Ik sport graag. Het geeft me zowel fysiek als mentaal veel energie. Hoewel ik de afgelopen jaren al vrij consistent sport, gaat de consistentie wel met ups and downs. Een van mijn 'goede voornemens' voor 2024 is dan ook: meer consistent en meer 'met een plan' gaan sporten.
Sporten vind ik leuk door een diversiteit aan activiteiten. Zoals:
Het is mij echter een raadsel hoe ik dit het best kan invullen om er naast plezier ook qua conditie en kracht wat aan te hebben. Daarnaast heb ik gemerkt dat het voor mij geen goed idee is om dingen op een dag te combineren. M'n lichaam trekt dat gewoon niet.
Uitzondering hierop is pilates op dezelfde dag als een andere sport, aangezien dat niet zo belastend is. Maar bijvoorbeeld hardlopen en padel op dezelfde dag is qua belasting van pezen en gewrichten niet verstandig. Nog los van de tijdsinvestering
Uiteraard heb ik, zoals het hoort op GoT
, geprobeerd om hier zelf een antwoord op te vinden. De combinatie is echter zo specifiek dat ik er weinig wijzer van word. Ik zie eigenlijk alleen artikelen over het combineren van bijvoorbeeld fietsen en hardlopen, maar dat is slechts een deel van de vraag...
Ik ben benieuwd of jullie hier iets nuttigs over kunnen zeggen en/of me de juiste kant op kunnen wijzen!
Sporten vind ik leuk door een diversiteit aan activiteiten. Zoals:
- Hardlopen (met dit dramatische weer op lager pitje)
- Fietsen (momenteel vooral Zwift)
- Roeien (roeitrainer)
- Padel (incidenteel, laten we zeggen 2x per maand)
- Pilates
- Ik ben van plan om dit jaar 2x per week small group training fitness te gaan doen
Het is mij echter een raadsel hoe ik dit het best kan invullen om er naast plezier ook qua conditie en kracht wat aan te hebben. Daarnaast heb ik gemerkt dat het voor mij geen goed idee is om dingen op een dag te combineren. M'n lichaam trekt dat gewoon niet.
Uitzondering hierop is pilates op dezelfde dag als een andere sport, aangezien dat niet zo belastend is. Maar bijvoorbeeld hardlopen en padel op dezelfde dag is qua belasting van pezen en gewrichten niet verstandig. Nog los van de tijdsinvestering
Uiteraard heb ik, zoals het hoort op GoT
Ik ben benieuwd of jullie hier iets nuttigs over kunnen zeggen en/of me de juiste kant op kunnen wijzen!