Conflict onderbuurman geluidsoverlast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08 08:05
[Sa

[ Voor 126% gewijzigd door Matjequekel op 24-04-2024 16:01 . Reden: Weg ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je ivm de kwaliteit van het topic (vindbaarheid, plaatjes die offline gaan) de tekst hier integraal plaatsen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Oh en haal aub even die mailadressen en namen weg. Niet cool om die gegevens zo op internet te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
Boudewijn schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:54:
Oh en haal aub even die mailadressen en namen weg. Niet cool om die gegevens zo op internet te zetten.
Is weg volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nu wel ja. Stukken beter zo. Maakt voor de inhoudelijke discussie ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
Boudewijn schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Nu wel ja. Stukken beter zo. Maakt voor de inhoudelijke discussie ook niet uit.
Inderdaad. Ik had het vtv al gewist maar had de verkeerde screenshots geüpload😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:55
Kan je niet gewoon even morgen rond etenstijd even bij de onderburen aankloppen en aangeven dat je het rot vindt dat hij last heeft van geluiden en dat je met hem wilt kijken hoe en wat?

En dan bijvoorbeeld vragen wanneer hij last van de geluiden heeft, dan kan jij kijken bij welke activiteiten dit plaats vindt of dat het misschien plaats vindt als jij niet thuis bent. Zeker bij een flat kunnen geluiden aardig doordreunen.

Los daarvan kan je onderbuurman ook gewoon erg sensitief zijn, maar dat is dan weer zijn probleem! Wel kan je natuurlijk gewoon je schoenen bij de deurmat uitdoen, maar dan zal je eerst ook even moeten weten welke geluiden eventueel tot overlast leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
President schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:10:
Kan je niet gewoon even morgen rond etenstijd even bij de onderburen aankloppen en aangeven dat je het rot vindt dat hij last heeft van geluiden en dat je met hem wilt kijken hoe en wat?

En dan bijvoorbeeld vragen wanneer hij last van de geluiden heeft, dan kan jij kijken bij welke activiteiten dit plaats vindt of dat het misschien plaats vindt als jij niet thuis bent. Zeker bij een flat kunnen geluiden aardig doordreunen.

Los daarvan kan je onderbuurman ook gewoon erg sensitief zijn, maar dat is dan weer zijn probleem! Wel kan je natuurlijk gewoon je schoenen bij de deurmat uitdoen, maar dan zal je eerst ook even moeten weten welke geluiden eventueel tot overlast leiden
Schoenen heb ik altijd uit thuis. Ik ga wel even aanbellen denk ik, maar vind eigenlijk dat dit niet van mij moet komen. Ik heb 2 katten zoals je ziet. Ik ga die niet opsluiten in 1 kamer. Is misschien balkondeur openzetten een tip? Misschien dat get geluid dan naar buiten dreunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
Matjequekel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Schoenen heb ik altijd uit thuis. Ik ga wel even aanbellen denk ik, maar vind eigenlijk dat dit niet van mij moet komen. Ik heb 2 katten zoals je ziet. Ik ga die niet opsluiten in 1 kamer. Is misschien balkondeur openzetten een tip? Misschien dat get geluid dan naar buiten dreunt
Als hij last heeft van de katten dan heb je ergens een fout gemaakt met je vloer. Los dat laminaat niet echt handig is qua vloer in een flat, moet je dan ook wel een goede dempende ondervloer hebben. En netjes met je laminaat afstand houden van de muur bijvoorbeeld. Maar in een juridisch conflict zal dat allemaal wel worden onderzocht. Zo ver moet je het natuurlijk niet willen laten komen.

Je deur open zetten is zonde van je warmte en werkt ook niet echt. Wel wel kan werken zijn bijvoorbeeld gordijnen, maar dan heb je het over een heel ander soort geluidsoverlast dan bijvoorbeeld het schuiven van stoelen of het lopen in huis.

Daarom is het zo belangrijk om te weten waar hij last van heeft, dan kan je kijken of
- het wel of niet jouw schuld is
- of jij kan meehelpen in een oplossing
- of hij gewoon moet leren leven met de situatie

Tussen 19u en 20u nog klussen ligt eraan waarmee je klust, wat er in de gemeentelijke regels staan en wat er in de VVE regels staan. Maar: dat zijn regels. Hebben de onderburen bijvoorbeeld een baby of jong kind wat altijd om 18.30u naar bed gaat, dan kan ik mij voorstellen dat de onderburen overlast ervaren. En hoewel jij dan volgens de regels nog mag klussen, vind ik persoonlijk dat je dan beter kan stoppen met klussen ipv 'ja, maar ik mag volgens de regels nog een uur klussen!'. Maar goed, ook daar zullen anderen anders over denken. En als je dan een avond vrienden over de vloer krijgt zou je de onderbuurman alvast een dag van tevoren een berichtje kunnen sturen zodat hij alvast op de hoogte is. Maarja, alles valt en staat met de oorzaak van het geluid en of het ook daadwerkelijk overlast is of niet.

[ Voor 24% gewijzigd door President op 07-01-2024 22:25 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Matjequekel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:41:
Wat is jullie mening over hoe ik dit moet aanpakken? [...] Hoe zien jullie het
Min mening: je gaat er nogal met gestrekt been in. Breng het even terug tot de essentie: een onderbuurman van je ervaart overlast van je. Jij bent je van geen kwaad bewust en hebt geen idee waar hij nu overlast van kán hebben. Om een of andere reden vindt de persoon in kwestie het te lastig om jou daar rechtstreeks op aan te spreken. Dan is het zowel in jouw als in zijn belang om dit uit te spreken voordat er echt een conflict ontstaat.

Daar schade en schande wijs geworden hebben verschillende organisaties een stichting opgetuigd om beter met dit soort situaties om te kunnen gaan. Die hebben je benaderd.

