"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Wil je later grotere kans maken om wat met je opgedane kennis wat te doen: NT4, maar liever 2000.
No production networks were harmed during this posting
wat beter is, is natuurlijk een persoonlijke mening.
met NT4 kan je zonder veel kennis snel iets laten werken. met de plaatjes/help functie kom je een heel eind.
Netware 5.1 is robuuster en stabieler. Als fileserver veeel sneller op zelfde hardware (in combinatie met de client van Novell, niet die van MS).
Hoeveel gebruikers eigenlijk?
wil je nog applicaties draaien?
mail server?
databases?
webserver?
Zowel op NT4 als Netware 5.1 kan dit goed.
Als je de windows pc clients goed wil managen is ZEN-works bij Netware het perfecte product. (starter pack is gratis).
En is het hobby of werk?
met NT4 kan je zonder veel kennis snel iets laten werken. met de plaatjes/help functie kom je een heel eind.
Netware 5.1 is robuuster en stabieler. Als fileserver veeel sneller op zelfde hardware (in combinatie met de client van Novell, niet die van MS).
Hoeveel gebruikers eigenlijk?
wil je nog applicaties draaien?
mail server?
databases?
webserver?
Zowel op NT4 als Netware 5.1 kan dit goed.
Als je de windows pc clients goed wil managen is ZEN-works bij Netware het perfecte product. (starter pack is gratis).
En is het hobby of werk?
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Als je al bekend bent met 1 van de 2 zou ik die nemen, mocht dat Novell zijn soi, mocht dat NT zijn zou ik door gaan met 2000 ipv NT4.
Mocht je met geen van beide goed bekend zijn dan zijn de UNIXen en Linux'jes ook een hele goede keus.
Verder zou ik je deze link willen adviseren :
http://gathering.tweakers.net/forum/find vergezeld van de keywords: servers/os/beste
verder hoop ik dat dit topic een keer gevrijwaard blijft van de gebruikelijke Microsoft vs. Novell vs. Unix flames....
Mocht je met geen van beide goed bekend zijn dan zijn de UNIXen en Linux'jes ook een hele goede keus.
Verder zou ik je deze link willen adviseren :
http://gathering.tweakers.net/forum/find vergezeld van de keywords: servers/os/beste
verder hoop ik dat dit topic een keer gevrijwaard blijft van de gebruikelijke Microsoft vs. Novell vs. Unix flames....
Beide Wil systeem beheerder worden en me huidige opleiding (ICT) is nu in de begin fase van NT4 maar das "makkelijk" dus wil ik thuis verder klooien met NT4 of Novel beide krijg ik dit jaar maar wil er zelf ook ff mee stoeien , zodat ik later op me werkplek/stage weet wat ik aan het doen ben.Op vrijdag 07 september 2001 15:28 schreef paulhekje het volgende:
En is het hobby of werk?
2000 kan ook maar aangezien de meeste (denk ik) bedrijven nog op nt4 of Novel draaien lijkt het me het verstandigst hiermee te beginnen, ben ook al bezig met XP Advanced Server zodat ik die ook onder de knie krijg
en ja ik heb tijd teveel
Pagina: 1