dat de waterkoker altijd vol is nadat we gezet hebben dus hij hoeft niet aan een wateraansluiting.
Dus jij loopt liever 2 keer heen en weer naar de waterkoker als je een film aan het kijken bent. 1 keer de waterkoker aanzetten, terug lopen wachten tot waterkoker klaar is(met 2000Watt duurt dat wel even) vervolgens weer heen lopen om thee te maken en weer terug naar de woonkamer.
Dan zeg ik toch liever ik wil thee, loop naar de keuken als je hoort dat hij klaar is, maakt thee, vult de waterkoker weer bij en gaat met thee weer terug naar de woonkamer....
TereZz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:48:
Is niet het antwoord dat je zoekt, maar ik heb een waterkoker waarbij de temperatuur instelbaar is. Dat ding heeft ook meer dan gemiddeld vermogen, 3000watt, dus dat gaat snel zat. Voor jij je flesje open hebt is die reeds warm.
Ja maar we gebruiken hem niet alleen voor flesjes. Ook zelf voor thee in bovengenoemde situatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 22:53

SambalBij

We're all MAD here

Use case is voor iedereen verschillend denk ik; mij persoonlijk lijkt het ook volledig zinloos, maar ieder zijn ding ;)

Dit iets?
https://smarter.am/products/ikettle-original-3rd-generation

(Ken het ding overigens niet hoor, is wat twee tellen googlen oplevert)

[ Voor 16% gewijzigd door SambalBij op 09-01-2024 09:26 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-06 10:50

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Aansturen via home assistant met de google assistant integratie is geen optie? dit doe ik met sommige apparaten die niet direct met google home werken maar wel in home assistant. elke ketel dia bijv met tuya werkt(of skin van de tuya app) zou je moeten kunnen aansturen via tuya local en zo op je hub/speakers krijgen. alleen even uitvogelen hoe elke staat in elkaar steekt(of met geluk dit al bekend is).

[ Voor 39% gewijzigd door Intergalactic op 09-01-2024 09:56 ]

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
SambalBij schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:25:
Use case is voor iedereen verschillend denk ik; mij persoonlijk lijkt het ook volledig zinloos, maar ieder zijn ding ;)

Dit iets?
https://smarter.am/products/ikettle-original-3rd-generation

(Ken het ding overigens niet hoor, is wat twee tellen googlen oplevert)
Ik leg net uit waarom het niet volledig zinloos is. Ook al is dit voor iedereen verschillend het is gewoon gemak. Dat is nou juist de essentie van home automation. Bijna alle home automations zijn subtiel om het gemak te verhogen.
Elke dag je lamp aan en uitzetten kan ook. Bij zonsondergang ze automatisch aan laten gaan en uit als er geen beweging meer gedetecteerd word na 23:00 (wanneer we vaak al op bed liggen), kan ook. Hetzelfde gemak.

Het is trouwens ook ideaal als je baby om 15:00 snachts wakker wordt voor een flesje om vanuit bed je waterkoker alvast aan te zetten.

Die kettle hebben we inderdaad ook voorbij zien komen. Maar is bijna 3 keer zo duur als dat de Princess was (die was rond de 55) Gemak dient de mens maar dat houd op den duur wel op ;)
Intergalactic schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:46:
Aansturen via home assistant met de google assistant integratie is geen optie? dit doe ik met sommige apparaten die niet direct met google home werken maar wel in home assistant. elke ketel dia bijv met tuya werkt(of skin van de tuya app) zou je moeten kunnen aansturen via tuya local en zo op je hub/speakers krijgen. alleen even uitvogelen hoe elke staat in elkaar steekt(of met geluk dit al bekend is).
Ik heb ook HomeAssistant draaien idd. Maar ik kan alleen apparaten aan/uit schakelen met speciale stekkers. Ik kan dan niet ook nog de temperatuur aanpassen.
Soms willen we thee op 100 graden omdat het dan prima nog even kan afkoelen. Soms drinken we op 80 graden omdat je s'ochtend's bijvoorbeeld haast hebt en het direct wil drinken. En tja een baby drinkt op 40 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 09-01-2024 10:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:29
@kaasaanfiets
Zou een heetwaterdispenser niet veel handiger voor jou zijn? Elke keer een hele waterkoker opwarmen is ook niet economisch:
https://www.amazon.nl/Cas...ser&qid=1704791618&sr=8-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-06 10:50

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

kaasaanfiets schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:07:
[...]

