kabelbreuk pedalenset Logitech G28

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
Onze kat heeft de kabel van de pedalen naar stuurwiel finaal doorgeknabbeld. Bij Logitech hebben ze geen reserve onderdelen voor de G29. Op marktplaats staat 1 set pedalen te koop voor € 50, maar is alleen op te halen en is erg ver.
Heeft iemand nog ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59

Raimond613

Simracer

Kabeltjes weer aan elkaar maken lijkt me niet al te ingewikkeld toch?
Solderen is natuurlijk het mooiste, maar je zou het zelfs even met kroonsteentjes kunnen proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Raimond613 op 08-01-2024 21:01 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Maak eens een foto.

Als het echt gesoldeerd moet worden, wat ik niet verwacht, kun je een poging doen bij een reparatiecafe in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:50
Strippen, aan elkaar draaien en tape er om heen. Quick en dirty maar werkt

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48
Solid4S schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:54:
Onze kat heeft de kabel van de pedalen naar stuurwiel finaal doorgeknabbeld. Bij Logitech hebben ze geen reserve onderdelen voor de G29. Op marktplaats staat 1 set pedalen te koop voor € 50, maar is alleen op te halen en is erg ver.
Heeft iemand nog ideeën?
Je zou ook zoiets kunnen kopen om de pedalenset direct op een USB poort van je PC te kunnen aansluiten:

https://www.leobodnar.com...duct_info&products_id=187

Zelf geen ervaring mee overigens (wel met door katten doorgebeten kabels, dat dan weer wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16
Huugje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Je zou ook zoiets kunnen kopen om de pedalenset direct op een USB poort van je PC te kunnen aansluiten:

https://www.leobodnar.com...duct_info&products_id=187

Zelf geen ervaring mee overigens (wel met door katten doorgebeten kabels, dat dan weer wel).
ik verwacht dat de TS bedoeld dat juist die kabel die je hier op aansluit door is...... maar Bodnar heeft wel mooie oplossingen voor dit probleem maar dan moet je de potmeters loshalen en op een joystick bordje aansluiten.

Dit kun je ook doen met een arduino, zo heb ik het lang geleden een keer opgelost met een kabel breuk. potmeres aansluiten op arduino en die met USB in de pc als joystick controller. als je op youtube kijkt zijn hier verschillende DIY instructies wel van te vinden. relatief makkelijk en vrij cheap te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:27
Voor de pedalenset kabel vervanging is er een redelijk aanbod op de Ebay, Ali etc.
Wel wat doehetzelven vereist.

https://www.google.nl/search?q=g29+pedal+replacement+cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
Gebruik het stuur met een PS5, weet niet of de USB oplossing dan ook kan. Bijkomend probleem is dat we de set te leen hebben om uit te proberen. Dus wil het wel zo origineel mogelijk proberen op te lossen.
De kabels op eBay had ik ook gezien. Ga dat denk ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:27
Nee, de USB oplossing gaat niet werken op de PS5.
Dus inderdaad de kabel vervangen/repareren of een 2e hands pedalenset op de kop weten te tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:09
Dan vind ik de enige echt nette oplossing het met de eigenaar overleggen. (heb je misschien ook al wel gedaan, daar niet van)

Als ik spullen uitleen, heb ik liever niet dat daar iemand aan gaat zitten rommelen. Als het kapot is hoor ik het wel, en dan ga ik zelf beslissen wat ik daar mee wil doen.

Bij mij zou je echt niet aan hoeven komen met een pedalenset die open is geweest met een gesoldeerde kabel. Maar dat is natuurlijk ook maar net hoe je met je spullen om gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door WEBGAMING op 09-01-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid4S
De eigenaar is al op de hoogte. En vindt het fijn als we het op een nette manier oplossen zodat hij het straks ook gewoon weer kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:15
De enige manier om het goed op te lossen is een nieuwe set te halen.

Bestaande stuurtje geef je terug de nieuwe pedalen geef je dan mee.

Zelf hou je dan het nieuwe stuurtje en de oude pendelen. En kijk of je de pedalen dan zelf kan repareren of kan laten repareren. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Zelf zou ik ook niet blij zijn als ik iets uitleen en dit gerepareerd moet worden. Dan mag je het vervangen. Je hebt vaak ook nog een inboedel verzekering. Aanvullend voor kinderen en dieren in huis. Die kunnen je ook gedeeltelijk vergoeden.

[ Voor 20% gewijzigd door To_Tall op 12-01-2024 08:31 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04

The Zep Man

🏴‍☠️

To_Tall schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:29:
Een nieuwe set halen voor het vervangen van een kabel is de enige manier om het 'goed' op te lossen? Vanuit een duurzaamheidsperspectief is dat niet duurzaam. Sterker nog, dat is reinste verspilling.
Zelf zou ik ook niet blij zijn als ik iets uitleen en dit gerepareerd moet worden. Dan mag je het vervangen. Je hebt vaak ook nog een inboedel verzekering. Aanvullend voor kinderen en dieren in huis. Die kunnen je ook gedeeltelijk vergoeden.
Shit happens. Iemand geeft aan dat die het graag wilt repareren op een zodanige manier dat het product prima bruikbaar is en blijft. Als je dat niets vindt, leen dan niets uit.

