Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:07
We zijn onlangs begonnen met een klein stuk van de garage te gaan isoleren. We willen hier kantoor/bijkeuken van maken.
Isoleren gaan we rondom doen met Pir en of glaswol.

Ik ben aan het kijken hoe ik het hier een beetje kan gaan warm stoken.
Het huis verwarmen we op 't moment met airco maar de luchtstroom zal niet snel naar deze ruimte gaan en de tussendoor willen we ook dicht houden.

Ik dacht eerst aan een elektrische vloerverwarming voor onder de afwerkvloer. Bijvoorbeeld deze

Deze vraag is echter of dit de beste keuze is. Of is misschien een simpele elektrische kachel net zo rendabel?

Het betreft een ruimte van net geen 8m2. Kleine ruimte dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

https://www.karwei.nl/ass...atskachel-3000w/p/B529389

Gebruik ik om mijn garage op te warmen als ik op de fietstrainer ga. Is in een half uurtje warm :)

Maar goed, het hangt er ook van af wat je wilt uitgeven. Je kan natuurlijk ook naar het andere uiterste en een airco met warmtepomp neerhangen. Heb je warmte in de winter en koelte in de zomer. Je budget bepaalt dus ook in zekere mate de oplossing.

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 08-01-2024 17:45 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:07
Tja we willen het budget beperkt houden. En een airco voor zo'n kleine ruimte vind ik wat overdreven eigenlijk.
Het is daarnaast nog lastig in te schatten hoe koud of warm het wordt als het straks geïsoleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:03
Zit er nog wel een watergevoerd cv systeem in de woning? Zou er in dat geval sowieso een convectortje plaatsen en aansluiten op het cv systeem. Dat doe je na een verbouwing namelijk niet meer zo snel.