Ik heb ook HomeAssistant draaien idd. Maar ik kan alleen apparaten aan/uit schakelen met speciale stekkers. Ik kan dan niet ook nog de temperatuur aanpassen.
Soms willen we thee op 100 graden omdat het dan prima nog even kan afkoelen. Soms drinken we op 80 graden omdat je s'ochtend's bijvoorbeeld haast hebt en het direct wil drinken. En tja een baby drinkt op 40 graden.
Alleen zou dit wel verder gaan dan aan/uit mits de staten goed doorgegeven worden, je zou dan dus kunnen zeggen ketel op 40 (als dit een optie is (dit zou je even moeten uitzoeken).

Ik draai bijv een aantal tuya lampen zonder tuya app direct in HASS via tuya local en kan die via voice aansturen op de google home, en ja dan kan ik bijv ook een percentage noemen, zet x lamp aan op 40%

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:12

sapphire

Die-hard pruts0r

kaasaanfiets schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Je ziet geen goede usecase?
Dus als je op de bank zit er je zegt: Ok Google ik wil thee(wat ik ingesteld had) en je waterkoker gaat automatisch aan vind jij geen goede usecase?
Wij zorgen ervoor dat de waterkoker altijd vol is nadat we gezet hebben dus hij hoeft niet aan een wateraansluiting.
Dus jij loopt liever 2 keer heen en weer naar de waterkoker als je een film aan het kijken bent. 1 keer de waterkoker aanzetten, terug lopen wachten tot waterkoker klaar is(met 2000Watt duurt dat wel even) vervolgens weer heen lopen om thee te maken en weer terug naar de woonkamer.
Dan zeg ik toch liever ik wil thee, loop naar de keuken als je hoort dat hij klaar is, maakt thee, vult de waterkoker weer bij en gaat met thee weer terug naar de woonkamer....

[...]

Ja maar we gebruiken hem niet alleen voor flesjes. Ook zelf voor thee in bovengenoemde situatie.
*kuch* Quooker*kuch* Hoef je voor thee sowieso maar één keer te lopen :+

Maar het babyflesjes argument is een hele erge niche casus die ook nog eens heel tijdelijk is dus ik vind het niet vreemd dat er weinig oplossingen voor zijn. Niet je antwoord maar misschien nuanceert het iets :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:18
Geen idee of het te integreren is in HA of google home, maar de Lidl heeft weer een pareltje:
https://www.lidl.nl/p/sil...terkoker-smart/p100358081

En misschien een Fellow Stagg. Iets dieper in de buidel tasten, maar die lijkt wel te integreren:
https://fellowproducts.co...on?variant=40743630078052

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:06

Freakie1NL

Grote Baas

Waarom uberhaupt het water koken? Achterhaalt idee.

Hier gewoon koud / lauw water uit de kraan gehanteerd. Kleine vond dit prima.
Water koken i.v.m bacteriën is in Nederland wel echter achterhaalt.

[ Voor 160% gewijzigd door Septillion op 09-01-2024 13:40 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Freakie1NL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:08:

Dit. En sowieso doet die slimme waterkoker bij "water 40" niet een kookproces maar warmt het ook gewoon op. Je zou dan een waterkoker moeten hebben die het water eerst kookt en daarna laat afkoelen tot 40 graden en het of op temperatuur houdt of een signaal geeft.

Wij gaven (na de borstvoeding en tot zijn eerste verjaardag) ook gewoon de melkpoederfles met warm water uit de kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zo'n ding, die princess. Ik heb m'n halve huis geautomatiseerd, alexa en Google. Maar in de praktijk gebruikt dit ding teveel stroom en is het alsnog niet handig ivm de hoeveelheid water.