Jouw reactie is erg dubbel: van een kant geef je aan er open voor te staan, maar aan de andere kant reageer je ook met verwijten richting Zayaz, buurtbemiddeling én je onderbuurman en reageer je vanuit een verdediging alsof er een gecoördineerde aanval op je plaatsvindt. Laat dat los. :) Het zou fijn zijn geweest als je onderbuurman wel in staat was geweest om je direct te benaderen (bedenk dat je echt geen weet hebt waar die drempel vandaan komt: misschien was de vorige bewoner van je appartement wél een agressieve klojo die een hoop overlast veroorzaakte en speelt er nu een angst dat de geschiedenis zich herhaalt), maar daar verander je nu niks meer aan. Ga gewoon het gesprek aan, ga jezelf niet verdedigen of afweren en luister naar wat je onderbuurman te vertellen heeft. Misschien heeft hij gewoon wat geruststelling nodig. Misschien is je vloerbedekking (laminaat?!) niet conform voorschriften. Misschien zijn het kleine dingen waar je zonder veel moeite rekening mee kunt houden. En als in het ergste geval zou blijken dat met hem niet te praten is en hij ongefundeerd over jou klaagt dan is dat ook snel genoeg duidelijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 07-01-2024 22:27 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Ik woon ook in een vrij gehorig appartement waarbij ik en zowel de bovenbuurvrouw laminaat hebben liggen.
Ik hoor het als ze schoonmaakt (soms zelf midden in de nacht 🙄, veger tegen verwarmingsbuizen of kast etc) regelmatig haar tafel verschuift, muziek aan heeft staan etc.
Ongetwijfeld zullen de geluiden ook wederzijds zijn.
Het rare is ik hoor haar nooit lopen, misschien net als ik schoenen uit bij de voordeur en pantoffels aan 🤔?

Ik heb ook 1 kat (had er 2) maar die hoor je nooit lopen. Soms wat tikken als de nagels te lang zijn en dan is het even knippen en ze zijn weer muisstil.
Mauwen doen ze eigenlijk nooit.
Als ik van huis ben staan alle deuren (behalve naar de gang waar de voordeur/badkamer/toilet zijn) open zodat ze alle ruimte hebben. Werkt bij mij goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Ad de Jong op 07-01-2024 22:32 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als ik het zo lees reageert TS eerst positief op die bemiddelaar, die laten daarna niks meer van zich horen en stellen twee maanden later dezelfde vraag nog eens. Dat is nogal knullig en doordat het zo lang gaat slepen wordt dat ook irritant.

Mijn tip zou zijn om die ergernis los te zien van de oorspronkelijke klacht. Laat de woningcoörperatie en/of de bemiddelaars gerust weten dat ze wel wat beter mogen communiceren. Maar ga je op basis daarvan niet ergeren aan de buurman in kwestie. Zoals gezegd, misschien dat die best zijn redenen heeft om niet zomaar aan te bellen, en misschien zit die zich ook te ergeren aan de slechte organisatie van de bemiddelaar die zijn klacht niet goed oppakt. In plaats daarvan vraagt de bemiddelaar nu om een gesprek (voor de tweede keer, maar toch), en je schiet daar al meteen in de verdediging.

Hoe dan ook, uiteindelijk gewoon even rustig bekijken waar de klacht door komt. Als jij 's nachts thuiskomt ligt hij waarschijnlijk op bed, dan ben je héél gevoelig voor de zelfs zachtste geluiden. Dat hoeft helemaal niet zo heftig te zijn, als dat elke nacht gebeurt kan iemand zich er steeds meer aan gaan ergeren, dus het kan in dat soort kleine dingen zitten. Maar zonder te weten wat het is is het puur speculeren.

Oh, en voor de leesbaarheid zou het wel fijn zijn als je die tekst gewoon als tekst invoegt in plaats van een miniscuul chat-screenshotje...

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 07-01-2024 22:38 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:25
Wat doet die bemiddelaar? Komt die ook daadwerkelijk controleren of er geluidsoverlast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
President schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:21:
[...]

Als hij last heeft van de katten dan heb je ergens een fout gemaakt met je vloer. Los dat laminaat niet echt handig is qua vloer in een flat, moet je dan ook wel een goede dempende ondervloer hebben. En netjes met je laminaat afstand houden van de muur bijvoorbeeld. Maar in een juridisch conflict zal dat allemaal wel worden onderzocht. Zo ver moet je het natuurlijk niet willen laten komen.

Je deur open zetten is zonde van je warmte en werkt ook niet echt. Wel wel kan werken zijn bijvoorbeeld gordijnen, maar dan heb je het over een heel ander soort geluidsoverlast dan bijvoorbeeld het schuiven van stoelen of het lopen in huis.

Daarom is het zo belangrijk om te weten waar hij last van heeft, dan kan je kijken of
- het wel of niet jouw schuld is
- of jij kan meehelpen in een oplossing
- of hij gewoon moet leren leven met de situatie

Tussen 19u en 20u nog klussen ligt eraan waarmee je klust, wat er in de gemeentelijke regels staan en wat er in de VVE regels staan. Maar: dat zijn regels. Hebben de onderburen bijvoorbeeld een baby of jong kind wat altijd om 18.30u naar bed gaat, dan kan ik mij voorstellen dat de onderburen overlast ervaren. En hoewel jij dan volgens de regels nog mag klussen, vind ik persoonlijk dat je dan beter kan stoppen met klussen ipv 'ja, maar ik mag volgens de regels nog een uur klussen!'. Maar goed, ook daar zullen anderen anders over denken. En als je dan een avond vrienden over de vloer krijgt zou je de onderbuurman alvast een dag van tevoren een berichtje kunnen sturen zodat hij alvast op de hoogte is. Maarja, alles valt en staat met de oorzaak van het geluid en of het ook daadwerkelijk overlast is of niet.
Over dat klussen gesproken. Ik was toen aan het verven of de muren aan het schuren ofzo en ik denk eigenlijk dat het eigenlijk nog vroeger was dan ik zei hierboven. Ik vind het vrij raar dat je bij een nieuwe bewoner naar boven gaat voor geluidsoverlast terwijl de hele woning kaal is, een betonnen vloer er nog lag en bezig bent om je woning ready te maken. Deze bewoner is overigens ook net nieuw. Ik ben ook met 5 oudere broers opgegroeid dus ben misschien ook meer gewend. Tevens werk ik nachtdiensten dus heb ik sowieso meer gewenning met omgevingsgeluiden. Ik denk eigenlijk dat het wel een prima kerel is, maar een beetje onzeker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
The Realone schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:49:
Wat doet die bemiddelaar? Komt die ook daadwerkelijk controleren of er geluidsoverlast is?
Dit is het als ik de website moet geloven

Wat doet Buurtbemiddeling073?
Wij werken met bemiddelaars die zijn opgeleid om te bemiddelen bij burenconflicten. De bemiddelaars zijn bewoners net als u. Zij komen eerst bij u en daarna bij de andere buur thuis voor een gesprek, zij nemen de tijd om naar u te luisteren. Als blijkt dat ieder van u wil meewerken aan een bemiddelingsgesprek dan organiseren wij dat op een neutrale plek, meestal in een wijkplein of buurthuis. De bemiddelaars zorgen ervoor dat u beiden tijdens het bemiddelingsgesprek uw verhaal kunt doen. De bemiddelaars helpen u en uw buren met het vinden van de gewenste oplossing waar u beiden achter staat.

