Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiel6373
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-05 09:59
Sinds een maand is het niet mogelijk een bluetooth verbinding te maken met telefoons gsm en huis telefoons, horloges koptelefoons enz. Kan het zijn dat de aanleg van glasvezel hier iets mee heeft te maken ?deze is tot aan de voor gevel gelegd
en steekt 20cm boven de grond uit , dus niet aangesloten.
Iemand enig idee ? Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je topicstart is helaas erg onduidelijk/incompleet. Wat is het apparaat wat je middels bluetooth wilt verbinden. Is het bv een iphone aan een draadloze box? Is het 1 apparaat wat niet meer wilt verbinden of zijn het verschillende apparaten die onderling niet willen verbinden?

Ikzelf weet er ook niet veel van, maar als je jouw topicstart uitgebreider neerschrijft zijn er vast wel tweakers die je ermee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:06
Topicstart is inderdaad heel mager.
Hieronder een aantal vragen:

- Met welke devices (Dus merken zoals iPhone 14) kan er geen bluetooth verbinding worden gemaakt en met wat voor devices wordt er geprobeerd een verbinding te maken (Zoals Sony wh-1000xm4)

- Betekent dit dan ook dat ze niet te vinden zijn in het bluetooth menu of kan er alleen geen verbinding mee worden gemaakt?

- Is er al geprobeerd om de apparaten een keer opnieuw te pairen?

Daarnaast zover ik weet heeft een glasvezel verbinding, zelfs als de kabel buiten de grond steekt verder geen impact op zoiets als bluetooth verbindingen. Echter is mijn kennis op dat gebied wat mager, dus take it with a grain of salt.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiel6373
Het betreft alle bluetooth apparaten zijn wel zichtbaar maar worden niet verbonden, voorheem geen probleem. Als ik op de verkeerde topic zit hoor ik het wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Sorry maar lees de vorige post even, mijn glazen bol is kapot. Als je enigsinds een bruikbare suggestie wilt hebben moeten we echt weten welke apparaten je probeert te koppelen.

"Alle apparaten" kan je niet zo heel veel mee, voor hetzelfde geld probeer je een slimme stofzuiger aan te sluiten op een koptelefoon ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

franssie

Save the albatross

Glasvezel heeft hier niets mee te maken.
BT zit in de 2,4GHz-band waar ook wifi, slimme lampen en wat nog niet meer zit, dus als er sprake zou zijn van een stoorbron zou ik het eerder daar zoeken.
Maar toch, als ze wel zichtbaar zijn maar allemaal niet willen verbinden (welke apparaten type nummers etc) dan is er wel iets vreemds aan de hand.
Did you put it off and on again?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:35
Zijn de BT devices misschien al gekoppeld aan een ander apparaat?
Een andere telefoon of tablet ofzo...?

Gebeurt hier in huis nogal eens met de BT speaker, heeft dochter hem nog gekoppeld staan, kan niemand anders er iets mee.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@wiel6373 zou je wat meer informatie willen geven? Op deze manier wordt het namelijk een beetje een gokspelletje.

Kortom. Zou je even duidelijk aan willen geven wat je probleem is en met welke apparaten je deze problemen ervaart?

Dat gezegd hebbende. Het probleem wat je ervaart heeft in ieder geval niks te maken met de glasvezel uitrol / aanleg.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 09-01-2024 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiel6373
Het betreft dect telefoon Fysic met 1handzender, dect telefoon giga set met 3 hand zenders waarvan de op het net aangesloten telefoon werkt , Phillips hoofd telefoon, smart watches geen verbinding met Fitpro wordt niet verbonden.
Alle apparaten hebben voorheen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@wiel6373 Dect zit ook in de 2.4 Ghz band. Werkt je WiFi nog wel in die band?
Ik zou bijna aan een soort stoorzender denken.
Als de apparatuur op een andere locatie wel werkt, dan ligt het aan je locatie. Dan zou je eens contact op kunnen nemen met https://www.rdi.nl/ - de overheidsinstantie die toezicht zou moeten houden of het gebruik van de frequenties. (edit: voorheen Agentschap Telecom, daarvoor Radio Controle Dienst).

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 09-01-2024 14:57 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiel6373
Ja de wifi werkt wel, kan het aan het modem liggen van ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

wiel6373 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:59:
Nee.
Neem 1 telefoon en 1 BT apparaat dat je met elkaar wilt verbinden en loop er mee naar een andere plek, zoals een parkje. Probeer het dan eens. Werkt dat?

(Als je zaken thuis verdenkt kun je dit natuurlijk zelf even bedenken, want je zult dus zaken moeten uitsluiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wiel6373 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:59:
WiFi kan ook werken op 5Ghz.
Ik zou het BT spul eens ver buitenshuis proberen te koppelen om te onderzoeken of het aan de locatie ligt.
Kans dat het aan het Ziggo modem ligt is niet zo heel groot, die heeft niet voldoende vermogen om een hele band plat te drukken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

franssie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:56:
@wiel6373 Dect zit ook in de 2.4 Ghz band. Werkt je WiFi nog wel in die band?
Ik zou bijna aan een soort stoorzender denken.
Als de apparatuur op een andere locatie wel werkt, dan ligt het aan je locatie. Dan zou je eens contact op kunnen nemen met https://www.rdi.nl/ - de overheidsinstantie die toezicht zou moeten houden of het gebruik van de frequenties. (edit: voorheen Agentschap Telecom, daarvoor Radio Controle Dienst).
DECT werkt toch op een lagere band? Rond de 1900 Mhz of zelfs 900 Mhz. of mis ik iets?

