Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Remeha Eria tower draait bij kou alleen elektrisch

Pagina: 1
Acties:

• matthijsdelange
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-06 11:58
Sinds vorig jaar heb ik een nieuwbouwwoning met een warmtepomp (Remeha Eria-T-A SE R32 4-8). Als het koud wordt (rond het vriespunt), doet het elektrisch element alles en de buitencompressor doet niets. Installateur geeft aan dat de instellingen wel goed staan. Verbruik is veel te hoog dus.. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:13
Ja.

De instellingen staan niet goed.

Beetje flauw natuurlijk, maar ik zou de installateur niet op z’n blauwe ogen geloven. Als dit een full electric warmtepomp is, moet hij ook kunnen “warmtepompen” onder nul, en niet een beetje lafjes COP1 gaan doen. Dus ergens staat er iets niet goed, maar aan jou om de instellingen en details hier te posten.

• olkevier
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-02-2024
Beste?

Vanaf welke temperatuur springt hè element /weerstand op ? Warmtepomp bij extreme koude zal regelmatig ontdooi cyclus doen.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:13
Niet alleen bij extreme koude - juist bij temperaturen rond het vriespunt. Maar dat is hier het probleem niet: álles geneurt op het element en voor een ontdooicyclus heeft niet elke warmtepomp een element nodig.

Ik ben verder niet bekend met dit model, maar lijkt me dat de installateur dit moet oplossen. Ding is net nieuw en nu is het een extreem dure COP1 oplossing.

• olkevier
Nee klopt maar ik vroeg op welke instelling staat de weerstand ingesteld? Bekijk eens de parameters van de booster/bacup weerstand. Ontdooien is altijd het geval maar dan heb je de weerstand voor om in te springen.

• olkevier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqWncAtvPR_G9isl61ebx5KJ_ik=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WN875NtNmPL5Xx56a2QGAzE8.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1