Als u dat beiden wenst dan worden de gemaakte afspraken schriftelijk vastgelegd in een bemiddelingsovereenkomst. Na 6 weken bellen de bemiddelaars om te vragen hoe het gaat.

Wat biedt Buurtbemiddeling073?
Onze bemiddelaars zijn onafhankelijk en onpartijdig.
Alle gesprekken zijn vertrouwelijk.
Wij nemen zo snel mogelijk contact op om te voorkomen dat conflicten uit de hand lopen.
Tijdens een bemiddeling kunt u leren anders te kijken naar de situatie.
U beslist samen welke afspraken u maakt.
Bemiddeling is kosteloos voor bewoners.
Na bemiddeling heeft u vaak beter contact met uw buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 16:28

XallaX

Meow

Persoonlijk zou ik de buurtbemiddelaar in deze situatie eerst afwijzen en richting de verhuurder gaan. Laat Zayaz eerst maar eens aangeven bij jou wat het probleem is voordat ze dit uit handen geven. Zij zijn als eerste verantwoordelijk voor het woongenot van hun huurders. Een beetje vreemde keuze (gemakzucht) om meteen maar een bemiddelaar in te schakelen zonder zelf te controleren of er iets aan de hand is en dit aan jou voor te leggen. Of is je buurman het probleem en hebben ze er op voorhand al geen zin in?

Jij komt als veroorzaker op het matje en niet als klagende huurder dus je staat met 2-0 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
bwerg schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:36:
Als ik het zo lees reageert TS eerst positief op die bemiddelaar, die laten daarna niks meer van zich horen en stellen twee maanden later dezelfde vraag nog eens. Dat is nogal knullig en doordat het zo lang gaat slepen wordt dat ook irritant.

Mijn tip zou zijn om die ergernis los te zien van de oorspronkelijke klacht. Laat de woningcoörperatie en/of de bemiddelaars gerust weten dat ze wel wat beter mogen communiceren. Maar ga je op basis daarvan niet ergeren aan de buurman in kwestie. Zoals gezegd, misschien dat die best zijn redenen heeft om niet zomaar aan te bellen, en misschien zit die zich ook te ergeren aan de slechte organisatie van de bemiddelaar die zijn klacht niet goed oppakt. In plaats daarvan vraagt de bemiddelaar nu om een gesprek (voor de tweede keer, maar toch), en je schiet daar al meteen in de verdediging.

Hoe dan ook, uiteindelijk gewoon even rustig bekijken waar de klacht door komt. Als jij 's nachts thuiskomt ligt hij waarschijnlijk op bed, dan ben je héél gevoelig voor de zelfs zachtste geluiden. Dat hoeft helemaal niet zo heftig te zijn, als dat elke nacht gebeurt kan iemand zich er steeds meer aan gaan ergeren, dus het kan in dat soort kleine dingen zitten. Maar zonder te weten wat het is is het puur speculeren.

Oh, en voor de leesbaarheid zou het wel fijn zijn als je die tekst gewoon als tekst invoegt in plaats van een miniscuul chat-screenshotje...
Ik vind niet dat ik echt in de verdediging schiet. Ik ga juist niet achterbaks een tussenpartij erbij halen zonder eerst een goede klacht bij mij neer te leggen. Alleen in de beginfase toen er nog een kale woning was met betonnenvloer kwam hij 1x bij mij aan. Ik heb toen ook gewoon zijn kritiek goed ontvangen.Ik heb mijn perspectief goed vertaald denk ik en waarom ik kritiek heb op de huidige gang van zaken. Indirect wordt je gedwongen om mensen je woning in te laten(niet dat het erg is). Stel ik zou het negeren dan word je direct als niet meewerkend en als 'dader' neergezet. Dat bedoel ik met van ja eigenlijk een geforceerde intake van een bemiddelaar voor een appartementencomplex met matige isolatie. Nu word je eigenlijk zonder een normale klacht van mijn onderbuurman naar mij toe toch op een soort 'lijst' gezet van iemand die lastig is bij de woningcorporatie is. Hij kan dan wel onzeker zijn of een beetje bang(nergens voor nodig)om de confrontatie met mij aan te gaan. Toont weinig klasse als je het zo gelijk aanpakt in mijn perspectief. ik heb ook gewoon normaal gereageerd op de mails die je ziet, maar vind het gewoon vrij frusterend dat je eerst iets te horen krijgt, ik stem mee en ik hoor 2 maanden niks en ineens krijg ik weer een mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:34
ik zou gewoon even 3x ademen en gesprek afwachten, misschien is het wel je voordeur die doordreunt (sommige flats zijn niet zo stevig gebouwd, als je dan je voordeur dicht doet achter je bips dan trilt de sponning mee... heb je toevallig net een tochtje is dat iets harder ... en dan om 12 uur 's nachts kan ik me voorstellen dat je wakker kan schrikken.

misschien is het wel iemand die veel angststoornissen heeft omdat hij mishandelt is, weet jij veel?

als het de deur is plak je gewoon tochtstrips op het kozijn, dat dempt de deur al gigantisch, en weet jij dat het "niet aan jou ligt".

misschien bedoelt hij het druppen van ej douchebak, waarvan jij de lekkage nog niet eens opgemerkt had, weet jij veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Drink je koffie? Zet de volgende keer wat extra een nodig de betreffende buur uit.

Hier vandaag/gisteravond ook een lastige situatie waarbij we een pittig app-bericht ontvingen. Vandaag buurvrouw aan de deur en ineens werd ons heel veel duidelijk. Was een prima oplossing en er bleek uiteindelijk niks aan de hand te zijn. Geschreven communicatie is nou eenmaal anders met emotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Matjequekel over welke geluiden hebben we het uberhaupt ?

Ik zou standje 20 op je tv aanzetten en vragen of je bij je buurman mag luisteren of je je TV hoort oid (standje 15 is "normaal") handig als je iemand erbij hebt die je tv bedient oid.