Ik ben overgestapt op een 'on demand' waterkoker, beste beslissing ooit 😊 Veel slimmer 😂

Ik heb er 1 met een simpele aan/uitknop, moet je dus wel even bij blijven staan, je hebt er ook met instelbare hoeveelheid water. Maar die vond ik te duur en een knop voldoet prima want snel kokend water en nooit te veel of te weinig.

Alleen als ik in 1 keer een flink grotere hoeveelheid water nodig heb wil ik nog wel de waterkoker pakken.

Maar verder staat ie stoffig te worden bovenop de kast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter

Wauw geweldig. Misschien moeten we onze kinderen dan maar omruilen ofzo, dan kunnen we gewoon koude flesjes geven. Ik mag hopen dat je snapt dat niet elk kind hetzelfde is?
En daarnaast is dit niet alleen voor ons kind maar dat heb je helemaal niet gelezen.
Voor jou: Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5
pagani schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:20:
[...]

Dit. En sowieso doet die slimme waterkoker bij "water 40" niet een kookproces maar warmt het ook gewoon op. Je zou dan een waterkoker moeten hebben die het water eerst kookt en daarna laat afkoelen tot 40 graden en het of op temperatuur houdt of een signaal geeft.

Wij gaven (na de borstvoeding en tot zijn eerste verjaardag) ook gewoon de melkpoederfles met warm water uit de kraan.
Idem voor jou. Alsjeblief zeg... Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5
sapphire schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:23:
[...]

*kuch* Quooker*kuch* Hoef je voor thee sowieso maar één keer te lopen :+

Maar het babyflesjes argument is een hele erge niche casus die ook nog eens heel tijdelijk is dus ik vind het niet vreemd dat er weinig oplossingen voor zijn. Niet je antwoord maar misschien nuanceert het iets :)
Zo niche zijn ze niet meer hoor. Waterkokers die je op verschillende temperaturen kan instellen zijn er genoeg daar is zeker vraag naar en je ziet steeds meer verschijnen met smart opties, net als bij wasmachines en koelkasten.
Sterker nog er zijn ook gewoon poedermachine flesjes. Waarin je poeder doet en je met 1 druk op de knop je flesje gemixt met poeder op de juiste temperatuur krijgt. Dus de markt is er zeker wel.
Bijvoorbeeld: https://www.easybaby.nl/m...2XGQFPEAQYASABEgLbqPD_BwE
Maar dit apparaat werkt niet met reflux voeding.

Voor de rest, ik zoek dus geen informatie over hoe ik het flesje van mijn kind klaar zou moeten maken.

Ik zoek een waterkoker die je via Google Home in kan stellen op verschillende temperaturen.

Bedankt voor de tip van de Lidl, die heb ik even overwogen maar ik zie dat die heeft fysieke knoppen heeft om handmatig temperatuur in te stellen. Dat heb ik niet benoemd maar is wel ook een eis voor ons.

@dragon2 Dat hij veel stroom verbruikt maakt voor ons niet zoveel uit.
Die Stagg EKG Pro is voor ons te prijzig.
We zitten max rond de 100/120 te kijken. Zeker aangezien de Princess 236060 rond de 55 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:53:
[...]
We zitten max rond de 100/120 te kijken. Zeker aangezien de Princess 236060 rond de 55 euro was.
Ik heb 46,84 betaald voor m'n water kook ding (Casa HW 400 dus, niet dat model dat jij noemt).
Hij is nu uitverkocht, was een aanbieding, maar er staan er meerdere op Amazon dld vanaf 60-70 euro.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Wauw geweldig. Misschien moeten we onze kinderen dan maar omruilen ofzo, dan kunnen we gewoon koude flesjes geven. Ik mag hopen dat je snapt dat niet elk kind hetzelfde is?
En daarnaast is dit niet alleen voor ons kind maar dat heb je helemaal niet gelezen.
Voor jou: Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5

[...]

