Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry13
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Wij hebben nu 3 weken een 3E easylife hybride monoblock warmtepomp 8kw in gebruik.
nu is de thermostaat hiervan op de 1e verdieping geplaatst om dat de monteur anders de voedingsdraad gewoon langs het plafond wilde doen ik werd daar op dat moment door verrast dus vandaar deze keuze.

maar nu is het op de 1e verdieping veel kouder dan de woonkamer dus de doeltemperatuur wordt nooit bereikt.
Nu staat de warmtepomp ingesteld op verwarmen op watertemperatuur dat ging vorige week goed kreeg de temperatuur in de woonkamer tot 20,5c via de vloerverwarming watertemperatuur was 35c nu het kouder is meer moeite om het warmer te krijgen watertemperatuur al op geschroefd naar 55c. Maar temperatuur komt niet boven de 19c.

Wil eigenlijk graag gewoon op temperatuur verwarmen en dat op basis van de temperatuur in de woonkamer.
Is de enige oplossing de thermostaat te verplaatsen naar de woonkamer? Of kan ook op een andere manier?

hierbij nog wat afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2wQu9JuEWDjVy53Iu26z4KLlA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muNEaFo7nNOc9YUeRUIimXGy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uQO7XKJoZDYRqdLW6hAadnC3fU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNSTBJ0n1qKRXidhcMdlsPKr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmxUXhJ-bXIR4YJZUO-eTc8NyOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6z2x1gwgn4Ncu1j80Qe51xv.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via barry13 op 10-01-2024 16:11)

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 16:23

Cr3ator

1 bar is geen bar

Is de enige oplossing de thermostaat te verplaatsen naar de woonkamer?
Niet de enige, wel de makkelijkste waarschijnlijk. Is er geen route mogelijk zonder kabels vol in t zicht? Loze leidingen, bestaande koofjes / leidingschachten, etc. De woonkamertemperatuur proberen te regelen met een thermostaat die niet in de woonkamer hangt schiet niet op natuurlijk.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 16:23

Cr3ator

1 bar is geen bar

Is de enige oplossing de thermostaat te verplaatsen naar de woonkamer?
Niet de enige, wel de makkelijkste waarschijnlijk. Is er geen route mogelijk zonder kabels vol in t zicht? Loze leidingen, bestaande koofjes / leidingschachten, etc. De woonkamertemperatuur proberen te regelen met een thermostaat die niet in de woonkamer hangt schiet niet op natuurlijk.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry13
Ik ga nu kijken voor loze leidingen om alsnog de kabel naar de woonkamer te trekken.
Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haico62
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
Dag Barry, ik heb ook interesse in een warmtepomp van hetzelfde merk, ben jij verder tevreden? werkt het inmiddels naar behoren? ook geïnstalleerd door Green Pump Solutions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry13
Haico62 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:19:
Dag Barry, ik heb ook interesse in een warmtepomp van hetzelfde merk, ben jij verder tevreden? werkt het inmiddels naar behoren? ook geïnstalleerd door Green Pump Solutions?
Ik ben nog niet tevreden maar dat heeft meer met de installateur te maken denk ik.
Wij hebben op onze slaapkamer last van een hoge toon . Dit geluid is alleen
Als de warmtepomp draait en er is vaak een tikkend geluid te horen in de radiatoren dan horen we ongeveer 10 korte tikken snel achter elkaar en dan weer even niks maar dit herhaald zich een paar keer per uur.
Nu ligt het tikken volgens onze installateur (DEMA verduurzaming) aan dat wij te kleine of te oude radiatoren hebben. want die zouden niet tegen de hoge waterdruk kunnen waarmee de warmtepomp het water rond pompt. Weet iemand of dit kan kan kloppen?
En zijn daar andere oplossingen voor buiten het vervangen van de radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry13
dit zegt mijn installateur

De warmtepomp is goed werkend hij doet wat hij moet doen. Ik heb het tikkende geluid voorgelegd aan alle experts en dit is vrij normaal. Het kan aan uw radiatoren liggen (verouderd of te klein). Dit ligt absoluut niet aan de warmtepomp deze functioneert naar behoren. Omdat een warmtepomp een lage temperatuur verwarmings element is stroomt er harder water door de radiatoren dan bij een traditionele CV ketel die op veel hogere tempraturen verwarmt.
Pagina: 1