Vloerverwarming aansluiting met wand

Pagina: 1
Acties:

• dkdkdk
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-10-2025
Er is een vloerverwarming in de vloer gefreesd en daarop zijn tegels (keramisch parket) aangebracht met rondom 5mm afstand tussen tegels en muur. De wanden moeten nu gestuct worden. Is het verstandig om iets te doen dat de voeg niet dichtloopt met het stucen? Of maakt dat niet veel uit?

[ Voor 5% gewijzigd door dkdkdk op 08-01-2024 22:04 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Normaal plak je randisolatie rondom aan de muur, stort je daarop zandcement, na drogen kan je tegelen en snij je de randisolatie weg net boven de tegels; dan heb je de bescherming.
Als het gelijkvloers is, moet de stuc stoppen boven de waterkering, doorgaans komt dat enkele cm boven de afwerkvloer uit.

De reden dat je rondomrond een voeg laat, is om stress op de vloer te vermijden zodat deze niet barst, dus het is wel handig deze vrij te laten (of op te vullen met iets flexibels). Wat randisolatie er in proppen en afsnijden gelijk met de tegels, een rugvulling (mousse buis voor onder silicone) er in stoppen, afplakken met tape zodat stuk er niet in kan, ....

Eenmaal gestuct, de rand tussen tegels en plinten niet dichtvoegen met voegmiddel, maar met silicone (mooist in de kleur van je voegen, goeie merken hebben zowel voegmiddel als silicone op kleur).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• dkdkdk
naftebakje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:06:
...
De reden dat je rondomrond een voeg laat, is om stress op de vloer te vermijden zodat deze niet barst, dus het is wel handig deze vrij te laten (of op te vullen met iets flexibels). Wat randisolatie er in proppen en afsnijden gelijk met de tegels, een rugvulling (mousse buis voor onder silicone) er in stoppen, afplakken met tape zodat stuk er niet in kan, ....

Eenmaal gestuct, de rand tussen tegels en plinten niet dichtvoegen met voegmiddel, maar met silicone (mooist in de kleur van je voegen, goeie merken hebben zowel voegmiddel als silicone op kleur).
De leidingen bij ons zijn in de dekvloer gefreesd en daarna betegeld. De overgebleven voeg (0.5 cm breed, 1.5 cm hoog) opvullen met een strip randisolatie lijkt me erg lastig. En met het stucen blijft die isolatie misschien niet op zijn plek. Als het nu gestuct wordt, zou het dan helemaal dicht gaan zitten? En als er dan werking is, dan is stuc toch veel zachter dan de tegels?

Wat bedoel je met rand tussen tegel en plint? De vloer is recht en de plint ook. Bedoel je de kier ertussen? Die wil ik inderdaad met siliconenkit doen.

• dkdkdk
Of zou ik zoiets kunnen gebruiken?
https://www.praxis.nl/ver...gsprofiel-10mmx5m/3633098

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-01 19:20
Randje pur erin. Overtollige later wegsnijden.

Mocht je geeen vertrouwen hebben in je pur skills dan plak je eerst schilderstape op je tegelvloer zodat je daar geen pur resten op overhoud.

• dkdkdk
BBB-Nick schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:02:
Randje pur erin. Overtollige later wegsnijden.

Mocht je geeen vertrouwen hebben in je pur skills dan plak je eerst schilderstape op je tegelvloer zodat je daar geen pur resten op overhoud.
Met PUR krijg ik denk ik een bult van meerdere cm, laat zich bij mij nooit fatsoenlijk doseren.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:36
dkdkdk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Met PUR krijg ik denk ik een bult van meerdere cm, laat zich bij mij nooit fatsoenlijk doseren.
Met mijn pur pistool kan ik anders prima doseren met het wieltje. Zou prima moeten lukken om zo'n dun randje te leggen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
@Raling niet iedereen heeft het genoegen van een PUR-pistool mogen proeven. Daarmee lukt het vast wel idd.
@dkdkdk twee maal helemaal goed, die rand en die schuimband.

[ Voor 22% gewijzigd door naftebakje op 11-01-2024 22:31 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:33
dkdkdk schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:39:
[...]

De leidingen bij ons zijn in de dekvloer gefreesd en daarna betegeld. De overgebleven voeg (0.5 cm breed, 1.5 cm hoog) opvullen met een strip randisolatie lijkt me erg lastig. En met het stucen blijft die isolatie misschien niet op zijn plek. Als het nu gestuct wordt, zou het dan helemaal dicht gaan zitten? En als er dan werking is, dan is stuc toch veel zachter dan de tegels?
'erg lastig' is altijd onder moeilijk dan onmogelijk. Pak een stukje isolatie en probeer het eens zou ik zeggen.
En post anders een foto zodat we duidelijk zien hoe moeilijk je situatie is.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1