Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik ben een jaar bezig geweest met een website voor een bedrijf als hobby.

ik had een hosting pakket van strato gekocht, maar na wat problemen en hele slechte klantenservice ben ik gisteren verhuist naar "hostinger"

Ik heb een backup van mijn website via strato gemaakt via "Myphpadmin". Omdat strato zei dat dat handig was.

Nu is mijn website vandaag denk ik overgezet, omdat mijn website waar ik meer daan 200 uur in heb gestopt helemaal is verdwenen zowel het internet als wordpress.

hoe kan dit?, hoe los ik dit op?

Heb al geprobeerd de database van strato te exporteren en importeren in de database van Hostiner, maar dan krijg ik foutcode "1044"

Alvast bedankt
mvg,
PowerBenk

Beste antwoord (via PowerBenk op 07-01-2024 16:39)

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:32

Detmer

Professioneel prutser

Is de website nog online bij Strato? Dan kan je via een plugin zoals Duplicator een kopie van je website maken en die installeren in de Hostinger omgeving.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 16:32
Met Myphpadmin maak je enkel een backup van de database, niet van de bestanden op de server.
Nieuwe backup maken dus, bijvoorbeeld met: https://nl.wordpress.org/plugins/all-in-one-wp-migration/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:32

Detmer

Professioneel prutser

Is de website nog online bij Strato? Dan kan je via een plugin zoals Duplicator een kopie van je website maken en die installeren in de Hostinger omgeving.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1044 is access denied by user, blijkbaar ben je inlogd onder een user die geen create of insert tables mag doen?

Maar 'een backup van mijn website', phpmyadmin is enkel een SQL manager, data voor een database, geen fysieke volledige website backup.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBenk
Ik heb mijn domein weer verhuist naar strato, zodat ik dan misschien in deze server en database een wp backup kan maken, maar nu doet mijn /WP-Admin/ het niet meer. Ook is jetpack niet meer verbonden maar kan dit zonder de wp-admin niet aanpassen.

wat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je hebt niet eerst een kopie gemaakt in een test omgeving voordat je aan deze operatie begon?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBenk
Frogmen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:03:
Je hebt niet eerst een kopie gemaakt in een test omgeving voordat je aan deze operatie begon?
Nee ik heb helemaal geen back up of iets van mijn wordpress site gemaakt.

Heel stom natuurlijk.

Ik heb met strato gebeld omdat ik dus niet kan inloggen in wp-admin en hun zeggen dat ik contact moet opnemen met Wordpress zelf om daar een automatische backup op te vragen.

Weet iemand het mailadres van Wordpress?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zal ongetwijfeld de gratis versie van Wordpress gebruiken dan maakt Wordpress natuurlijk geen backup.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Backup maken van Wordpress is erg eenvoudig met de juiste tools als de site nog online is. Maar nu is allemaal wat lastiger/onmogelijk.

Slecht advies van Strato dat ze je niet gewoon gewezen hebben op plugins als Duplicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-06 10:21
Is je hele website weg of kun je via FTP b.v. wel nog bij de bestanden op de server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:07
Lijkt me nu toch wel eerst eens zaak, ongeacht de foutmeldingen, om alle bestanden te downloaden (bij Strato dus), via sftp of hun Webspace.

Al haal ik er niet helemaal uit wie de migratie heeft ingezet en wat dit inhield...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 09:23
Even je oude webserver (ip) in je hosts-file zetten en dan kun je er weer bij (mits nog actief)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBenk
* knip*. Het delen van je e-mailadres is niet echt handig. Verder is het forum niet bedoeld voor betaalde diensten.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 08-01-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 01:00

Asitis

Dus.

Ik denk dat het vooral de vraag is of je website nog "bestaat". Als ik het goed begrijp heb je eerst je hosting bij Strato geregeld, daar je website gebouwd en toen van hostingpartij gewisseld. In dat proces heb je wel een backup/kopie van je database gemaakt (dat is zeg maar de content van de site) maar niet van de fileserver (de structuur).

Meestal als je een hostingpakket opzegt, bestaat het nog tot het einde van je contract. Weet je zeker of je bestanden niet al verwijderd zijn door Strato na opzegging van je contract daar?

