Procedure bij overlijden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.962 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb een alleenstaande buurman op hoge leeftijd.

Ik heb een sleutel van zijn huis en vroeg me af wat de procedure is bij zijn overlijden? Ik betwijfel of hij een uitvaartverzekering heeft, hij heeft niet eens een huisarts, en zijn huis is een teringzooi, daar iets terug vinden zal lastig worden.

Kan ik gewoon de politie bellen en het hun laten opknappen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Yep, niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

Sport_Life

Solvitur ambulando

Aan zijn familie/vrienden laten weten dat je een sleutel hebt.
In ieder geval niet zelf zijn woning ingaan tenzij je schriftelijk akkoord hebt van de eigenaar (tenzij nood natuurlijk ;))

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

En maak het vooral ook niet jouw probleem. Heeft die man geen familie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:46:

Ik heb een sleutel van zijn huis en vroeg me af wat de procedure is bij zijn overlijden? Ik betwijfel of hij een uitvaartverzekering heeft, hij heeft niet eens een huisarts, en zijn huis is een teringzooi, daar iets terug vinden zal lastig worden.

Als jij degene bent die hem dood aantreft (of een vermoeden heeft tot), dan is de enige logische stap om de politie te bellen zodat die ter plaatse kunnen komen. Je kan ze uiteraard de sleutel geven zodat ze niets hoeven open te breken en dan pakken zij het verder zelf op / informeren eventuele nabestaanden (en als die er niet zijn, is het verder aan de instanties)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:25

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In het kort ben jij niks verplicht, tenzij anders is overeengekomen. De meeste stappen staan hierin vermeld, maar geldt dit bij familie (en dat is je buurman waarschijnlijk niet):
https://www.rijksoverheid.../checklist-bij-overlijden

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Doe jezelf in ieder geval een plezier en ga niet 'zomaar' naar binnen.
Als iemand iets mist ben je al snel die verdachte buurman, ook al is dat gouden horloge al twee decennia zoek.

Als de (familie van) buurman aanbelt uit fatsoen om je even bij te praten na overlijden kan je dan de sleutel teruggeven. Anders nog een jaartje in een rommella naast de oude schuursleutel en de reservesleutels van alle fietsen die je al tien jaar niet meer hebt. Kan je 'm altijd nog in de prullenbak gooien als niemand 'm meer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrc
Sport_Life schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:48:
Aan zijn familie/vrienden laten weten dat je een sleutel hebt.
In ieder geval niet zelf zijn woning ingaan tenzij je schriftelijk akkoord hebt van de eigenaar (tenzij nood natuurlijk ;))
Hij heeft me natuurlijk niet de sleutel gegeven om er niks mee te doen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Of ga keer het gesprek aan en maak samen een lijst wie te informeren? Kan je alsnog alle bovenstaande suggesties doen, maar dan is het niet een puzzel voor informatie. Kan je ook iets op papier zetten over die sleutel, wat wel en/of niet te doen ermee.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:22

Heb je het al met de beste man hierover gehad? Dat lijkt mij toch wel nummer 1.. Immers heb je niet zomaar zijn sleutel neem ik aan

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 08-01-2024 14:53 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:19
Je hebt de sleutel, dat doet me vermoeden dat er goed, of in ieder geval normaal contact is.
Ik zou in dat geval letterlijk deze vraag aan je buurman voorleggen.
Dat betekent dus niet dat je er persé jou probleem van hoeft te maken, maar je kunt wel gewoon vragen wat hij zou willen, mocht er wat gebeuren of in geval van nood/dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:25

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Wij hebben ook sleutels van onze buren, maar dat betekent niet dat we bij overlijden zomaar naar binnen kunnen/mogen.
De afwikkeling laat je aan familie of de instanties over.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

Andersom geef je niet aan waarom hij jou wel die sleutel gegeven heeft.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mocht je hem vinden, 112 bellen en die weten vanuit daar hoe verder af te handelen.
Je bent bezorgde buur met een sleutel, verder niks

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

peterpijpelink schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:52:
Of ga keer het gesprek aan en maak samen een lijst wie te informeren? Kan je alsnog alle bovenstaande suggesties doen, maar dan is het niet een puzzel voor informatie. Kan je ook iets op papier zetten over die sleutel, wat wel en/of niet te doen ermee.
En vertellen aan de beste man om toch eens na te denken over een testament. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
[...]

[...]

