Een nieuwe set halen voor het vervangen van een kabel is de enige manier om het 'goed' op te lossen? Vanuit een duurzaamheidsperspectief is dat niet duurzaam. Sterker nog, dat is reinste verspilling.
Zelf zou ik ook niet blij zijn als ik iets uitleen en dit gerepareerd moet worden. Dan mag je het vervangen. Je hebt vaak ook nog een inboedel verzekering. Aanvullend voor kinderen en dieren in huis. Die kunnen je ook gedeeltelijk vergoeden.
Shit happens. Iemand geeft aan dat die het graag wilt repareren op een zodanige manier dat het product prima bruikbaar is en blijft. Als je dat niets vindt, leen dan niets uit.
@
Solid4S:
Als je het niet zelf kan solderen en er zijn geen goede vervangende kant-en-klare onderdelen, laat het dan door iemand anders doen. Het is een kabel met beperkte data eroverheen, geen 48 Gbps HDMI. Verder is het een laag voltage, dus geen risico. Iedereen met wat krimpkous, een soldeerbout met bijbehorende zaken en een beetje ervaring kan daar iets van maken wat net zo lang zal werken als de levensduur van het product.
Dit soort kleine klusjes doe ik soms voor anderen gratis. Ik hou mijn soldeervaardigheden op peil, voorkom verspilling, en maak iemand die ik ken erg blij. Als bonus kan ik datgene dat ik repareer even gratis proberen, indien gewenst. Ook is er een soort van voldoening.
De klus stelt echt niets voor. Als je niemand kent, vraag je lokale hackerspace om hulp. Die doen dat wel voor een krat bier/Club Mate/... (net waar ze trek in hebben, vraag dat even vooraf).
[
Voor 48% gewijzigd door
The Zep Man op 12-01-2024 08:48
]