Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabilis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-10-2024
Mijn vraag:
Ik woon in Spanje en ontvang televisie (LG van een jaar oud) via internet (IPTV). Het streamen gaat echter zeer matig. Er is 500 mbps internet. Zeer regelmatig blijft de televisie bufferen en staat het beeld stil en vaak ook verdwijnt het beeld. In het begin gebruikte ik WIFI en nu een directe kabelverbinding.

De router die er is, is een Huawei EchoLife EG8145V5. Hier bij Tweakers zag ik kortgeleden in een test dat de ASUS RT-AX86S goed wordt beoordeeld. Lost het vervangen van de oude router door de ASUS RT-AX86S het probleem op ?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Is de betr. IPTV ook via de provider waar je het internet afneemt? Zo ja, dan zou ik ook even bij hun klantenservice navraag doen.

Een RT-AX86S zou het kunnen oplossen, als de Huawei het probleem is, daar ga je bij de wissel pas achter komen.

Moet je wel even uitzoeken wat de instellingen van je internetlijn zijn. Doorgaans is dat niet alleen de router omwisselen en de kabel in je nieuwe prikken. Dikwijls is nog een VLAN tag en/of PPPoE credential nodig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke streamingservice betreft het? En wat zegt een speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabilis
Nee, de betreffende IPTV komt niet via de internetprovider die ik heb. De internet provider is OLIN, een Spaans bedrijf.

De streamingservice is "Smart IPTV". Een speedtest gaf gisteren 237.08.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:59
Mirabilis schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:16:
Nee, de betreffende IPTV komt niet via de internetprovider die ik heb. De internet provider is OLIN, een Spaans bedrijf.

De streamingservice is "Smart IPTV". Een speedtest gaf gisteren 237.08.
Dan kun je met de betreffende(waarschijnlijk illegale) IPTV-dienstverlener contact opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens. Als de internetverbinding 200+ down haalt dan zal het hakkelen op het platform van de IPTV provider zitten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Mirabilis Je kan ook kijken of je internet verbinding stabiel is. In windows CMD bijvoorbeeld dit een tijdje laten draaien
code:
1
ping -t nu.nl > pingtest.txt
en dat is te stoppen met CTRL+C, bestandje komt in je user dir
terwijl je streamt. Als daar geen rare pingtijden uitkomen dan zit het inderdaad bij de aanbieder waarschijnlijk.
Om je TV uit te sluiten, doet het zich ook voor als je streamt op je computer?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 08-01-2024 16:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabilis
Gezien het bedrag wat ik betaalde, ging ik er vanuit dat het niet illegaal was. Maar ik ga het ze vragen.

Streamen op de computer geeft geen problemen. Zou het dan toch aan de IPTV provider liggen.

Wat zijn betrouwbare, legale IPTV providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabilis
De laatste vraag mag ik niet stellen natuurlijk. Ik ga zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NLZiet is bijvoorbeeld een legale IPTV provider, zou je eens 14 dagen gratis kunnen proberen of je TV dat wel afspeelt. https://www.nlziet.nl/nl/online-tv-kijken/

edit: geen Spaanse zenders natuurlijk, maar als test moet het werken.

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 08-01-2024 16:42 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 10:38
Is de tv met een kabel aangesloten?
Haal je dezelfde snelheden over die kabel als je een speedtest doet met een computer?
Als het WiFi is kan je het dan eens met een kabel testen op de tv?

Mocht de tv aangesloten zijn via WiFi dan heeft testen met een pc op die plek mogelijk niet zo veel zin, tv WiFi antenne kan net een obstructie tegenkomen die de pc WiFi antenne niet heeft en ook zit er veel verschil in antennes waardoor de ene mogelijk net iets beter werk dan de andere.

Als je de speedtest met de tv hebt gedaan dan heb ik niets gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door k-janssen op 08-01-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabilis
Ik ga het uitzoeken. Bedankt allen voor de reacties.
Pagina: 1