Nergens lees ik terug wat er tussen de (betonnen) vloer en laminaat is gelegd, maak het eens concreet waar het hele topic over gaat. (welke geluiden heb je het over)

ik neem aan dat je niet met standje 30 op de tv en Bas volume max John Wick 1,2,3,4 en LOTR kijkt .. of met de klopboor die 300 familie foto's individueel ophangt ..

gezien er maar 1 buurman is .. heb je andere buren en wat zeggen die ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:47
Het klussen was destijds voor je buurman een reden om bij je aan de deur te komen. Dat is inmiddels helemaal klaar. Laat dat gedeelte rusten.
Belangrijker is wat er momenteel speelt. Dat weet je niet. Totdat er een gesprek heeft plaats gevonden weet je niks. Dat de communicatie niet soepel verloopt is wel helder. Laat dat ook rusten. Dat wekt alleen maar irritaties bij je op. Jij bent je verder van geen kwaad bewust zoals je aangeeft. Uit bovenstaande communicatie haal ik zo snel niet dat er nog meer klachten zijn binnen gekomen. Misschien zijn er achterstanden bij buurtbemiddeling dat het zo lang duurt.
Wat hier boven ook benoemd wordt, nodig je buurman uit voor een kopje koffie/hapje eten. Desnoods dmv een briefje met je telefoonnummer. Het kan zijn dat de vorige bewoners in jouw huis voor veel overlast hebben gezorgd en dat daardoor de emotie en irritatielevel bij je buurman hoog is. Elk geluid kan dan snel te veel zijn.
Maar dat is allemaal speculatie totdat je hem echt gesproken hebt.

Ga het gesprek heel open in. Luister vooral naar de buurman. Laat hem zijn ding doen tijdens dat gesprek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prima
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
<<rotonde voor linksinhalende doperwten>

[ Voor 74% gewijzigd door Prima op 26-01-2024 08:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matjequekel
vso schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:27:
@Matjequekel over welke geluiden hebben we het uberhaupt ?

Ik zou standje 20 op je tv aanzetten en vragen of je bij je buurman mag luisteren of je je TV hoort oid (standje 15 is "normaal") handig als je iemand erbij hebt die je tv bedient oid.

Nergens lees ik terug wat er tussen de (betonnen) vloer en laminaat is gelegd, maak het eens concreet waar het hele topic over gaat. (welke geluiden heb je het over)

ik neem aan dat je niet met standje 30 op de tv en Bas volume max John Wick 1,2,3,4 en LOTR kijkt .. of met de klopboor die 300 familie foto's individueel ophangt ..

gezien er maar 1 buurman is .. heb je andere buren en wat zeggen die ?
Geluiden zijn denk ik voetstappen en mijn katten die ik rennen zoals ik aangeef in mijn post. Andere buren klagen niet. De onderbuurman klaagt alleen.
Tv is het vrijwel zeker niet. Ik heb de kattenbak naar de keuken verplaatst overigens. Een idee dat die boven zijn slaapkamer zit

Laminaat is dit. Het is een huurwoning en ik heb zelf het moeten kopen

https://www.karwei.nl/ass...ken-extra-breed/p/B622290

Ondervloer is dit https://www.karwei.nl/ass...line-ondervloer/p/B455091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prima
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
<<rotonde voor linksinhalende doperwten>

[ Voor 80% gewijzigd door Prima op 26-01-2024 08:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

<weg>

[ Voor 101% gewijzigd door vso op 08-01-2024 09:08 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20
Als je niet gaat praten kom je er nooit achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matjequekel
olafmol schreef op maandag 8 januari 2024 @ 00:42:
Als je niet gaat praten kom je er nooit achter.
Ja je hebt gelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

FreakNL

Well do ya punk?

<knip> Off-topic

Ik zou overigens het gesprek aangaan. Anders kom je er nooit achter

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 08-01-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad, het kan best zijn dat een appartement gewoon heel gehorig is en dat de bewoners er aan zullen moeten wennen dat ze bepaalde dingen van elkaar horen. Dat wil niet zeggen dat die overlast er niet is, en het is een heel slecht idee om bewust te gaan stoken. Met een beetje pech gaan de buren in kwestie dan drie keer harder terugsturen en dat kan je ze dan niet kwalijk nemen. Laat elkaar liever horen wat je thuis doet en hoe dat aan de andere kant klinkt, zodat de buren zich realiseren dat de problemen aan het gehorige pand liggen en niet aan onbeschofte dansfeestjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 08-01-2024 09:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
<knip> Off-topic

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 08-01-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had na 1 gesprek in een nog leeg appartement met een kale betonvloer.... de huisbemiddelaar mooi het bos ingestuurd. Er is nog geen conflict. Buurman is 1 keer langsgekomen toen het appartement verbouwd werd. Dan kan er natuurlijk nooit een bemiddelaar nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:30
Matjequekel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 00:07:
[...]

Geluiden zijn denk ik voetstappen en mijn katten die ik rennen zoals ik aangeef in mijn post. Andere buren klagen niet. De onderbuurman klaagt alleen.
Tv is het vrijwel zeker niet. Ik heb de kattenbak naar de keuken verplaatst overigens. Een idee dat die boven zijn slaapkamer zit

Laminaat is dit. Het is een huurwoning en ik heb zelf het moeten kopen

https://www.karwei.nl/ass...ken-extra-breed/p/B622290

Ondervloer is dit https://www.karwei.nl/ass...line-ondervloer/p/B455091
Ik heb vroeger ook in een (oude) flat gewoond. Nadat ik was ingeloot werd al vrij snel aangegeven dat laminaat leggen niet gewenst was en, indien ik het alsnog zou doen, deze ongeacht hoe ik deze zou aanleggen verwijderd moest worden bij klachten. Officieel was het dus ook niet toegestaan maar zolang niemand maar dan ook echt niemand zou klagen werd het gedoogd.

Ik heb netjes vloerbedekking en zeil gelegd. Mijn bovenburen hadden dit (helaas) niet. Die hadden, je raad het al, laminaat. Ik hoorde élke beweging die men boven maakte. Natuurlijk was de vrouw des huizes ook nog fan van hakken. Maar ook waren ze fan van muziek en dat hoorde je ook goed doordreunen. Het geluid stond overigens niet overdreven hard maar kwam gewoon flink door.

