Philips 202 Electronic platenspeler draait niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn31
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-01-2024
Beste allemaal,

Een poosje terug heb ik de oude platenspeler van mijn opa overgenomen, een mooi ding en deed het nog prima! Na een tijdje begon de motor periodiek te piepen wat af en toe weer weg viel. Toen ik hem laatst weer op wou starten draaide hij helemaal niet meer. De lamp gaat nog steeds aan en de printplaat krijgt gewoon stabiel 8,3 volt. Ik heb bijna alle voltages op de printplaat gecontroleerd a.d.h.v. de service manual waarbij uit mijn hoofd alleen die van TS431 afweek, een BC149C transistor. De motor werkt nog wel, deze heb ik getest met een 9v batterij. Ik heb ook nog een tweede motor die stiller is weten te bemachtigen. Is er iemand die weet wat ik moet controleren en doen om deze platenspeler te redden? alle hulp wordt gewaardeerd.

Groetjes,
Martijn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:50
volgens mij heb je hem al wel open gehad , maar platenspelers werden vaak via snaar aangedreven . Deze slipt niet ? Draait wel ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn31
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-01-2024
Nee, de snaar slipt niet, heb er al een nieuwe in gezet. De motor draait ook niet als ik hem uit zijn behuizing haal.