Klopt, maar namens dode mensen praten is lastig in een conflictsituatie :)

oplossingsgericht:
contact met nabestaanden, sleutel overhandigen
indien woning in de verkoop komt: contact met verkoopmakelaar
indien woning een verhuurder heeft: contact met de verhuurder

alternatively:
dichtgeplakte envelop met "aan nabestaanden van", begeleidend briefje en sleutel erin door de brievenbus, dan berust je je gewoon op het briefgeheim en gaat 't automagisch goed.

-----

edit: volgens mij ben ik als een techneut het probleem van de sleutel aan 't oplossen, en zie ik 't lijk in de kamer over 't hoofd :D

[ Voor 7% gewijzigd door dyrc op 08-01-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

dyrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:56:
alternatively:
dichtgeplakte envelop met "aan nabestaanden van", begeleidend briefje en sleutel erin door de brievenbus, dan berust je je gewoon op het briefgeheim en gaat 't automagisch goed.
Alternatief:
Sleutel door de brievenbus. Maak het niet complexer dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrc
dyrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:51:
Doe jezelf in ieder geval een plezier en ga niet 'zomaar' naar binnen.
Als iemand iets mist ben je al snel die verdachte buurman, ook al is dat gouden horloge al twee decennia zoek.

Als de (familie van) buurman aanbelt uit fatsoen om je even bij te praten na overlijden kan je dan de sleutel teruggeven. Anders nog een jaartje in een rommella naast de oude schuursleutel en de reservesleutels van alle fietsen die je al tien jaar niet meer hebt. Kan je 'm altijd nog in de prullenbak gooien als niemand 'm meer wilt.
peterpijpelink schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:52:
Ik betwijfel ten zeerst of er familie is, ik heb in 20 jaar tijd een handjevol vreemden gezien bijna uitsluitend bedrijven, als er familie is dan zijn ze niet geïnteresseerd.

Zijn huis staat propvol met verzameling, allerlei rotzooi en achterstallig huishouden, ik zou niet weten hoe iemand daar iets kan missen, dat risico durf ik wel te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Nrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:57:
ik zou niet weten hoe iemand daar iets kan missen, dat risico durf ik wel te lopen.
Waarom wil je een risico lopen? Wat heb jij eraan? Je originele vraag is beantwoord. Naar wat ben je nog meer op zoek?

Ik mis iets in dit verhaal, alsof @Nrc iets expres niet noemt.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Alternatief:
Sleutel door de brievenbus. Maak het niet complexer dan nodig.
dan mist de context bij de 'ontvanger'. dan kies ik voor de envelop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

dyrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:58:
dan mist de context bij de 'ontvanger'. dan kies ik voor de envelop :D
Context is niet nodig. Een sleutel die op de deur past is een sleutel die op de deur past. Hou het simpel, en zodanig op een manier dat je geen doelwit kan worden van (familie)drama.

Sommige mensen hebben een voorkeur om drama aan te trekken.. Ik vermijd het liever. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:59:
[...]

Context is niet nodig. Een sleutel die op de deur past is een sleutel die op de deur past. Hou het simpel, en zodanig op een manier dat je geen doelwit kan worden van (familie)drama.
Dan kom ik tot de nederlandse polderoplossing: een post-it met "sleutel van buurman Dyrc" door de brievenbus. hebben we dat toch mooi opgelost :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
Jullie gaan aan het gegeven voorbij dat hij die sleutel heeft gekregen in goeder trouw ( waarschijnlijk ). Dus dan is het niet meer dan bot om die sleutel weer door de brievenbus te knikkeren. Ga langs, overleg met de man wat hij wil zoek uit of er familie is en los het daarmee op. In dit topic is toch wel weer een hoog staaltje ' flikker maar over de schutting' aan de hand. Daar help je niemand mee?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrc
The Zep Man schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Waarom wil je een risico lopen? Wat heb jij eraan? Je originele vraag is beantwoord. Naar wat ben je nog meer op zoek?

Ik mis iets in dit verhaal, alsof @Nrc iets expres niet noemt.
Ik zie het niet als een risico, als ik hem een week niet heb gezien dan ga ik gewoon naar binnen is wel vaker gebeurd, uiteindelijk is de bedoeling van de sleutel dat hij niet 3 maanden weg rot.

