Hardhouten hefschuifpui met triple glas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22
In verband met koudeval wil ik de houten schuifpui vervangen door een nieuwe hardhouten hefschuifpui met triple glas.

Kozijnenboeren, leadvangers en SEO maken het zoeken naar aanbieders niet makkelijker. Aan kunststof en aluminium is vast makkelijker te verdienen :+ Inmiddels genoeg ervaring met hout, kunststof en aluminium om voor hout te willen gaan :) Maar zelfs als je wat vindt van hout dan doen ze geen triple, geen hef, geen hef bij triple, of niet breder dan 300cm 8)7

Als eisen
- hardhout
- triple glas met Ug <= 0.6 en veiligheidsglas
- hefschuifpui (ivm verbeterde tochtdichtheid)
- isotone kunststof onderdorpel
- breedte ca 312cm
- braakbestendig (wordt hefschuifpui ook met (draaiknop)cylinder gecombineerd?)

Mensen met ervaring met houten hefschuifpui met triple glas?

Gevonden tot nu toe zijn kozijnshop.nl en hebo.nl, maar er moeten toch meer aanbieders zijn?

Btw, geen Belisol of Profel :+

Plaatsing kan door fabrikant/leverancier en anders door timmerman. Die laatste zal ik ook nog vragen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Soms kan bij de timmerfabriek zelf meer dan bij de webshop. grote kozijnen fabieken zoals dejong kozijnen hebben meerdere webshops. en soms ook meerder productielijnen wat op 1 lijn niet kan kan soms op een andere wel. bellen heeft soms dus wel zin als je tegen een maximum maat aanloopt.

Edit: bel vooral toeleveringonline niet met dat soort vragen die willen helemaal niets anders dan orthogonaal en binnen de maximale afmetingen :+

[ Voor 20% gewijzigd door twain4me op 08-01-2024 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
Zit er geen lokale timmerfabriek / timmerbedrijf bij je in de buurt waar je langs kunt gaan?

Hier bij mij zitten een dorp verderop bijvoorbeeld twee grote timmerfabrieken... Eentje heeft een volledig machinaal freespark staan.. houten balk erin aan de ene kant, komen 6-zijdig gefreesde kozijnbalken uit aan de andere kant... En dan ook nog een robot-spuitmachine voor de grondlak.

Qua online presence en websites stellen die bedrijven echter niet zoveel voor.. puur een portfolio website zeg maar... En een facebook paginaatje.. Maar een webshop of zo hebben ze écht niet.

Waarmee ik bedoel te zeggen: alleen door wat webshop-configuratie portals van een landelijke aanbieder door te klikken krijg je lang niet alle mogelijkheden mee.
Die lokale timmerbedrijven hier maken alles precies op de millimeter naar wens op maat.. elke afmeting en combinatie van materialen is mogelijk. Het is immers toch allemaal maatwerk. En qua prijs echt wel concurrerend met de klik-en-bestel online webaanbieders..

Misschien zit er bij jou ook wel zo'n timmerbedrijf in de buurt?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
twain4me schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:11:
Soms kan bij de timmerfabriek zelf meer dan bij de webshop.
Eens. Zo heb ik bij een kozijnentimmerfabriek mijn ombouwsets van draai naar draaikiep besteld. Uitstekend product. Doen voor zover ik zag geen schuifpuien.
grote kozijnen fabieken zoals dejong kozijnen hebben meerdere webshops.
LOL. Toevallig had ik houtenkozijnonline.nl gevonden met adres in Oosterhout wat dus bij DeJong Kozijnen hoort :P Leek geen hef te doen :+ Maar ik zal eens verder bij DeJong kijken/contacteren.
en soms ook meerder productielijnen wat op 1 lijn niet kan kan soms op een andere wel. bellen heeft soms dus wel zin als je tegen een maximum maat aanloopt.
Ook eens. Zo van Verano wel eens een knikarmscherm buiten spec kunnen bestellen.
Edit: bel vooral toeleveringonline niet met dat soort vragen die willen helemaal niets anders dan orthogonaal en binnen de maximale afmetingen :+
Het laatste wat ik wil is een compleet anoniem product waar het alleen om de (inkoop)prijs gaat. Die lui kapen helaas wel de helft van de zoekresultaten :/

[ Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 08-01-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dejong heeft dacht ik geen hef, maar vragen kan altijd, ze zijn er best lief, ze hebben me ooit toen ik er was om een kozijn type te bekijken een baan aangeboden (geen grap) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50
Je zou Dijko kunnen proberen. Komt straks ook mijn houten schuifpui met tripple glas vandaan.

Hun website is wat ouderwets. Maar ben binnen geweest en wat ze daar maken is meer dan prima!
https://www.linkedin.com/company/dijko-kozijnen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
BrainCrash schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:22:
Zit er geen lokale timmerfabriek / timmerbedrijf bij je in de buurt waar je langs kunt gaan?

...

Misschien zit er bij jou ook wel zo'n timmerbedrijf in de buurt?
Dat wil ik dus juist graag weten (Eindhoven) :P Weet van de timmerman dat hij voor kozijnen een collega / adres had.