In die flat waren er ook betonnen muren en plafonds, echter zegt dat op zichzelf vrij weinig. Ik hoorde mijn boven en onderburen nog net niet wanneer ze een scheet lieten op de WC (doorspoelen wel overigens).

Punt van mijn verhaal is; Ga in gesprek en kijk wáár de overlast vandaan komt. Alleen dan kan je erachter komen of de klachten gegrond of overdreven zijn. Overdreven als in; Iemand die (over)gevoelig) is voor geluid zal mogelijk ook bij normale leefgeluiden problemen ervaren.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Even een klein detail wat mij opviel:

Je schrijft dat hij niet bang hoeft te zijn voor je, want als jij geweld zou tonen of gebruiken, betekent dat einde baan. Dat leest voor mij als dat je er wel toe in staat bent, maar ervoor kiest het niet te doen omdat je niet werkeloos wilt zijn. Het kan uiteraard zo zijn dat ik dit niet zo mag/moet interpreteren, maar als je in je opstelling naar deze buurman op enerlij wijze dreigend overkomt (ook als dit onwetend en onbedoeld is) kan dat deze situatie wellicht in de hand gewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Matjequekel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:51:
[...]

Over dat klussen gesproken. Ik was toen aan het verven of de muren aan het schuren ofzo en ik denk eigenlijk dat het eigenlijk nog vroeger was dan ik zei hierboven. Ik vind het vrij raar dat je bij een nieuwe bewoner naar boven gaat voor geluidsoverlast terwijl de hele woning kaal is, een betonnen vloer er nog lag en bezig bent om je woning ready te maken. Deze bewoner is overigens ook net nieuw. Ik ben ook met 5 oudere broers opgegroeid dus ben misschien ook meer gewend. Tevens werk ik nachtdiensten dus heb ik sowieso meer gewenning met omgevingsgeluiden. Ik denk eigenlijk dat het wel een prima kerel is, maar een beetje onzeker ofzo.
Andere vinden het weer raar dat je gaat klussen zonder de onderburen ervan op de hoogte te stellen, als je weet dat dat gewoon flinke overlast geeft. Dat betekend natuurlijk niet dat je niet mag klussen, wel dat het redelijk normaal is om dat aan te geven bij je buren en wat te overleggen.

Die katten blijft een gok natuurlijk, en wat betere communicatie had ook wel van je onderburen gekund, maar even in schoenen van die man: Als je wil slapen maar de halve nacht hoor je katten boven je rennen, dan gaat je woonplezier (en hel wel meer dan dat alleen) snel richting nul. En nogal wiedes dat je alleen je onderburen daar last van hebben: 90% van de contactgeluiden komt daar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:23:
[...]

Andere vinden het weer raar dat je gaat klussen zonder de onderburen ervan op de hoogte te stellen, als je weet dat dat gewoon flinke overlast geeft. Dat betekend natuurlijk niet dat je niet mag klussen, wel dat het redelijk normaal is om dat aan te geven bij je buren en wat te overleggen.

Die katten blijft een gok natuurlijk, en wat betere communicatie had ook wel van je onderburen gekund, maar even in schoenen van die man: Als je wil slapen maar de halve nacht hoor je katten boven je rennen, dan gaat je woonplezier (en hel wel meer dan dat alleen) snel richting nul. En nogal wiedes dat je alleen je onderburen daar last van hebben: 90% van de contactgeluiden komt daar uit.
In een appartementencomplex weten mensen over het algemeen wel, wanneer een appartement "in de buurt" overgedragen wordt naar nieuwe bewoners. Ik kreeg op een gegeven moment in mijn appartement in Utrecht ook een nieuwe bovenbuurvrouw. Ik kende de staat van het appartement en wist al dat ze flink aan de bak zou moeten, had een wietkwekertje (niet al te grote schaal) ingezeten. We zijn op een gegeven moment wel gaan vragen of ze dan ten minste op zondag geen herrie wilde maken. Mensen die net hun eerste woning hebben zijn soms wat "eager" om eraan te werken en verliezen de omgeving dan weleens uit het oog. Maar dat is natuurlijk iets eenmaligs en veel van de overlast kun je toch niet verhelpen. Laminaat leggen maakt herrie. Schuren maakt herrie. Gaten boren maakt herrie....... Klussers bedenken zich vaak niet, dat ze de hele week beginnen met klussen als de buren/onderburen over het algemeen net thuiskomen van werk. Die denken vaak alleen maar "als ik nu 24x7 keihard ga klussen, dan kan ik er lekker snel in" en bedenken zich dus niet dat om hun nieuwe stulpje heen al mensen wonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:26

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten en ben toen ook eens gaan onderzoeken of de overlast wel echt bij mij vandaag kwam. Ik las toen ergens dat contactgeluid in appartementen vooral diagonaal wordt overgedragen. Dit zou betekenen dat jouw onderbuurman geen last heeft van jou, maar van jouw buren. Ik snapte namelijk destijds ook helemaal niets van de klachten van mijn onderbuurvrouw, ook het logboek wat zij bijhield klopte op geen enkele manier met de activiteiten in mijn woning.

Ik weet niet of mijn theorie bewezen is, maar misschien is het het waard om er eens naar te kijken.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fanta schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:31:
Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten en ben toen ook eens gaan onderzoeken of de overlast wel echt bij mij vandaag kwam. Ik las toen ergens dat contactgeluid in appartementen vooral diagonaal wordt overgedragen. Dit zou betekenen dat jouw onderbuurman geen last heeft van jou, maar van jouw buren. Ik snapte namelijk destijds ook helemaal niets van de klachten van mijn onderbuurvrouw, ook het logboek wat zij bijhield klopte op geen enkele manier met de activiteiten in mijn woning.

Ik weet niet of mijn theorie bewezen is, maar misschien is het het waard om er eens naar te kijken.
Ik zou na 1 gesprek en nu een treuzelende bemiddelaar eigenlijk helemaal niets doen. Laat vooral het initiatief liggen waar het hoort: bij buurman. Die heeft blijkbaar nog maar 1 keer de moeite genomen om TS aan te spreken, maar dat was toen TS er nog niet woonde en het appartement nog kaal was. Hij heeft dus nog nooit geklaagd vanaf het moment dat TS daar daadwerkelijk woonde.

