Peaq 70 inch televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 19:40
Ik zag voor 555 Euro een 70 inch Peaq tv bij mediamarkt.
Peaq is blijkbaar een eigen merk (ze hebben ook labtops) van Mediamarkt en Saturn en deze 70 inch qled lijkt best wel een goed prijs te hebben.Mijn 16 jaar oude 50 inch samsung plasma is aan vervanging toe.
Ik zocht naar reviews in Belgie en Duitsland maar nada.
Weet iemand wat meer van dit toestel.

Bij voorbaat dank voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@pejoar Voor eigen vragen maak je eigen topics. Het is niet de bedoeling om andermans topic over te nemen. Bij deze je vraag afgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
Mijn excuses hier voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Er is inderdaad weinig over te vinden, dus dat wordt wat aannames maken afgaande op de specs die wel genoemd zijn.

Probleemgebieden lijken te zijn:
- 50 hz maximale refreshrate terwijl de standaard tegenwoordig 100 / 120 hz is
- Géén HDMI 2.1 aansluitingen. Je mist dan ALLM, VRR, mogelijk e-ARC
- Helderheid van 300 cd/m2 is wat aan de lage kant voor HDR beelden
- Waarschijnlijk edge-lit dus clouding en slecht contrast

Pluspunten zijn in ieder geval de grootte en het feit dat 'ie Google TV draait

Je kiest met deze TV dus voor een toestel met middelmatige prestaties, niet heel toekomstbestendig maar wel met een flinke beelddiagonaal.

Als je van een Plasma scherm komt, lijk je 16 jaar geleden wel de keuze gemaakt te hebben voor beeldkwaliteit. Deze TV is meer in de categorie "zo groot mogelijk met een bescheiden budget". Dat is wel een andere afweging.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05 18:41
Niet aan beginnen, PeaQ en OK zijn private label merken waarbij het allemaal zo goedkoop moet.

Wanneer je Plasma gewend bent zou ik eerder een 65'' Samsung LCD TV kopen wanneer het budget beperkt is, meer zekerheid èn betere beeldprocessing.

Bijv. de Samsung AU7090, negeer de bovenste twee verkopers i.v.m. grijze import.

Hou er rekening mee dat je in de prijssegment enkel geschikte TV's kunt vinden voor SDR. Wanneer je meer future proof wilt zijn zul je het budget moeten verhogen en naar een TV met Full Array Local Dimming of MiniLED kijken. Deze TV's hebben een beginprijs van rond de 1000 euro in 65''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
Vanwege de beperkte info twijfel ik uiteraard.
Het is wel een qled en 70 inch alleen niet duidelijk of deze 50 of 60 hz is.
Ik denk dat iedere tv die ik koop beter zal zijn dan mijn oude plasma die ik voor 500 euro heb gekocht.
Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Volgens de specs van de Mediamarkt is de TV 50 hz. Dat is ergens ook wel logisch, omdat dit overeenkomst met de Europese PAL standaard. 60 hz komt vanuit de USA (NTSC). Mogelijk ondersteunt de TV beiden, maar dat is geen garantie. De kans is ook nog eens aanwezig dat de TV géén native 24 hz ondersteunt en dan krijg je op streamingdiensten als Netflix last van micro stuttering (schokjes in beeld) bij het kijken van films en series.

Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik denk ik eerder op zoek gaan naar een betaalbare 65" tweedehands TV met wat betere specs. Als garantie een vereiste is dan zou je ook kunnen kijken naar B-keus of een tweedekans model. Dat zijn vaak demo- of retour TV's die aangeboden worden met volledige fabrieksgarantie. Als ik Marktplaats bekijk dan zie ik al meer dan 500 TV's van 65" die onder de 500 euro aangeboden worden van gerenommeerde merken als Samsung, Sony, Philips en LG.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
Nogmaals bedankt voor de info
Pagina: 1