TV + soundbar + chromecast slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 21:08
Hi Tweakers,

Ik wil in de slaapkamer een TV plaatsen (plaats voor maximaal 43 inch)
deze heeft momenteel de grootste kans:
uitvoering: LG 43QNED756RA Zwart
Daaronder wil ik een soundbar tegen de muur monteren (er is geen plaats voor tv-meubel, alles moet tegen de muur). ik dacht aan deze:
uitvoering: LG DSP8YA

het LG OS heeft blijkbaar de VRTmax apps en dergelijke niet, dus er moet nog een chromecast bij.
Nu heb ik altijd geleerd dat de bron aangesloten moet worden aan de receiver (soundbar in dit geval) en dan via HDMI het beeld naar de TV.
Het lijkt me lastig om de chromecast achter de soundbar te vestoppen... dat zal makkelijker zijn achter de TV. Zijn er nadelen aan het aansluiten van de bron aan de TV en dan de audio doorsturen naar de soundbar via HDMI?
Hebben jullie nog andere bedenkingen bij de geselecteerde TV en soundbar ?

Thanks!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Sinds kort is er ook een VRTMax app voor WebOS.

Hou er qua TV rekening mee dat de gelinkte LG een IPS paneel heeft, dit type paneel heeft een laag contrast en slechte uniformiteit. Hierdoor zullen donkere (groten)deels wegvallen en zul je relatief veel backlight bleeding zien.

De vraag hierbij is of deze zaken voor jou storend zullen zijn. Ik zou eerder een TV met VA paneel kopen voor gebruik bij weinig omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
Freshouttheoven schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:17:
Sinds kort is er ook een VRTMax app voor WebOS.
Ah super, dat is nog gemakkelijker dan.

Hoe zie je het paneeltype van een TV juist terug ?
Ik ging er eigenlijk van uit dat deze quantum dot met mini-led backlight minder "overbelichting" zou hebben.
in de woonkamer komt een oled, de zwartwaarden van een lcd zullen daar niet aan kunnen tippen neem ik aan, maar voor een oled heb ik geen budget voor de slaapkamer.

zijn de VA kijkhoeken ok? dat is niet onbelangrijk voor onze slaapkamer,aangezien we niet recht voor de TV kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02

franssie

Save the albatross

Ik heb een Philips tv (geen denderend beeld) en daar een JBL soundbar onder hangen (daar zijn beugels voor). De chromecast hangt aan de TV en de soundbar pakt dat geluid prima op via HDMI ARC - dat werkt twee kanten op.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
p1lot schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Ah super, dat is nog gemakkelijker dan.

Hoe zie je het paneeltype van een TV juist terug ?
Ik ging er eigenlijk van uit dat deze quantum dot met mini-led backlight minder "overbelichting" zou hebben.
in de woonkamer komt een oled, de zwartwaarden van een lcd zullen daar niet aan kunnen tippen neem ik aan, maar voor een oled heb ik geen budget voor de slaapkamer.

zijn de VA kijkhoeken ok? dat is niet onbelangrijk voor onze slaapkamer,aangezien we niet recht voor de TV kunnen zitten.
De QNED 7 serie heeft geen Mini-LED, is gewoon direct led met frame dimming. Geadverteerde local dimming is puur marketing.

LG maakt uitsluitend gebruik van IPS panelen hierbij zijn enkele maten een uitzondering waaronder 50'' dit is altijd VA.

IPS heeft bredere kijkhoeken en een matig contrast, VA net andersom.

Qua Soundbar is de gelinkte LG niet verkeerd, je kan ook de Samsung Q600C als optie/ vergelijking meenemen. Persoonlijk lijkt mij een standalone soundbar een betere keuze voor op de slaapkamer, hiermee lever je in betreft de laagweergave echter kan het praktische aspect zwaarder wegen. Al helemaal wanneer je de subwoofer zult temmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
Freshouttheoven schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:09:
[...]
De QNED 7 serie heeft geen Mini-LED, is gewoon direct led met frame dimming. Geadverteerde local dimming is puur marketing.

LG maakt uitsluitend gebruik van IPS panelen hierbij zijn enkele maten een uitzondering waaronder 50'' dit is altijd VA.

IPS heeft bredere kijkhoeken en een matig contrast, VA net andersom.
Welke 43" TV zou je zelf aanbevelen voor een slaapkamer?
Freshouttheoven schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:09:
[...]
Qua Soundbar is de gelinkte LG niet verkeerd, je kan ook de Samsung Q600C als optie/ vergelijking meenemen. Persoonlijk lijkt mij een standalone soundbar een betere keuze voor op de slaapkamer, hiermee lever je in betreft de laagweergave echter kan het praktische aspect zwaarder wegen. Al helemaal wanneer je de subwoofer zult temmen.
Ik had het nog niet meteen gezien, maar de gelinkte soundbar is 10cm breder dan de TV, dat gaat er gek uit zien denk ik. ik ga nog wat verder zoeken.
wat bedoel je juist met "een standalone soundbar is een betere keuze"? is de gelinkte soundbar geen "standalone"?

dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
p1lot schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Welke 43" TV zou je zelf aanbevelen voor een slaapkamer?
De TCL 43C643 heeft een VA paneel en is een goede optie. Als je je niet ergert aan een lagere contrast is de LG 43UR74006LB ook prima (mocht je WebOS prefereren).
Ik had het nog niet meteen gezien, maar de gelinkte soundbar is 10cm breder dan de TV, dat gaat er gek uit zien denk ik. ik ga nog wat verder zoeken.
wat bedoel je juist met "een standalone soundbar is een betere keuze"? is de gelinkte soundbar geen "standalone"?

dankjewel!
Graag gedaan!

Met standalone doel ik op een soundbar zonder externe sub. Wanneer de sub geen belemmering vormt dan is dit in de regel altijd een betere keuze, mocht je de bas toch lager zetten dan kun je imo net zo goed voor een standalone soundbar kiezen met geïntegreerde woofer.

Je kan dan o.a. kijken naar de Sonos Beam, Samsung S60B, Sony HT-S2000, Yamaha SR-B20A.
Pagina: 1