Verder heb je het dan over contact op moeten nemen met WordPress - die staan er in feite helemaal buiten als je Strato's "One click install" hebt gebruikt. Sowieso, elke backup die je via de WP-admin in wordpress kan maken zou gaan over de content (ofwel, je database), en die heb je al. Wat je echt kwijt lijkt te zijn is je thema.

Lang verhaal kort; je hebt 1 van de 2 delen van je website wel in een backup. Het is aan Strato om duidelijk te maken of dat tweede deel (de fileserver) uberhaupt nog bestaat. Als dat zo is, dan kun je het allemaal weer herstellen, als Strato bevestigt dat ze de server al geleegd hebben sinds opzegging contract, dan is het helaas gewoon slecht nieuws voor je :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:17

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Heb je al gecontroleerd of de bestanden nog bij Strato staan? Bijvoorbeeld via FTP?

Als die bestanden daar staan, dan kan ik je wel helpen - zo niet, dan ben ik bang dat ze voorgoed weg zijn tenzij Strato een backup heeft gemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 08-01-2024 13:30 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 278217

:S waarom word hier strato de schuld gegeven dat je zelf geen goede backups maakt van een blijkbaar belangrijke website....

Het lijkt mij jou eigen verantwoordelijkheid om een goede backup te maken en om uit te zoeken hoe een migratie naar een andere host werkt.

Desalnietemin, Controleer eerst maar eens of de files nog op de server staan inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:06
Als je nog toegang hebt tot de FTP-gegevens van de oude host en PHPMyAdmin kunt je het volgende proberen:

1. Login op de FTP bij de oude hoster
2. Zoek de folder waar de intallatie staat (meestal public of public_html)
3. Download alle bestanden in deze folder
----
4. Login op de FTP bij de nieuwe hoster
5. Upload alle bestanden in de public of public_html folder (deze is al aangemaakt)
---
6. Login op oude hoster PHPMyadmin
7. Maak een export van de database -of- alle tabellen
---
8. Login op het portaal van de nieuwe hoster en maak een database aan (bewaar de login gegevens!)
9. login op hun PHPMyAdmin omgeving
10. Importeer de database -of- tabellen (.sql bestand)
----
11. Login op de FTP van de nieuwe hoster
12. Ga naar de public of public_html folder
13. zoek het bestand wp-config.php, bewerk hierin de nieuwe database gegevens
---
14. Bezoek je site en (fingers crossed) hij functioneert weer.

Als je geen FTP toegang meer hebt (betanden) Download dan (dezelfde) versie wordpress en upload de bestanden naar je nieuwe host. Doe vervolgens stap 8 t/m 14 en je website zal wellicht ook weer werken na het uitschakelen van geinstalleerde plug-ins (die moet je ook weer opnieuw installeren in dat geval)

[ Voor 4% gewijzigd door nalletje op 08-01-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth-Kova
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 10:09
nalletje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:51:
Als je nog toegang hebt tot de FTP-gegevens van de oude host en PHPMyAdmin kunt je het volgende proberen:

1. Login op de FTP bij de oude hoster
2. Zoek de folder waar de intallatie staat (meestal public of public_html)
3. Download alle bestanden in deze folder
----
4. Login op de FTP bij de nieuwe hoster
5. Upload alle bestanden in de public of public_html folder (deze is al aangemaakt)
---
6. Login op oude hoster PHPMyadmin
7. Maak een export van de database -of- alle tabellen
---
8. Login op het portaal van de nieuwe hoster en maak een database aan (bewaar de login gegevens!)
9. login op hun PHPMyAdmin omgeving
10. Importeer de database -of- tabellen (.sql bestand)
----
11. Login op de FTP van de nieuwe hoster
12. Ga naar de public of public_html folder
13. zoek het bestand wp-config.php, bewerk hierin de nieuwe database gegevens
---
14. Bezoek je site en (fingers crossed) hij functioneert weer.

Als je geen FTP toegang meer hebt (betanden) Download dan (dezelfde) versie wordpress en upload de bestanden naar je nieuwe host. Doe vervolgens stap 8 t/m 14 en je website zal wellicht ook weer werken
toon volledige bericht
Ik weet niet of het al gedaan is. maar bij Wordpress omzetten moet ook even gedacht worden om de config file aan te passen zodat hij zoekt naar de nieuwe database. aangezien waarschijnlijk daar ook gegevens anders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:06
Darth-Kova schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Ik weet niet of het al gedaan is. maar bij Wordpress omzetten moet ook even gedacht worden om de config file aan te passen zodat hij zoekt naar de nieuwe database. aangezien waarschijnlijk daar ook gegevens anders staan.
Zie stap 13 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBenk
Heroic_Nonsense schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Heb je al gecontroleerd of de bestanden nog bij Strato staan? Bijvoorbeeld via FTP?