Idem voor jou. Alsjeblief zeg... Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5

[...]

Zo niche zijn ze niet meer hoor. Waterkokers die je op verschillende temperaturen kan instellen zijn er genoeg daar is zeker vraag naar en je ziet steeds meer verschijnen met smart opties, net als bij wasmachines en koelkasten.
Sterker nog er zijn ook gewoon poedermachine flesjes. Waarin je poeder doet en je met 1 druk op de knop je flesje gemixt met poeder op de juiste temperatuur krijgt. Dus de markt is er zeker wel.
Bijvoorbeeld: https://www.easybaby.nl/m...2XGQFPEAQYASABEgLbqPD_BwE
Maar dit apparaat werkt niet met reflux voeding.

Voor de rest, ik zoek dus geen informatie over hoe ik het flesje van mijn kind klaar zou moeten maken.

Ik zoek een waterkoker die je via Google Home in kan stellen op verschillende temperaturen.

Bedankt voor de tip van de Lidl, die heb ik even overwogen maar ik zie dat die heeft fysieke knoppen heeft om handmatig temperatuur in te stellen. Dat heb ik niet benoemd maar is wel ook een eis voor ons.

toon volledige bericht
Je kan er met gestrekt been ingaan of gewoon even lezen. Uit mijn kraan komt gewoon warm water van, als ik dat wil, 40 graden. Dat gaat toch net zo snel als een al klaar staande waterkoker pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 20:06
<knip> Niet nodig

[ Voor 98% gewijzigd door Septillion op 09-01-2024 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:43

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Warm water is geopperd, nu is het klaar en gaat de focus weer naar smart warm water. Zie je het nut niet dan reageer je niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Je zou ook kunnen timen hoe lang het duurt voordat een domme waterkoker op de gewenste temperatuur zit. Daar dan vervolgens water in, knop aan maar met een slimme WCD aan en uitschakelen.

Stel 40 seconden nodig voor de 40c die je wilt, dan via de slimme wcd precies 40 seconden aanschakelen en klaar.

Dat kan je altijd low budget proberen.

Of Zigbee waterkoker (tref er genoeg aan via Google) en die via een platform aansturen die met Google HA werkt. Voorbeeld:

https://www.allekabels.nl...021/smart-waterkoker.html

[ Voor 22% gewijzigd door Freakie1NL op 09-01-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Septillion schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:46:
[modbreak]Warm water is geopperd, nu is het klaar en gaat de focus weer naar smart warm water. Zie je het nut niet dan reageer je niet.[/modbreak]
Wat is er niet smart aan gewoon hetzelfde water wat je koud in je waterkoker stopt om door de waterkoker te laten opwarmen op te laten warmen door die kraan zelf? Het netto effect (water in je babyfles op 40 graden) is exact gelijk én je bespaart juist tijd door maar een keer te hoeven tappen.
Freakie1NL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:47:
Je zou ook kunnen timen hoe lang het duurt voordat een domme waterkoker op de gewenste temperatuur zit. Daar dan vervolgens water in, knop aan maar met een slimme WCD aan en uitschakelen.

Stel 40 seconden nodig voor de 40c die je wilt, dan via de slimme wcd precies 40 seconden aanschakelen en klaar.

Dat kan je altijd low budget proberen.

Of Zigbee waterkoker (tref er genoeg aan via Google) en die via een platform aansturen die met Google HA werkt. Voorbeeld:

https://www.allekabels.nl...021/smart-waterkoker.html
Die kan inderdaad eerst koken en dan laten afkoelen en warm houden op 40 graden. Als je het kraanwater niet vertrouwt is dat wat de TS zoekt.

[ Voor 54% gewijzigd door pagani op 09-01-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dit ding (Aeno EK1S) zou alles wat @kaasaanfiets met betrekking tot een waterkoker wenst toch wel moeten kunnen? Of zou dat ding dezelfde beperkingen hebben als de EK7S welke hij/zij al heeft..... Klikje.... => Helaas dus dezelfde beperking geldt voor al die Aeno waterkokers (zie pagina 19).

https://www.bol.com/nl/nl...er-ek1s/9300000102311938/

[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 09-01-2024 14:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:41

Ik wil hier alsnog op reageren voordat mensen dit 'advies' maar gaan overnemen.