Buurman wil een bemiddelaar blijkbaar.... nou laat die beste bemiddelaar dan zijn werk lekker zelf doen. :)

Kijk wel uit met bemiddelaars. Ze hebben vaak "gesprekstechnieken" om mensen met "mooie praatjes" een bepaalde richting in te duwen, Het is wel zaak om vierkant achter je standpunt te blijven staan en niet teveel mee te gaan in "al te sturende praatjes". De uitkomst moet natuurlijk niet zijn, dat een eventueel probleem van de buurman ineens jouw kant op geduwd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2024 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

President schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:21:
[...]

Ik heb zelf geen kinderen en begrijp het daardoor wellicht niet helemaal; maar, die regels zijn er gewoon zodat we allemaal met elkaar kunnen samenleven. Je kan toch niet in een appartementencomplex rekening houden met de kinderen van al je buren? Als die ouders van die kinderen rust willen moeten ze niet in zo'n druk complex gaan wonen.

Toen ik de sleutels kreeg van mijn huidige woning en ging klussen had ik ook binnen no time de buren aan de deur (om 14:00) met de mededeling dat de kinderen een dutje moeten doen. In de situatie van TS is dat hetzelfde, hij werkt overdag het enige moment om misschien te kunnen klussen is -volgens de regels- tussen 18:00 en 21:00 (?). Als hij dan niet aan de slag gaat dan is het huis nooit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

<knip] Quote en reactie verwijderd. Off-topic en op de man.
HTT-Thalan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:21:

Je schrijft dat hij niet bang hoeft te zijn voor je, want als jij geweld zou tonen of gebruiken, betekent dat einde baan. Dat leest voor mij als dat je er wel toe in staat bent, maar ervoor kiest het niet te doen omdat je niet werkeloos wilt zijn. Het kan uiteraard zo zijn dat ik dit niet zo mag/moet interpreteren, maar als je in je opstelling naar deze buurman op enerlij wijze dreigend overkomt (ook als dit onwetend en onbedoeld is) kan dat deze situatie wellicht in de hand gewerkt hebben.
een optie kan zijn dat @Matjequekel zijn fysieke voorkomen nogal imposant is .. wat zou jij doen als er een klerenkast van een gozer voor je deur staat ..dergelijke indruk is niet altijd even positief ;)

Dan kan zelfs toenadering al bedreigend doen overkomen, zie hierboven je verteld een verhaal en het word volledig uit verband uitgelegd / geinterperteerd..

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 08-01-2024 08:54 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben het eens met @Lustucru: je zit bomvol verwijten naar je buurman, de verhuurder en de bemiddelaar, dat is gewoon nogal passief-agressief en gaat je niks brengen.

Ik snap je frustratie en angst wel, maar dat kun je echt het beste los laten.

Wat is er mis met gewoon het gesprek aan gaan? Niet direct in de verdediging, gewoon aanhoren. Daar verlies je niks mee, alleen een klein beetje tijd en als daarmee de lucht geklaard wordt, en jullie beiden weer volledig woongenot hebben, is dat een kleine prijs.

De verhuurder zal de bemiddelaar hebben ingeschakeld en dat is prima. Zij komen er verder weer aan te pas als de boel de pan uit escaleert. Tot die tijd kan het prima via een bemiddelaar. Ga ook niet invullen waarom die persoon (kennelijk weet je niet eens zeker om welke buurman het gaat) niet zelf op je af stapt. Je bent 10 uur van huis, en misschien kan hij niet schrijven (je moet eens weten hoeveel mensen laaggeletterd zijn), dus heeft je 5 keer niet thuis getroffen.

Soms is het zoiets eenvoudigs als wat isolatie rond een buis die van het ene huis naar het andere loopt.

Maar echt, ga geen dingen invullen, dat helpt je niet. Ga gewoon open dat gesprek aan. Kun je alleen maar van leren. En wellicht leer je wel dat niet jij de overlast veroorzaakt. En dan leer je meteen dat je niet moet invullen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Fanta schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:31:

Dat herken ik ook van mijn vorige woning. Toen klaagden mijn directe buren naar mij toe, terwijl ik ook last had van iemand. Bleek vervolgens mijn schuin bovenbuur te zijn die dus diagonaal tot 2 huizen last gaf.
Enige manier om er achter te komen is te gaan praten met degene die zegt dat ze last van je hebben en ff nummers uit te wisselen. Dan kan die bellen op het moment dat die ergens last van heeft en dan kun je kijken of het van jouw of van iemand anders af komt.

Bij mijn huidige huis is het zo dat ik kan horen in mijn huis dat een appartement in het gebouw tegenover ons aan het verbouwen is. Daar is de ondergrondse parkeergarage de boosdoener. Die brengt het geluid van gebouw A naar gebouw B. Verbouwingen moet je gewoon mee leren leven. Dat komt 1x in de zoveel tijd een keer voor, voor een x aantal dagen. Lastig als je kleine kinderen hebt, maar die kinderen geven ook last als ze buiten spelen en je thuis aan het werk bent. Leefgeluiden waar je mee moet leren leven. Als er minder geklust kan worden, duurt het totaal aantal klusdagen alleen maar langer en heb je langer last van de overlast. (wilt niet zeggen dat ik dat niet doorgeef aan de directe buren, maar ik ga ook niet alle huizen langs in de buurt om het aan te geven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SunnieNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Als er minder geklust kan worden, duurt het totaal aantal klusdagen alleen maar langer en heb je langer last van de overlast. (wilt niet zeggen dat ik dat niet doorgeef aan de directe buren, maar ik ga ook niet alle huizen langs in de buurt om het aan te geven)
ik heb een briefje in de bus gedaan bij alle bewoners aan onze kant toen onze keuken verbouwd werd. 1 week sloopwerkzaamheden.

Meeste mensen hebben er best begrip voor. En degene die dat niet hebben, jammer dan. Het huishoudelijk regelement is er niet voor niks. Binnen bepaalde tijden mag je nu eenmaal lawaai maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:01
Je zou even kunne langsgaan zodat je op zijn minst kan noteren waar de geluidsoverlast vandaan komt, begrijp me niet verkeerd je zou het kunnen verminderen maar iedereen is anders en ook perceptie van geluid overlast; maar enig sinds tolerantie moet je wel hebben als je in een flat woont (dus default kleine geluiden)

Als je laminaat hebt dan moet je helaas wel ondervloer hebben waar dit op zit, zelf heb ik hier vinyl maar ook met ondervloer (dure grap) maar dan weet ik wel zeker dat ik daar goed zit.