Maar goed, ook hier geldt:
Zet de DECT handsets uit en trek de stekker er uit en kijk of er een verschil is.
Trek je Ziggo modem er uit en check het nog een keer.

Mijn sterke verwachting is dat het probleem daar niet opgelost mee raakt en als dat wel zo is, dan is er iets goed mis met de DECT set en/of ziggo modem :D

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 09-01-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hann1BaL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:03:
[...]

DECT werkt toch op een lagere band? Rond de 1900 Mhz of zelfs 900 Mhz. of mis ik iets?
Klopt, rond de 1900 Mhz inderdaad, 1.9 Ghz dus ligt wel in de buurt, en het is opmerkelijk dat die ook niet wil verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zie ook https://faq.business-isp.nl/index.php?solution_id=1475
Elektrische apparaten

Andere elektrische apparaten zenden straling uit die de werking van je wifi kan verstoren. Van de volgende elektronische apparatuur is bekend dat ze een negatief effect kunnen hebben op de snelheid van je wifi:

Oudere of defecte TL-verlichting of magnetron

Draadloze vaste telefoons (DECT)

Draadloze Access Points, voornamelijk 2.4Ghz
Draadloze beveiligingsapparaten
Bluetooth apparaten
Babyfoons
Dit zit allemaal bij elkaar in de buurt. Dus probeer apparatuur uit te schakelen en echt een andere locatie en deel je bevindingen hier. Edit: en eventueel daarna hier https://www.rdi.nl/meldpunten-en-storingen

edit2: Zie ook voor tips hier https://www.rdi.nl/onderw.../oplossingen-voor-storing

edit3: Het is bekend dat voedingen van bepaalde goedkope LED verlichting ook voor breedbandige storingen kunnen zorgen. Denk hierbij aan de verlichting van een Kerstboom ... Dat zou wel samen vallen met deze periode.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 09-01-2024 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiel6373
Oké, ga ik op een andere locatie proberen, laat dan weten of er dan verbinding mogelijk is. alvast bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiel6373
Op andere locatie mijn smart watch uit geprobeerd en werd gekoppeld met Fitpro, terwijl thuis steeds de melding
toestel los gekoppeld.m Dus het moet aan de thuis locatie liggen. Maar hoe op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:06
Zijn er naast de aanleg van de glasvezel dingen verandert in je huis? Bijvoorbeeld heb je recentelijk Smart home apparaten aangeschaft en ingericht in je huis o.i.d.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:11

The Executer

Lekker belangrijk!

Door dingen uit te gaan sluiten zoals anderen ook aangeven. Trek alle wifi er eens uit en probeer het opnieuw. Of probeer het op een andere plek in huis.

Je geeft aan, sinds een maand. Wat is er thuis of in de omgeving in die periode veranderd? Heb je de kerstverlichting nog hangen? Trek die er eens uit. Is er een antennemast vlakbij geplaatst? Woon je onder een hoogspanningsmast? Staat er een fabriek vlakbij? Heb je een elektrische auto gekocht?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zie ook de links die ik van het RDI had geplaatst, kom je er niet uit dan contact met hun opnemen, melding doen. Zij hebben de apparatuur om de storing te meten en te lokaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiel6373
Het is al al ongeveer 3maanden geleden de de storing begonnen is, er is ook niets veranderd, Geen elektrische auto, geen fabriek in de buurt en ook geen nieuwe mast geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:23

DataGhost

iPL dev

Toch zal je moeten gaan meten. Wie weet heb je wel buren die denken dat wifi een soort mind control van de overheid is en die daarom een 2.4GHz-jammer hebben gekocht die heel het spectrum kapot zit te zenden. Maar waar dat precies vandaan komt kan je niet zien zonder apparatuur.

Als je thuis de hoofdschakelaar uitschakelt zodat heel je huis spanningsloos is, en je kan dan nog steeds niet verbinden tussen je telefoon en je horloge, dan is het in ieder geval niet iets bij jou in huis. Maar als het dan wel lukt dus wel, dan kan je per groep proberen of uitschakelen het probleem oplost en zo steeds dichter bij het apparaat komen wat de storing veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiel6373
Oké ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ben je al wat verder? Dit is namelijk wel een uitzonderlijke situatie, dus om eerlijk te zijn ben ik wel erg benieuwd naar de oorzaak. Anderen die ook ooit tegen iets soortgelijks aanlopen hebben ook baat bij deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiel6373
sorry voor de late reactie, (Griep) nee ik ben nog niet verder gekomen, het vreemde is dat de 3 handzenders van de deck telefoons niet werken na het opnemen of bellen, blijk nu dat de oplaadbare batterijen leeg getrokken te zijn terwijl ze op het laadstation zijn geplaatst. Zet ik er volle batterijen in, kan ik wel bellen en ook opnemen met de hand zender, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiel6373
sorry voor de late reactie, (Griep) nee ik ben nog niet verder gekomen, het vreemde is dat de 3 handzenders van de deck telefoons niet werken na het opnemen of bellen, blijk nu dat de oplaadbare batterijen leeg getrokken te zijn terwijl ze op het laadstation zijn geplaatst. Zet ik er volle batterijen in, kan ik wel bellen en ook opnemen met de hand zender, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15
Hoe oud zijn de batterijen? Ze hebben niet het eeuwige leven en kunnen ook een keer kapot gaan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15
Hoe oud zijn de batterijen? Ze hebben niet het eeuwige leven en kunnen ook een keer kapot gaan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiel6373
Hooguit 2 jaar! Zou ook toevallig zijn dat alle batterijen het gelijktijdig begeven.
Pagina: 1