In warm water uit de kraan kunnen opgeloste zware metalen zitten en andere vervuiling, absoluut af te raden, zeker voor (jonge) kinderen.

https://www.google.com/se...uit+de+kraan+niet+drinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Een ander alternatief, heb je een slimme koffiemachine in huis? Onze Siemens kan ik op afstand (en direct bij het apparaat) warm water van 40 graden laten produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:16
Mss waterkoker van xiaomi? Is in ieder geval per app aanstuurbaar en volgens mij kan die vervolgens ook weer een google home integratie maken.

https://www.techpunt.nl/n...ettle-waterkoker-pro.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik gebruikte altijd de magenetron voor warm water van een flesje. Even 15 seconden op 750w en het was precies warm genoeg voor een flesje.

Dus misschien een (losse) magnetron met wifi een idee waarbij je alvast een flesje water erin klaar zet?

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Als je altijd dezelfde hoeveelheid water in het apparaat hebt zitten, dan zou je ook een (heel) goedkope waterkoker kunnen gebruiken in combinatie met een slim stopcontact. Even meten hoe lang het duurt voordat het water tot temperatuur X is, die waarde gebruiken voor de automatisering. Via Homey of Home Assistant kun je vrij gemakkeljk een flow maken die een apparaat inschakelt en na X seconden weer uit zet.

Of, wat ik denk ik zou doen, pak een standaard waterkoker met digitale thermostaat en hang die aan een ESP32 bordje die je via wifi/mqtt kunt bedienen en uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

HallonRubus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:18:
[...]

Ik wil hier alsnog op reageren voordat mensen dit 'advies' maar gaan overnemen.

In warm water uit de kraan kunnen opgeloste zware metalen zitten en andere vervuiling, absoluut af te raden, zeker voor (jonge) kinderen.

https://www.google.com/se...uit+de+kraan+niet+drinken
Ik wil hier alsnog reageren voordat mensen iets zomaar als 'advies' aanmerken. Ten eerste staat er koud / lauw water en nergens warm. Tot slot geloof ik liever onderbouwd onderzoek dan de Libelle.

https://edepot.wur.nl/405493

En als je nu nog lode leidingen hebt, dan heb je een ander probleem.

Hopelijk heeft TS ondertussen voldoende tips ontvangen hoe het probleem smart op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Freakie1NL daarnaast - zou er al iets slechts in dat water zitten van metaal of chemisch, dan lost opwarmen tot 40c of zelfs koken dat niet op.

Zelf zou ik voor de heet water dispenser gaan, jaren gehad, werkt prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:12
franssie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:35:
@Freakie1NL daarnaast - zou er al iets slechts in dat water zitten van metaal of chemisch, dan lost opwarmen tot 40c of zelfs koken dat niet op.
Ze bedoelen hier dat water, dat opgewarmd is door CV-ketel, warmtepomp, geiser of boiler in huis door de metalen leidingen stroomt en dus in theorie makkelijker metaalionen zou kunnen opnemen.

Eerlijk gezegd lijkt me dit niet echt een probleem, behalve als je in een oud pand met loden leidingen woont. Maar dan moet je helemaal niet uit de kraan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Ryen ah zo. Gelukkig heeft ons lichaam IJzer én Koper nodig om te functioneren, dus dat kleine beetje is alleen maar welkom.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestellenmaar2
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
De AENO EK7S zou moeten werken met Google! Staat ook in de beschrijving op BOL.
" van voice control via Siri, Alexa, en Google Assistent."

Ga naar de google home app op de telefoon.
Klik op Aparaten.
Klik toevoegen.
Klik op "werkt met Google Home"
Zoek "AENO"
Installeer de app/koppel ... zou moeten werken. :)
Pagina: 1