Nul-op-meter huurwoning en extra zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:40

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Topicstarter
Hallo, vraag namens vriendin, ze komt in aanmerking voor een (nog te bouwen) nieuwbouw-bovenwoning. De huurwoning leveren ze op via Nul Op de Meter principe. Dit is gebaseerd op een geschat en gemiddeld gebruik. De huurder betaalt dan een energie prestatie vergoeding (EPV) wat als ik zo lees de netbeheerderskosten zijn (60-70 euro / maand). Ben me wat gaan inlezen, maar wat ik lees is dat de woning net zoveel opbrengt als verbruikt.

Prachtig, maar daarmee dek je niet je echte (totaal) verbruik af denk ik. Er komen zonnepanelen (3-6 (nog niet precies bekend)) op dak, WTW installatie en een warmtepomp met maximale isolatie.

Mag je als huurder ook extra zonnepanelen plaatsen en daarmee zelf direct gebruiken of terugleveren (salderen)? Idee is om op de schuur een 4-tal extra panelen te plaatsen. Maar ik kan niet vinden wat nu mag of kan met een EPV. Voorkomen dat er hoge (extra) verbruikskosten komen, maar mogelijk inzet van een kleine airco.

Iemand die weet wat hier de regels en (on)mogelijkheden zijn?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

peterpijpelink schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:18:
Iemand die weet wat hier de regels en (on)mogelijkheden zijn?
Ja, de eigenaar van het pand…. De verhuurder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Alles kan en mag - mits de verhuurder akkoord geeft :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:51
EPV is diefstal. Dat soort installaties hoort bij de huurprijs in te zitten net zoals een cv ketel dat altijd is. EPV is bedacht omdat de verhuurders anders niet uitkomen met de sociale huurprijs.

Nul op de meter totdat het salderen stopt. Dan kan je dokken met je EPV en erg magere TLV, als je al een TLV krijgt. Kijk dus uit met dit soort loze beloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Uszka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:31:
EPV is diefstal. Dat soort installaties hoort bij de huurprijs in te zitten net zoals een cv ketel dat altijd is. EPV is bedacht omdat de verhuurders anders niet uitkomen met de sociale huurprijs.
Tja… ze kunnen natuurlijk ook voor de vrije sector bouwen, maar dan is het ook niet goed.