Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keukengebruik, 4k mediaserver, eens beginnen met lightroom en CS2 op 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750 euro excl monitor (1440p) is het streefbedrag. Over een paar tientjes val ik niet als dat een significante performance boost oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een oude SSD (Samsung 840 EVO) en HDD (WD15EARS) gaan mogelijk mee, geen noodzaak.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn vorige build heeft het 13 jaar volgehouden. Deze nieuwe moet het zeker 5 tot 7 jaar volhouden voor het aangegeven gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit te denken aan mATX qua formaat. Dit geeft net iets meer ruimte voor een GPU en budget dan mITX. PC hoeft niet fluisterstil te zijn, maar wel graag stil. Ik zoek een cleane kast; geen windows en RGB's.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd of de voorgestelde configuratie het meeste 'bang for my buck' geeft of dat er met een beperkte meerprijs voordelen te behalen zijn (CPU/mobo). Verder ben ik benieuwd naar suggesties voor de GPU (RX6400 / 6600) om CS2 te kunnen draaien en of daar de 400w PSU voldoende bij is. Laatste vraag; gekozen PSU is niet modulair, gaat dat lastig worden voor de build?
Hartelijk dank!
Huis, tuin en keukengebruik, 4k mediaserver, eens beginnen met lightroom en CS2 op 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750 euro excl monitor (1440p) is het streefbedrag. Over een paar tientjes val ik niet als dat een significante performance boost oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een oude SSD (Samsung 840 EVO) en HDD (WD15EARS) gaan mogelijk mee, geen noodzaak.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn vorige build heeft het 13 jaar volgehouden. Deze nieuwe moet het zeker 5 tot 7 jaar volhouden voor het aangegeven gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit te denken aan mATX qua formaat. Dit geeft net iets meer ruimte voor een GPU en budget dan mITX. PC hoeft niet fluisterstil te zijn, maar wel graag stil. Ik zoek een cleane kast; geen windows en RGB's.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd of de voorgestelde configuratie het meeste 'bang for my buck' geeft of dat er met een beperkte meerprijs voordelen te behalen zijn (CPU/mobo). Verder ben ik benieuwd naar suggesties voor de GPU (RX6400 / 6600) om CS2 te kunnen draaien en of daar de 400w PSU voldoende bij is. Laatste vraag; gekozen PSU is niet modulair, gaat dat lastig worden voor de build?
Hartelijk dank!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 155,- | € 155,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 89,- | € 89,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6400 | € 160,40 | € 160,40 |
1 | Behuizingen | Inter-Tech IM-1 Pocket | € 63,32 | € 63,32 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,- | € 59,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 95,75 | € 95,75 |
Totaal | € 699,22 |