Ik ga ernstig vanuit dat zijn nabestaande alles de container inschuiven, veel waarde ligt daar niet en ben ik ook niet in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Webgnome schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:01:
In dit topic is toch wel weer een hoog staaltje ' flikker maar over de schutting' aan de hand.
Bij een gebrek aan context is dat de gezondste houding. @Nrc geeft gaf die niet.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Hoe is het totaal niet omkijken naar je buren een gezonde houding?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 15:32
Een beetje naar elkaar omkijken mag soms ook wel als buren, als je geen ruzie met elkaar hebt. Je hoeft natuurlijk niet beste vrienden met je buurman te worden. Als meneer beetje hulp kan gebruiken kan je misschien hulp regelen als je zelf niet met zijn zaken wilt bemoeien. Neemt ook niet veel tijd in beslag. Praat er met de wijkteam over of de gemeente. Als je niks meer met de sleutel doet en je ook geen contact meer wilt hebben met de buurman zal ik het terug overhandigen. Dat meneer geen uitvaartverzekering heeft, kan voor grote problemen zorgen.

Ouderen die op leeftijd zijn, zijn vaak vergeetachtiger, verstrooider, kunnen i.v.m moeilijkheden motoriek minder goed voor zichzelf zorgen. Je gaf ook al aan dat hij alleenstaande is, dus hoogstwaarschijnlijk alleen misschien nog broers, zussen of neven en nichten. Dat de woning een zooitje is, kan snel gebeuren naarmate je ouder wordt. Daarom willen ouderen ook vaak kleiner wonen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Webgnome schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:03:
Hoe is het totaal niet omkijken naar je buren een gezonde houding?
Welk deel van "bij een gebrek aan context" begrijp je niet?

Als je geen context hebt met/geeft over je buren, dan is het advies dat je niets met ze doet.

@Nrc heeft nu context gegeven. Kennelijk is het de bedoeling en gezamenlijk overeengekomen dat het hebben van de sleutel de kans op tijdig vinden bij overlijden vergroot. Niets mis mee. Politie bellen en sleutel overhandigen (om te voorkomen dat een deur open geforceerd wordt, wat niet nodig is). De politie zoekt het verder wel uit met de executeur. Als nieuwe buren een sleutel willen uitlenen, dan kan dat tegen die tijd weer gedaan worden.

[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Ik heb een sleutel van zijn huis en vroeg me af wat de procedure is bij zijn overlijden

is de sleutel nog relevant? (die hebben we opgelost).

bij het aantreffen van een dood persoon in een woonruimte is die persoon pas dood als 't vastgesteld is dat deze dood is; dat doet vaak de politie or een (huis)arts.
bel de familie en laat hun de huisarts bellen.

kan je de buurman mogelijk nog redden of twijfel je of deze te redden is? bel dan 112
(als de katten 'm al opgegeten hebben is er geen spoed meer, dan bel je ook geen 112)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
[...]

Je hebt ook niet voor niks die sleutel aangenomen toch ? ;)

Bakkie/borreltje gaan doen bij buurman en deze vraag gewoon stellen.

Hey buur, stel er is nood/dood aan de man.. wat wil je dat ik doe met je sleutel? Is er iemand die gebeld moet worden? Heb je uitvaart geregeld?
Wat ga je met al je spullen doen trouwens... want het is hier wel een teringzooi he... :p...
Laatste is gekkigheid, maar je zult niet de eerste zijn die een onwijs mooi verhaal hoort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

dyrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:08:
kan je de buurman mogelijk nog redden of twijfel je of deze te redden is? bel dan 112
(als de katten 'm al opgegeten hebben is er geen spoed meer, dan bel je ook geen 112)
Geef dan ook meteen het nummer voor de situatie dat 112 niet gebeld hoeft te worden omdat er geen sprake van nood is, maar wel een overleden buurman: 0900-8844 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Geef dan ook meteen het nummer voor de situatie dat 112 niet gebeld hoeft te worden omdat er geen sprake van nood is, maar wel een overleden buurman: 0900-8844
goeie aanvulling, dat is mogelijk niet zo'n bekend nummer (al was met TUIG bellen wel een goed ezelsbruggetje). vanuit 't buitenland is het (+31)343-578844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrc
Monkeydancer schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:03:
Een beetje naar elkaar omkijken mag soms ook wel als buren, als je geen ruzie met elkaar hebt. Je hoeft natuurlijk niet beste vrienden met je buurman te worden, als meneer beetje hulp kan gebruiken kan je misschien hulp regelen als je zelf niet met zijn zaken wilt bemoeien. Neemt ook niet veel tijd in beslag. Praat er met de wijkteam over of de gemeente. Als je niks meer met de sleutel doet en je ook geen contact meer wilt hebben met de buurman zal ik het terug overhandigen. Dat meneer geen uitvaartverzekering heeft, kan voor grote problemen zorgen.

