Probeert samsung mij af te schepen met reparatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:20
Mijn vraag

Ik heb mijn flip 4 eind vorig jaar opgestuurd naar samsung ( dynafix) deze is na 6 dagen teruggekomen. Ik blij want alles deed het weer. ( het was een garantieclaim). Dit was 3 januari 2024.
Nu zie ik vandaag dat mijn achterkant los laat van het toestel. Deze is dus gewoon niet goed geplakt.

Nu woon ik in Drenthe dus dat is niet om de hoek van een service center.

De samsung klantenservice geeft aan dat ik hem dan moet laten ophalen door samsung ( dynafix) waarmee ik voor de 2e keer binnen 2 weken mijn toestel een aantal dagen kwijt ben. En dit 2x buiten mijn schuld. Verder zijn er geen oplossingen mogelijk.

Ik heb aangezien dit een hele domme fout is van een service center hier een beetje moeite mee.

Dit betekend voor mij dat ik voor de 2e keer een simkaart moet gaan halen en voor de 2e straks een nieuwe sim moet aanvragen ( kosten 5.xx per keer.) En ze hebben geen sim kaarten op voorraad dus enkele dagen onbereikbaar.

Iemand die hier ervaringen mee heeft of andere dingen die ik kan ondernemen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-IPiBxdRBkzUNr6ZvQtujtDZSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIX1OMvqyxZHc2ZaFizKNON6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szC4XmY2ERF4p164P3cCLJVsL5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/be4bUz3xit9lLwbmSieZ9c5S.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:51
Waarom moet je nieuwe simkaarten aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
daveytje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:05:
Waarom moet je nieuwe simkaarten aanvragen?
Omdat mijn backup telefoon geen esim ondersteund en mijn flip 4 geen dual sim met fysieke sims ondersteund.

En samsunf leverde natuurlijk geen vervangend toestel :)

Vandaar dat ik dus telkens moet switchen ook.

[ Voor 8% gewijzigd door jeppekroezen op 08-01-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Tja, is vervelende fout, maar wat wil je van Samsung behalve reparatie?

Als je vergoeding van de simkaarten wilt moet je dat voorstellen. Reparatie moet in principe zonder extra kosten voor jou zijn, zeker als ze het de eerste keer niet goed gedaan hebben.
Maar iedereen maakt wel eens een fout, dus je moet ze wel de kans geven om het op te lossen voor je. Geef duidelijk aan wat je wensen zijn, dan kunnen ze daar misschien aan tegemoet komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
jeppekroezen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:07:
[...]

Vandaar dat ik dus telkens moet switchen ook.
Overdrijf je niet een klein beetje met 'telkens'? Dit gaat de 2e keer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Medione1210 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:17:
[...]

Overdrijf je niet een klein beetje met 'telkens'? Dit gaat de 2e keer worden.
Niet overdrijven maar misschien geïrriteerd.
Aangezien de batterij enkele maanden geleden al vervangen is. En dan nu opnieuw een batterij fout die het toestel onbruikbaar maakt.

Dus dit Is de 2e keer in 2.5 week en enkele maanden geleden ook dus dit is de 3e keer. En het is gewoon pokkewerk.

Maar eens fouten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je je op consumentenrecht wil beroepen moet je sowieso bij de verkoper zijn, en niet bij de fabrikant (tenzij je het direct bij Samsung gekocht hebt natuurlijk).

Bij de verkoper zou je om een vervangend toestel of een simkaart kunnen vragen. Wettelijke garantie moet met zo min mogelijk overlast, en dat is steeds je telefoon kwijt zijn vanwege domme fouten niet. Als je je telefoon niet bij samsung gekocht hebt wordt het misschien wel de eerste keer dat je bij de winkel aanklopt? Als die het snel weten te verhelpen is het maar de vraag of direct een vervangend toestel of een vervangende simkaart eisen redelijk is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
bwerg schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:34:
Als je je op consumentenrecht wil beroepen moet je sowieso bij de verkoper zijn, en niet bij de fabrikant (tenzij je het direct bij Samsung gekocht hebt natuurlijk).

Bij de verkoper zou je om een vervangend toestel of een simkaart kunnen vragen. Wettelijke garantie moet met zo min mogelijk overlast, en dat is steeds je telefoon kwijt zijn vanwege domme fouten niet. Als je je telefoon niet bij samsung gekocht hebt wordt het misschien wel de eerste keer dat je bij de winkel aanklopt? Als die het snel weten te verhelpen is het maar de vraag of direct een vervangend toestel of een vervangende simkaart eisen redelijk is.
Indd direct bij samsung gekocht.
En hun geven op deze suggesties als antwoord niet mogelijk je moet hem.opsturen of zelf langskomen.

Ik hoef geen nieuw toestel, een leentoestel met zelfde specs is ook prima esim kan je overzetten.

Ik hoef ook geen simkaart maar vergoed me dan de kosten hiervan.

[ Voor 8% gewijzigd door jeppekroezen op 08-01-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
jeppekroezen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:58:
[...]

Indd direct bij samsung gekocht.
En hun geven op deze suggesties als antwoord niet mogelijk je moet hem.opsturen of zelf langskomen.

Ik hoef geen nieuw toestel, een leentoestel met zelfde specs is ook prima esim kan je overzetten.

Ik snap dat je geïrriteerd bent hoor.
Het is goed om bovenstaande wensen aan te geven bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
jeppekroezen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:58:
[...]

...

Leentoestel met zelfde specs? Als je al een leentoestel zou krijgen, dan is de kans klein dat deze dezelfde specs heeft.

Vergoeding van de sim kaart lijkt me wel iets wat je zou kunnen claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
Even een update en hiermee sluit ik het topic ook.

Het toestel is door dit mankement onherstelbaar verklaard. En ik krijg deze week een mail met een aanbod voor een nieuw toestel of omruiling.

Dank allen voor het meekijken en wat ik eventueel zou kunnen doen.
Pagina: 1