Punt is wel dat je een fabrikant / leverancier wilt voor wie de combi geen first-of-a-kind is zelfs als ze het op verzoek kunnen maken / leveren. Je wilt bijvoorbeeld wel het juiste hefschuif-beslag hebben om het gewicht van het glas te dragen. Tevens is er afgelopen jaren wel wat innovatie geweest in profielen en afdichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:28
Weet waar je aan begint met een hardhouten hefschuifpui van 320cm breed met triple glas.
Deze wordt zo zwaar dat je hem niet met normale kracht kan open of dicht schuiven.
Wellicht willen daarom heel veel leveranciers er niet aan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
Rukapul schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:33:
[...]

Dat wil ik dus juist graag weten (Eindhoven) :P Weet van de timmerman dat hij voor kozijnen een collega / adres had.
Ah.. in dat geval is het door mij bedoelde timmerbedrijf ook voor jou maar 'twee dorpen' verderop ;)
(als je de binnendoor-route neemt.. anders is het drie dorpen verderop :P )

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door BrainCrash op 08-01-2024 22:50 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:31
Een adres in het noorden van het land is https://www.vanreenenglas.nl/.

Zij hebben voor mij wel eens offerte uitgebracht voor een vier-delige hardhouten schuifpui van 600 x 250cm, met triple glas. Ze zijn alleen niet de goedkoopste, en niet bij jou in de buurt begrijp ik.
De schuifpui ga ik niet bij hen bestellen, maar ze hebben in het verleden wel glas vervangen hier. Over de service en kwaliteit van de geleverde werkzaamheden niks dan lof! Dat is uitstekend bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 21:46
Hiero een schuifpui 6,5m breed, twee schuifdeuren, triple glas 0,7 en 275 hoog, met kunststof onderdorpel. Ruiten in de deuren zijn ca 140kg per stuk. Loopt soepel gemaakt door een lokale timmerfabriek, alleen niet in jou regio…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Rukapul schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:33:
[...]

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar dit bedrijf zit ook in de buurt en maakt (ook) houten kozijnen op maat: https://www.debrug.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:00
Rukapul schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:58:
In verband met koudeval wil ik de houten schuifpui vervangen door een nieuwe hardhouten hefschuifpui met triple glas.

Kozijnenboeren, leadvangers en SEO maken het zoeken naar aanbieders niet makkelijker. Aan kunststof en aluminium is vast makkelijker te verdienen :+ Inmiddels genoeg ervaring met hout, kunststof en aluminium om voor hout te willen gaan :) Maar zelfs als je wat vindt van hout dan doen ze geen triple, geen hef, geen hef bij triple, of niet breder dan 300cm 8)7

Als eisen
- hardhout
- triple glas met Ug <= 0.6 en veiligheidsglas
- hefschuifpui (ivm verbeterde tochtdichtheid)
- isotone kunststof onderdorpel
- breedte ca 312cm
- braakbestendig (wordt hefschuifpui ook met (draaiknop)cylinder gecombineerd?)

Mensen met ervaring met houten hefschuifpui met triple glas?

Gevonden tot nu toe zijn kozijnshop.nl en hebo.nl, maar er moeten toch meer aanbieders zijn?

Btw, geen Belisol of Profel :+

Plaatsing kan door fabrikant/leverancier en anders door timmerman. Die laatste zal ik ook nog vragen.
ik wil iets soortgelijks doen, wat is voor jou de overweging/ervaring om geen kunststof meer te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:14
Puts Kozijnen in Roermond / Herten maakt hefschuifpuien. Details zoals wel of niet in triple glas weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
ROVO houtmaterialen gevestigd in Budel is een houthandel en maakt ook op maat kozijnen, maar of ze ook schuifpuien kunnen leveren weet ik niet.

Ik haal er in elk geval al mijn hout voor de verbouwing _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Noeleke op 09-01-2024 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
Dank voor de vele suggesties. Ik ga de suggesties verwerken.
Lochnes schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:14:
[...]

ik wil iets soortgelijks doen, wat is voor jou de overweging/ervaring om geen kunststof meer te willen?
In mijn vorige woning heb ik kunststof kozijnen laten plaatsen met een schuifpui van aluminium. In huidige woning aluminium garagedeuren laten plaatsen. Tevens hier de nodige ervaringen opgedaan.

Een reden voor hout is dat mijn huidige huis houten kozijnen heeft.

Een andere reden is dat hout eenvoudig aanpasbaar en herstelbaar is: ik heb de kozijnen geverfd, ramen omgebouwd, deuren gesteld, raamdecoratie aan bevestigd, etc. Zolang je het op tijd verft is het heel lang vergeeflijk.

Bij kunststof en aluminium is schade veel lastiger aan te pakken en is aanpasbaarheid ook minder. Daar loop je vroeg of laat toch tegenaan.

Weer een andere reden is dat ik aluminium ondanks koudebrugonderbreking koud vind aanvoelen in verhouding tot hout en kunststof.

Voor kunststof geldt dat zelfs de verkopers regelmatig geen vertrouwen in het product hebben. Mijn vorige Profel partner wilde voor schuifpuien alleen aluminium leveren en geen kunststof.

Een andere reden is dat ik wel klaar ben met het kozijnboerwereldje wat zich veel manifesteert bij kunststof en aluminium. De huidige resultaten met hout laten een veel transparanter manier van werken zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2024 19:12 ]

Pagina: 1