Webgnome schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:01:
Jullie gaan aan het gegeven voorbij dat hij die sleutel heeft gekregen in goeder trouw ( waarschijnlijk ). Dus dan is het niet meer dan bot om die sleutel weer door de brievenbus te knikkeren. Ga langs, overleg met de man wat hij wil zoek uit of er familie is en los het daarmee op. In dit topic is toch wel weer een hoog staaltje ' flikker maar over de schutting' aan de hand. Daar help je niemand mee?
Tegenwoordig is het de "ik zoek overal wat negatiefs achter" generatie.
Op voorhand al niemand meer vertrouwen en alleen maar aan jezelf denken want alle andere zijn slecht/sporen niet etc etc. Meteen overal het slechtste in de mens zien.
Niet normaal hoe paranoïde de mens geworden is door de jaren heen.
Steeds meer hier op Tweakers waarvan ik zo blij ben dat ik ze niet als buren heb.
@
Nrc spreek je buurman een keertje aan en vraag eens wie jij mag bellen mocht het een keertje nodig zijn.
Ga een gesprek aan en vraag hem of er nog familie is, of mocht het ooit een nodig zijn wie je zou kunnen en mogen bellen in geval van nood of zo.
Ik heb van mijn bovenbuurvrouw ook het nummer van haar zoon, hoop het nooit nodig te hebben maar je weet maar nooit.
Van de buurman schuin boven mij een telefoonnummer van een vriendin van hem.
De buurvrouw naast mij woont er nog niet zo lang maar ook al een keertje in coronatijd dat de politie op het punt stond om de deur open te brengen omdat ze niemand te pakken konden krijgen (haar man was iets daarvoor overleden aan corona en zelf had ze het ook).
Gelukkig had iemand anders een telefoonnummer die ze konden bellen.
Zelf heb ik een sleutelkluisje hangen waar diverse mensen de code van hebben mocht het eens nodig zijn.
Ja ik heb vertrouwen in diverse mensen om mij heen en dat zijn echt niet alleen maar vrienden.
Sommige zijn zelfs gewoon buren, niet meer niet minder.