Gelijk een bemiddelaar erbij halen snap ik dat het frustrerend is, maar sommige mensen zijn niet goed in communicatie etc, houden daar niet van of vinden het niet leuk om iemand te confronteren.

Gewoon met een open mind erdoorheen gaan; maar als het voetstappen zijn dan werkt pantoffels misschien? Volgens mij blote voeten maak je meer geluid dan schoenen(bonkend geluid)

Ik lees ook niet wat het precies is, die geluidoverlast misschien ga je naar de wc, gooi je de deur te hard dicht of ga je douchen na werken? Of een ander buur maakt geluid en lijkt het alsof het bij jou vandaan komt

[ Voor 10% gewijzigd door ilaurensnl op 08-01-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
lasharor schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:44:
[...]

Ik heb zelf geen kinderen en begrijp het daardoor wellicht niet helemaal; maar, die regels zijn er gewoon zodat we allemaal met elkaar kunnen samenleven. Je kan toch niet in een appartementencomplex rekening houden met de kinderen van al je buren? Als die ouders van die kinderen rust willen moeten ze niet in zo'n druk complex gaan wonen.

Toen ik de sleutels kreeg van mijn huidige woning en ging klussen had ik ook binnen no time de buren aan de deur (om 14:00) met de mededeling dat de kinderen een dutje moeten doen. In de situatie van TS is dat hetzelfde, hij werkt overdag het enige moment om misschien te kunnen klussen is -volgens de regels- tussen 18:00 en 21:00 (?). Als hij dan niet aan de slag gaat dan is het huis nooit af.
Tja het mag, gewoon puur op de wet afgaan wat het minimum noodzakelijke is wat je aan je buren moet denken. Maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat de buren de pest aan jou hebben, en ook niet meer dan het absoluut minimum wettelijk noodzakelijke doen.

En natuurlijk is het soms geven en nemen, maar op zijn minst kijken hoe het kan om een beetje gezellig samen te leven moet toch niet zo'n probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
HTT-Thalan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:21:

Ik heb nog nooit geweld gebruikt. Als kind misschien het laatste keer bewust. Dus nee je leest het verkeerd. Ik ben eigenlijk niet dominant en snel agressief ofzo. Ik heb alleen een groot voorkomen. De reden dat ik het opschreef is omdat ik juist met veel daklozen/drugsverslaafden werk. Dan moet je juist rustig zijn en niet een zwart-wit beveiliger zijn die je vaak op festivals ziet. Ik snap overigens wel dat je het zo interpreteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:34:
[...]

Ik zou na 1 gesprek en nu een treuzelende bemiddelaar eigenlijk helemaal niets doen. Laat vooral het initiatief liggen waar het hoort: bij buurman. Die heeft blijkbaar nog maar 1 keer de moeite genomen om TS aan te spreken, maar dat was toen TS er nog niet woonde en het appartement nog kaal was. Hij heeft dus nog nooit geklaagd vanaf het moment dat TS daar daadwerkelijk woonde.

Buurman wil een bemiddelaar blijkbaar.... nou laat die beste bemiddelaar dan zijn werk lekker zelf doen. :)

Kijk wel uit met bemiddelaars. Ze hebben vaak "gesprekstechnieken" om mensen met "mooie praatjes" een bepaalde richting in te duwen, Het is wel zaak om vierkant achter je standpunt te blijven staan en niet teveel mee te gaan in "al te sturende praatjes". De uitkomst moet natuurlijk niet zijn, dat een eventueel probleem van de buurman ineens jouw kant op geduwd wordt.
Ja bedankt voor je tips. Ik ben het eigenlijk met je eens. Ik vind het eigenlijk niet normaal als je op een normaal tijdstip naar boven gaat om te klagen over geluidsoverlast als je ziet dat de woning nog kaal en met betonnen vloer is. Hij wist dit ook, want ik heb met hem erover gesproken dat ik nieuw ben. Hij is overigens ook nieuw. Hij heeft ook geen kinderen ofzo. Ik dacht een vriendin, die ik nooit zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:04:
Ik had na 1 gesprek in een nog leeg appartement met een kale betonvloer.... de huisbemiddelaar mooi het bos ingestuurd. Er is nog geen conflict. Buurman is 1 keer langsgekomen toen het appartement verbouwd werd. Dan kan er natuurlijk nooit een bemiddelaar nodig zijn.
Ja dit vind ik dus vrij apart, maar zo is het dus echt gegaan. Ik vind het dus een actie van weinig klasse. Ik ga overigens wel het gesprek aan nu, want ze weten het nu toch al(Zayaz en Huisbemiddelaar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een laatste duit in het zakje en dan hou ik er even over op. Ik zou er toch nog even over nadenken, onder welke voorwaarden je het gesprek met die bemiddelaar aan wil gaan. Je gaat zo'n gesprek immers aan met een enorme informatie-achterstand. Blijkbaar is er iets van een "dossier" waar ze op willen bemiddelen, maar jij hebt 0 informatie hierover. Jij gaat dus "blind" het gesprek in, terwijl je tegenover iemand komt te zitten die van een buurman een voor jou totaal onbekend verhaal heeft doorgekregen. Dat is namelijk helemaal niet met jou gedeeld.

En ja, dan komt het inderdaad wel een beetje over als een "interventie" op "iets wat Joost weten mag". Zo zou ik het gesprek niet in willen gaan. En hanteer voor jezelf de regel "niets inhoudelijk bespreken wat voor het eerst op tafel komt". Want dan sta je in een heel kwetsbare positie. Als ze niet vooraf met informatie komen, dan luister je gewoon en reageer je niet direct inhoudelijk. Dan neem je voor die inhoudelijke reactie even de tijd, zodat je er rustig over na kunt denken hoe je die gaat formuleren. Zorg dat het geen verhoor wordt. In eerste instantie zit je daar niet om vragen te beantwoorden, maar om aan te horen wat er speelt. En neem daar dan ook gewoon rustig de tijd voor. Je ziet in dat wereldje dus al, dat een eerste afspraak zonder dat er ook maar kennis is van de inhoud, al zomaar een paar maanden op zich kan laten wachten.

En als je die eerste afspraak niet bij je thuis wil, dan kun je ook altijd zeggen dat je op kantoor bij de bemiddelaar wil afspreken of anders op kantoor bij de verhuurder. Zonder verdere kennis over enige inhoud, zie ik ook geen reden waarom dat bij jou thuis zou moeten.