Ouderen die op leeftijd zijn, zijn vaak vergeetachtiger, verstrooider, kunnen i.v.m moeilijkheden motoriek minder goed voor zichzelf zorgen. Je gaf ook al aan dat hij alleenstaande is, dus hoogstwaarschijnlijk alleen misschien nog broers, zussen of neven en nichten. Dat de woning een zooitje is, kan snel gebeuren naarmate je ouder wordt. Daarom willen ouderen ook vaak kleiner wonen.
Het is niet een zooitje van weinig aan het huishouden gedaan het is meer een verzamelaar annex kunstenaar annex kluizenaar.

Zijn hele gang staat bij hem vol met dozen vol oude kranten, je moet je letterlijk door een klein steegje persen. Honderden fietsen, een miljoen doosjes met boutjes, duizenden (strip) boeken en nog vele duizenden dozen met onbekende inhoud. Alles verzamelt hij en hij krijgt het aan huis geleverd.

10 jaar geleden heeft de gemeente alles leeg getrokken, toen heb ik ook de sleutel gekregen van de ambtenaar, sindsdien zijn ze van mening dat hij geen gevaar vormt en dat de basis ruimtes niet ernstig vervuild zijn. Hij heeft netjes de keuken, badkamer en slaapkamer min of meer opgeruimd zoals de gemeente wenst.

Toen ik nog een klein jochie was ging me vader wel eens oude apparatuur en speelgoed daar dumpen.

Het type man waarbij je de tetenis injectie gaat controleren als je er naar binnen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:51
In het geval dat er geen familie gevonden kan worden door de gemeente, kom je veelal uit bij de gemeente. De gemeente neemt dan de taak over om uitvaart te organiseren.

Heeft meneer overigens niet iets van assistentie in bijvoorbeeld huishouding of andere zorg, die (bi-)wekelijks of vaker langs komt? In dat geval hoef je je meestal geen zorgen te maken dat iemand weken in huis ligt. Deze diensten hebben ook procedures wat te doen in het geval dat iemand niet open doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57

Reinier

\o/

Na een miljoen reacties blijkt TS dus de sleutel van een ambtenaar gekregen te hebben. Heel bijzonder als je het mij vraagt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Het is antwoord is gewoon "ja". Als jij je buurman al een poosje niet geziet hebt en geen contact met hem kan krijgen, dan kun je 2 dingen doen:
- zelf gaan kijken, vaststellen dat hij waarschijnlijk overleden is, politie bellen.
- politie bellen en zeggen dat je een sleutel hebt (scheelt weer een ruit of een kozijn).

Als je de sleutel van "een ambtenaar" hebt gekregen, dan denk ik dat het goed is als je probeert iets meer duidelijkheid te verschaffen over waarom die ambtenaar dat een legaal en acceptabel idee vond. Sterker nog, als een ambtenaar mij een sleutel van het huis van de buren geeft, dan geef ik hem aan de buren. "Een of andere idioot gaf jullie sleutel aan mij. Misschien moet je nieuwe sloten." Ik heb ook niets aan nog een sleutel van het huis van de buren, 1 is genoeg.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 08-01-2024 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 01:03
Webgnome schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:01:
Jullie gaan aan het gegeven voorbij dat hij die sleutel heeft gekregen in goeder trouw ( waarschijnlijk ). Dus dan is het niet meer dan bot om die sleutel weer door de brievenbus te knikkeren. Ga langs, overleg met de man wat hij wil zoek uit of er familie is en los het daarmee op. In dit topic is toch wel weer een hoog staaltje ' flikker maar over de schutting' aan de hand. Daar help je niemand mee?
Tegenwoordig is het de "ik zoek overal wat negatiefs achter" generatie.
Op voorhand al niemand meer vertrouwen en alleen maar aan jezelf denken want alle andere zijn slecht/sporen niet etc etc. Meteen overal het slechtste in de mens zien.
Niet normaal hoe paranoïde de mens geworden is door de jaren heen.

Steeds meer hier op Tweakers waarvan ik zo blij ben dat ik ze niet als buren heb.

@Nrc spreek je buurman een keertje aan en vraag eens wie jij mag bellen mocht het een keertje nodig zijn.
Ga een gesprek aan en vraag hem of er nog familie is, of mocht het ooit een nodig zijn wie je zou kunnen en mogen bellen in geval van nood of zo.