@Solid4S:
Als je het niet zelf kan solderen en er zijn geen goede vervangende kant-en-klare onderdelen, laat het dan door iemand anders doen. Het is een kabel met beperkte data eroverheen, geen 48 Gbps HDMI. Verder is het een laag voltage, dus geen risico. Iedereen met wat krimpkous, een soldeerbout met bijbehorende zaken en een beetje ervaring kan daar iets van maken wat net zo lang zal werken als de levensduur van het product.

Dit soort kleine klusjes doe ik soms voor anderen gratis. Ik hou mijn soldeervaardigheden op peil, voorkom verspilling, en maak iemand die ik ken erg blij. Als bonus kan ik datgene dat ik repareer even gratis proberen, indien gewenst. Ook is er een soort van voldoening. :P

De klus stelt echt niets voor. Als je niemand kent, vraag je lokale hackerspace om hulp. Die doen dat wel voor een krat bier/Club Mate/... (net waar ze trek in hebben, vraag dat even vooraf).

[ Voor 48% gewijzigd door The Zep Man op 12-01-2024 08:48 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:23

DaWaN

'r you wicked ??

Ja die Logitech pedalen zijn heel simpel, dat zijn gewoon 3 potmeters.
Als je een betere kwaliteit kabel gebruikt, dan maak je die pedalen zelfs beter dan origineel.

Ik zou even moeten kijken of de G29 pedalen verder intern hetzelfde zijn als G27 pedalen.
Ik heb hier nog G27 pedalen liggen met versleten potmeters.
Als ze hetzelfde zijn heb ik e.v.t. wel een complete kabel voor de TS.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:09

Zelf hou je dan het nieuwe stuurtje en de oude pendelen. En kijk of je de pedalen dan zelf kan repareren of kan laten repareren. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Dat had ik al genoemd. Maar als de eigenaar van die spullen zegt dat het goed is dat het zo opgelost word, is het toch gewoon prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
The Zep Man schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:33:
[...]

Een nieuwe set halen voor het vervangen van een kabel is de enige manier om het 'goed' op te lossen? Vanuit een duurzaamheidsperspectief is dat niet duurzaam. Sterker nog, dat is reinste verspilling.

[...]

Shit happens. Iemand geeft aan dat die het graag wilt repareren op een zodanige manier dat het product prima bruikbaar is en blijft. Als je dat niets vindt, leen dan niets uit.

@Solid4S:
Dan lees je niet, TS heeft setje geleend omdat hij het wilde uitproberen.

Nu is het uitgeprobeerd en stuk. Misschien zit er nog garantie op de set? Door stuk te maken vervalt sowieso je garantie.

Ik heb nooit gezegd dat het weggegooid moet worden maar TS repareert dan de defecte set en zijn vriend de nieuwe. Waar zit dan de verspilling?

Tja als je redeneert dat je maar niets moet uitlenen. Ik ben van mening dat je zuiniger met andermans spullen om moet gaan dan dat je met je eigen spullen zou omgaan. Je weet nu wel dat die vriend drie keer nadenkt voor hij weer uitleent aan TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04

The Zep Man

🏴‍☠️

To_Tall schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Dan lees je niet, TS heeft setje geleend omdat hij het wilde uitproberen.

Nu is het uitgeprobeerd en stuk. Misschien zit er nog garantie op de set? Door stuk te maken vervalt sowieso je garantie.
Dan lees je niet. TS heeft aangegeven al met de eigenaar gesproken te hebben. De eigenaar accepteert een reparatie.
Ik heb nooit gezegd dat het weggegooid moet worden maar TS repareert dan de defecte set en zijn vriend de nieuwe. Waar zit dan de verspilling?
In deze gestelde hypothetische situatie:

Tja als je redeneert dat je maar niets moet uitlenen.
Ik redeneer dat jij niets moet uitlenen als je enkel accepteert dat een product volledig vervangen wordt voor iets nieuws als een onderdeel ervan kapot gaat.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Volgens mij zegt de TS het volgende
De eigenaar is al op de hoogte. En vindt het fijn als we het op een nette manier oplossen zodat hij het straks ook gewoon weer kan gebruiken
Er staat niet bij dat hobby matig iets repareren perse de oplossing moet zijn. Nette oplossing kan ook zijn. Ik koop een nieuwe de defect hou ik zelf en repareer deze zelf wel.

Ik zou het niet zo heel tof vinden. Dat ik dan op visite kom bij een vriend die iets gesloopt heeft, zelf nieuw gekocht heeft en ik met een reparatie apparaat zit.

En ja dat lees je heel goed, als ik iets uitleen, dan verwacht ik dat bij terug krijgen deze niet langs een reparatie bedrijf of ome Sjonny de soldeer soldaat.

Is het defect, dan kijk ik zelf of het te repareren is, anders is het heel eenvoudig. vervang het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
DaWaN schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:06:
Ja die Logitech pedalen zijn heel simpel, dat zijn gewoon 3 potmeters.
Als je een betere kwaliteit kabel gebruikt, dan maak je die pedalen zelfs beter dan origineel.

Ik zou even moeten kijken of de G29 pedalen verder intern hetzelfde zijn als G27 pedalen.
Ik heb hier nog G27 pedalen liggen met versleten potmeters.
Als ze hetzelfde zijn heb ik e.v.t. wel een complete kabel voor de TS.
Dat zou wel een hele mooie oplossing zijn!
Pagina: 1