En mochten ze over "de overlast" beginnen, dan stel je gewoon dat er naar jouw weten nooit is vastgesteld dat er sprake is van overlast en ook nooit is vastgesteld dat jij de veroorzaker van eventuele overlast bent. Dat mogen ze dan eerst even heel concreet maken. Wie heeft wanneer vastgesteld... Politie? Waarom zijn die niet even aan de deur geweest dan? Verhuurder? Wanneer heeft die dat gecommuniceerd dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 07:33
Bijzonder verhaal. Ik begrijp dat de onderbuurman geluidsoverlast schijnt te hebben. De rest van de communicatie en de rol van allerlei andere partijen is me onduidelijk.

Ik zou me eerlijk gezegd niet zo druk maken en er vrij passief in te gaan staan, jij bent immers niet degene die een probleem ervaart.
Als iemand een afspraak wil maken, prima. Als dat maanden duurt, prima. Het staat je onderbuurman ook vrij om simpelweg bij je aan te bellen. Ik zou niet zelf contact opnemen met de onderbuurman.

Mocht het tot een gesprek komen, dan begint het bij de basis vragen.
1) Is er sprake van geluidsoverlast? Dus wat hoort hij precies en wanneer en hoe vaak en hoe hard etc?
2) Wat veroorzaakt het geluid? Komt het überhaupt bij jou vandaan?

Pas daarna kan je nadenken over eventuele maatregelen. Voorlopig is er niet eens een gesprek, dus er zijn nog wel wat stappen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
MallePietje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:46:
Bijzonder verhaal. Ik begrijp dat de onderbuurman geluidsoverlast schijnt te hebben. De rest van de communicatie en de rol van allerlei andere partijen is me onduidelijk.

Ik zou me eerlijk gezegd niet zo druk maken en er vrij passief in te gaan staan, jij bent immers niet degene die een probleem ervaart.
Als iemand een afspraak wil maken, prima. Als dat maanden duurt, prima. Het staat je onderbuurman ook vrij om simpelweg bij je aan te bellen. Ik zou niet zelf contact opnemen met de onderbuurman.

Mocht het tot een gesprek komen, dan begint het bij de basis vragen.
1) Is er sprake van geluidsoverlast? Dus wat hoort hij precies en wanneer en hoe vaak en hoe hard etc?
2) Wat veroorzaakt het geluid? Komt het überhaupt bij jou vandaan?

Pas daarna kan je nadenken over eventuele maatregelen. Voorlopig is er niet eens een gesprek, dus er zijn nog wel wat stappen te gaan.
Alle communicatie die er is geweest heb ik gedeeld hierboven. Voornamelijk contact dus via de mail. Bedankt voor je tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Matjequekel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Alle communicatie die er is geweest heb ik gedeeld hierboven. Voornamelijk contact dus via de mail. Bedankt voor je tip
Je weet dat de modjes je bericht hebben ingekort he? De oorspronkelijke berichten van Reddit zijn weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Matjequekel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:41:
[mbr]Het delen van screenshots van andere subforums is niet de bedoeling. Plaats aub de integrale tekst[/]
Mijn reactie erop^^

Ik heb dit nog als mail naar Zayaz(woningcorporatie) gestuurd en naar 073huisbemiddeling. Tekst is hieronder dikgedrukt

Beste Zayaz,

Ik heb even alles op kladblok gezet wat mijn betreft de laatste update die ik weer ineens te horen krijg. Ik vind dit eigenlijk niet een normale gang van zaken doen. Ik hoor niks van die jongen. Ik hoor niks van Zayaz en ik vind het raar dat ik zowat indirect gedwongen wordt voor een intake via een huisbemiddelaar? Ik ga er best mee in mee, maar ik vind het erg frappant hoe slecht er hier gecommuniceerd wordt. Ik heb ook even het contact tussen mij en 073 huisbemiddeling gedeeld.

Zie bijlage voor meer info hoe het volgens mijn perceptie is gegaan de afgelopen maanden.

Verdere info ik werk in de beveiliging in Nijmegen met daklozen dus ik kom regelmatig rond 00:00 thuis. Dus misschien dat hij dat hoort. Ik weet niet waar die persoon last van heeft onder me, maar het vrij apart als je mijn verhaal in oogschouw neemt dat hij het op deze manier speelt. Ook dat tussen het eerste contact. Rond november en nu waar ook weer 2 maanden tussen zit. Ik gaf al in november aan dat ik het prima vond om via een 073huisbemiddelaar te praten. Daarna heb ik niks meer van Zayaz of 073 huisbemiddeling vernomen tot een paar dagen terug. Daarnaast geeft 073 aan dat Zayaz dit heeft doorgeschakeld naar jullie?

Ik hoop dit verder op een goede manier op te lossen en te horen wat er nou mis is en wat die jongen nou hoort. Het hoeft allemaal niet zo lang te duren en mysterieus te zijn. Ik heb altijd open kaart gespeeld na mails van jullie en ik hoor nooit wat er nu is?

Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd. Nog een gelukkig en gezond 2024!

Met vriendelijke groeten,

Matthijs Quekel

Wat is jullie mening over hoe ik dit moet aanpakken? Ik vind het sowieso vrij raar dat Zayaz zo maar mijn gegevens doorspeelt naar buurtbemiddeling073.nl. Ik wil best meewerken aan een intake,maar ik krijg er een soort Rijdende Rechter Frank Visser gevoel bij. Naar mijn inziens doe ik niks verkeerd en ik voel me indirect toch gedwongen om mensen die ik niet ken in mijn woning binnen te laten. Ik vind toch vrij raar hoe er hier gecommuniceerd wordt vanuit mijn onderbuurman/Zayaz/073huisbemiddelaar. Hebben jullie tips? Hoe zien jullie het
Ehm, sinds @Outerspace je post nogal rigoureus heeft aangepast is volstrekt onduidelijk waar dit over gaat.

Misschien de screenshots in members only, of even de tekst zelf kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjequekel
42erik schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:07:
[...]

Ehm, sinds @Outerspace je post nogal rigoureus heeft aangepast is volstrekt onduidelijk waar dit over gaat.

Misschien de screenshots in members only, of even de tekst zelf kopiëren.
Ja het hoeft niet meer. Ik heb wel genoeg feedback ontvangen. Bedankt iedereen!
Pagina: 1