Laptop met m2 ssd & 2 ssd’s & optical drive gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 20:03

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Zoals de topictitel al verraad ben ik op zoek naar een laptop.

Ik heb nu een HP elitebook (8760w) en deze bevalt erg goed. Helaas ervaar ik problemen met de GPU waardoor ik genoodzaakt ben uit te kijken naar een vervangende laptop.

Mijn wensen:
17”
1 x m2 ssd
2 x sata ssd
1 x optical drive

Van de elitebooks weet ik dat sowieso de 17” ruimte heeft voor 2 sata ssd’s naast de optical drive.

De reden dat ik specifiek deze configuratie zoek is dat ik wil experimenteren met een m2 disk voor het besturingssysteem, en mijn bestaande ssd’s wil gebruiken voor opslag. De optical drive gebruik ik nog om cd’s te rippen.

De vervangende laptop hoeft niet state-of-the-art te zijn, i7 gen 4 tot 8 o.i.d. is prima. Ook ben ik niet merkgebonden.

Heb diverse keren gezocht maar kom niet verder als de elitebook maar dan zonder m2.
Weet iemand of er überhaupt iets bestaat wat aan bovenstaande eisen voldoet?

Nokia verzamelaar....

Beste antwoord (via Joey_k op 09-01-2024 23:09)

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:53
Joey_k schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:54:
Het is natuurlijk mogelijk om de optische drive extern aan te sluiten.
De reden dat ik hem liever intern heb is dat een laptop minder ruimte inneemt als een desktop. Daarnaast heb je maar 1 draad voor de lader en verder niets.
Alles wat je er extern aanhangt geeft alleen maar weer extra draden en “rommeltjes”.

Maar bedankt voor de tips en adviezen tot dusver. Ik heb stof tot nadenken…
Je wensen maken het inderdaad erg lastig. Daardoor kom je, als je al iets kan vinden, in zo'n nichemarkt dat je gewoon veel goedkoper uit bent door een nieuwe laptop met bijv. 1 grote SSD te kopen ipv geld besparen door je oude hardware mee te nemen.

Daarnaast kan je op een nieuwe laptop ook een USB-C danwel Thunderbolt dockingstation gebruiken. Sluit je daar je externe optische drive op aan, en dan heb je alsnog maar 1 kabeltje naar je laptop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:30
waarom geen usb optische drive,laptops met een optical drive ingebouwd zijn echt aan het uitsterven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Denk dat je die optische drive wens moet laten vallen, of op zoek gaan naar een 2e hands.
Maar net als @freaky35 denk ik dat het makkelijker is om een USB optische drive erbij aan te schaffen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
i7 vierde gen kan je geen Windows 11 meer op draaien toch? Lijkt me een slecht uitgangspunt terwijl je de andere punten wel kan oplossen met externe apparaten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:13
De DVD moet je, zoals al aangegeven echt laten vallen. Die is al vele jaren uitgestorven en maakt de keus dus gigantisch klein.

Bovendien neemt een DVD-speler ook nog eens heel veel ruimte in en is de kans dat er dus ook nog 3 plekken zijn voor andere opslag minimaal.

En bij sommige laptops kun je juist de plek voor de DVD-speler gebruiken voor 2,5” opslag.

Je zoekt echt wel op een bijna onmogelijke combinatie. Optisch was al ongeveer uitgestorven voordat m2 normaal geworden was. Bovendien, als een fabrikant over gaat op m2, waarom zou hij dan in vredesnaam plek voor 2! 2,5” hdd/ssd’s in zijn laptop stoppen (laat staan nog een DVD-speler).

Kun je niet gewoon nog zo’n zelfde Elitebook nemen en dan op de plek van de DVD-speler een extra 2,5” Sata-ssd stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 20:03

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
De reden dat ik hem liever intern heb is dat een laptop minder ruimte inneemt als een desktop. Daarnaast heb je maar 1 draad voor de lader en verder niets.
Alles wat je er extern aanhangt geeft alleen maar weer extra draden en “rommeltjes”.

Nokia verzamelaar....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:53
Joey_k schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:54:

Je wensen maken het inderdaad erg lastig. Daardoor kom je, als je al iets kan vinden, in zo'n nichemarkt dat je gewoon veel goedkoper uit bent door een nieuwe laptop met bijv. 1 grote SSD te kopen ipv geld besparen door je oude hardware mee te nemen.

Daarnaast kan je op een nieuwe laptop ook een USB-C danwel Thunderbolt dockingstation gebruiken. Sluit je daar je externe optische drive op aan, en dan heb je alsnog maar 1 kabeltje naar je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:25

dragonhaertt

@_'.'

Ik weet niet hoe groot die sata ssd's zijn, maar je koopt tegenwoordig al 2TB voor minder dan 150 euro.
Als je zo een specifieke setup zoekt ga je veel minder bang voor je buck krijgen dan als je gewoon een goede laptop koopt met één grote ssd.

Voor een optische drive kan je inderdaad beter een externe kopen. En als je meer opslag nodig hebt dan is het misschien interessant om een keer te investeren in een NAS of andere vorm van externe opslag.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Joey_k schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:16:
Ik heb nu een HP elitebook (8760w) en deze bevalt erg goed. Helaas ervaar ik problemen met de GPU waardoor ik genoodzaakt ben uit te kijken naar een vervangende laptop.
Ik weet niet welk probleem er speelt natuurlijk en of er nog een mogelijke oplossing is (GPU uitschakelen?) om de laptop toch nog te kunnen blijven gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 08-01-2024 13:08 ]

Pagina: 1