Als die bestanden daar staan, dan kan ik je wel helpen - zo niet, dan ben ik bang dat ze voorgoed weg zijn tenzij Strato een backup heeft gemaakt.
In mijn "Webspace" op strato staan nog zeker backups van bestanden.

Ook als ik inlog op SFTP via filezilla zie ik nog mijn plugins, themes en alles.

wat kan in nu doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Die bestanden zo snel mogelijk kopieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 10:52
De stappen uitvoeren die nalletje heeft beschreven.

[ Voor 13% gewijzigd door Vinales op 08-01-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBenk
* knip*. Zie hierboven.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 08-01-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 01:00

Asitis

Dus.

Ik heb niet de tijd om dit nu voor je te regelen, maar het goede nieuws is dat alles dus nog intact is en er nog geen data verloren is. Hopelijk scheelt dat een beetje in de stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 17:22

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Mocht je er zelf niet uitkomen, zou je ook naar een hoster kunnen gaan die een (gratis) verhuisservice biedt. Een voorbeeld is bijvoorbeeld Antagonist: https://www.antagonist.nl/premium-diensten/#extern. Maar er zijn er vast meer. Dan regelen zij de verhuizing van je website voor je.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou een advertentie op V&A kunnen plaatsen om een developer te zoeken, of via Fiverr oid iemand inhuren om het voor je op te lossen.

Als je er 200 uur in hebt gestoken en nog niet weet hoe je een back-up maakt dan zou je je ook af moeten vragen of het überhaupt wel slim is om zelf te gaan rommelen met WordPress, want die installatie zal dan ook niet bepaald veilig zijn. Zeker als we het over plugins hebben dan zitten er bij WordPress nogal wat haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Als je in kan loggen dan moet je toch ook in staat zijn om in ieder geval de bestanden veilig te stellen?

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 08-01-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vandaar dat ik deze handleiding heb geschreven voor het overstappen naar een andere hoster: Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute (Ook hoe je backup maakt...)

* knip*. Werving is ook niet de bedoeling.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 08-01-2024 13:31 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:17

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PowerBenk schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:58:
[...]

In mijn "Webspace" op strato staan nog zeker backups van bestanden.

Ook als ik inlog op SFTP via filezilla zie ik nog mijn plugins, themes en alles.

wat kan in nu doen?
* knip*. Werving is ook niet de bedoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 08-01-2024 13:31 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
Ulster Seedling schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:15:
Mocht je er zelf niet uitkomen, zou je ook naar een hoster kunnen gaan die een (gratis) verhuisservice biedt. Een voorbeeld is bijvoorbeeld Antagonist: https://www.antagonist.nl/premium-diensten/#extern. Maar er zijn er vast meer. Dan regelen zij de verhuizing van je website voor je.
Dat laatste kan ik zeker aanraden. Ik was ook lichtelijk sceptisch over zo een verhuisservice. maar pas weggegaan (weg gerend) bij versie naar Cloud86 en werkelijk alles was zonder enige hickup verhuisd. Heel mooi om te zien.
zelf kan ik verder ook nog wel de Wordpress backup Updraft plus als tip geven. de gratis versie maakt Radom 1x per dag een backup naar een andere storage toe (google drive, Dropbox en vele andere). Werkt hier prima. Pas een keer door een eigen stommiteit gebruik van moeten maken en in no-time had ik de website weer terug. Voordeel is ook dat de data dus ergens anders gebackuptt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:55
Zoek een host met Directadmin zodat je makkelijk en scheduled backups kunt maken van alles, je mail, data, sql db, etc. Anders gewoon je FTP regelmatig leeg trekken en lokaal opslaan en met phpmyadmin een export maken. Met bigdump kun je grote db's evt importen als deze echt groot is en phpmyadmin het niet aan kan. Het lijkt me les 1 om dagelijks te back-uppen als je veel uren in je project steekt. Zou er niet aan moeten denken om alles kwijt te raken na maanden aan werk.
Pagina: 1