Ik heb van mijn bovenbuurvrouw ook het nummer van haar zoon, hoop het nooit nodig te hebben maar je weet maar nooit.
Van de buurman schuin boven mij een telefoonnummer van een vriendin van hem.
De buurvrouw naast mij woont er nog niet zo lang maar ook al een keertje in coronatijd dat de politie op het punt stond om de deur open te brengen omdat ze niemand te pakken konden krijgen (haar man was iets daarvoor overleden aan corona en zelf had ze het ook).
Gelukkig had iemand anders een telefoonnummer die ze konden bellen.

Zelf heb ik een sleutelkluisje hangen waar diverse mensen de code van hebben mocht het eens nodig zijn.

Ja ik heb vertrouwen in diverse mensen om mij heen en dat zijn echt niet alleen maar vrienden.
Sommige zijn zelfs gewoon buren, niet meer niet minder.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
Nrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Het is niet een zooitje van weinig aan het huishouden gedaan het is meer een verzamelaar annex kunstenaar annex kluizenaar.

Zijn hele gang staat bij hem vol met dozen vol oude kranten, je moet je letterlijk door een klein steegje persen. Honderden fietsen, een miljoen doosjes met boutjes, duizenden (strip) boeken en nog vele duizenden dozen met onbekende inhoud. Alles verzamelt hij en hij krijgt het aan huis geleverd.

10 jaar geleden heeft de gemeente alles leeg getrokken, toen heb ik ook de sleutel gekregen van de ambtenaar, sindsdien zijn ze van mening dat hij geen gevaar vormt en dat de basis ruimtes niet ernstig vervuild zijn. Hij heeft netjes de keuken, badkamer en slaapkamer min of meer opgeruimd zoals de gemeente wenst.

Toen ik nog een klein jochie was ging me vader wel eens oude apparatuur en speelgoed daar dumpen.

Het type man waarbij je de tetenis injectie gaat controleren als je er naar binnen moet.
Dit is wel cruciale context ja... Waarom zet je dit niet in de TS... ?
Je hebt de sleutel dus niet van de buurman zelf gekregen... Maar van de ambtenaar/bewindvoering oid aangenomen.
Dan weet je ook wie je kunt bellen neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrc
Reinier schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:15:
Na een miljoen reacties blijkt TS dus de sleutel van een ambtenaar gekregen te hebben. Heel bijzonder als je het mij vraagt :?
Waarom? De gemeente heeft ooit ingegrepen, zijn huis is toen leeg gehaald en zijn buren gevraagd of wij aan buurtparticipatie wilde doen, socialiseren. Dat hele participatie gedoe is volledig mislukt maar ik heb nog steeds de sleutel, ik ben diverse keren bij hem binnen geweest nadat er dagen niks van hem vernomen was, hij reageert altijd hetzelfde: als je toch binnen wabdeld kun je ook de afwas doen, kennelijk hecht hij toch aan schone vaat.

Gezien het karakter van mijn buurman neem ik aan dat gemeente enige dwang heeft toegepast om hem te overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Reinier schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:15:
Een detail die ik mis in de eerder geschetste context. Net als dat het een hoarder betreft. Niet dat dat laatste uitmaakt voor de afhandeling voor @Nrc.
Nrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:22:
[...]

Waarom? De gemeente heeft ooit ingegrepen, zijn huis is toen leeg gehaald en zijn buren gevraagd of wij aan buurtparticipatie wilde doen, socialiseren. Dat hele participatie gedoe is volledig mislukt
en
maar ik heb nog steeds de sleutel, ik ben diverse keren bij hem binnen geweest nadat er dagen niks van hem vernomen was,
Lijkt erop dat die buurtparticipatie werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2024 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57

Reinier

\o/

Hoarder of niet, dat zou inderdaad niet uit moeten maken nee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
Nrc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:22:
[...]

Waarom? De gemeente heeft ooit ingegrepen, zijn huis is toen leeg gehaald en zijn buren gevraagd of wij aan buurtparticipatie wilde doen, socialiseren. Dat hele participatie gedoe is volledig mislukt maar ik heb nog steeds de sleutel, ik ben diverse keren bij hem binnen geweest nadat er dagen niks van hem vernomen was, hij reageert altijd hetzelfde: als je toch binnen wabdeld kun je ook de afwas doen, kennelijk hecht hij toch aan schone vaat.

Gezien het karakter van mijn buurman neem ik aan dat gemeente enige dwang heeft toegepast om hem te overtuigen.
Waarom?
Omdat het handig was geweest als dit in de TS had gestaan.... ;)

Bel de gemeente anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:25

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bedankt voor de reacties. Getuige het feit dat de topicstarter niet meer kan reageren sluit ik het topic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.