Welke laadpaal voor mijn situatie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 20:44
Beste allen,

Om te beginnen: ik ben begonnen aan het "Het grote thuis laden van je EV" topic, maar ik kon daar niet direct het antwoord vinden op mijn vraag. Dus graag stel ik deze apart.

Ik wil een laadpaal/systeem plaatsen thuis, en zie door de bomen het bos niet meer. Als ik installateurs/verkopers van laadpalen bel krijg ik bij elke verkoper een ander advies voor een laadpaal die "perfect bij mijn situatie past", en waarom de alternatieven minder geschikt zijn. Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met partnerships die ik van de buitenkant niet kan zien, dus ik twijfel aan de neutraliteit van dit advies.

Dus graag mijn vraag aan de community hier. Ik ben ondernemer en wil zakelijk rijden (dus wil ook automatisch afrekenen met mij privé voor het gebruik van onze door zonnepanelen opgewekte energie). Ook wil ik de mogelijkheid, voor zodra de salderingsregeling is afgebouwd, om enkel de overtollige energieopwek van mijn zonnepanelen te gebruiken voor het opladen van mijn auto. Type auto dat wij nemen is een Tesla Model Y. Idealiter wil ik ook een systeem dat geschikt is voor bidirectionaal opladen (ofwel het kunnen gebruiken van mijn auto als batterij voor mijn woning), alhoewel ik weet dat dit momenteel toekomstmuziek is. Voor zover relevant: ik heb een 3x25 ampere aansluiting.

Iemand ervaringen die ze kunnen delen? De palen die mij tot nu toe zijn aangeraden zijn de Wallbox Pulsar, Volt Time Source, Ratio io6 en EV Hub.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat de app gebruiksvriendelijk is.

Veel dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Met een tesla kun je (met de huidige modellen) niet bidirectioneel laden. Daarnaast vraag ik me af of het binnen aanzienlijke tijd wat gaat worden met je huis voeden vanuit je auto, dus misschien kunnen je beter een goedkopere versie nemen.

Zelf heb ik een zappi, vooral vanwege de mogelijkheid om deels of geheel vanuit mijn zonnepanelen te kunnen laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:44
Ik neem even aan dat dit in Nederland is?

Wil je voornamelijk overdag of s avonds laden (moet lader daar rekening mee (kunnen) houden?
Wil je (super) snel (kunnen) laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 20:44
Fly-guy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:01:
Met een tesla kun je (met de huidige modellen) niet bidirectioneel laden. Daarnaast vraag ik me af of het binnen aanzienlijke tijd wat gaat worden met je huis voeden vanuit je auto, dus misschien kunnen je beter een goedkopere versie nemen.

Zelf heb ik een zappi, vooral vanwege de mogelijkheid om deels of geheel vanuit mijn zonnepanelen te kunnen laden.
Ja bidirectionaal laden is absoluut een side note. Maar mocht het mogelijk zijn zonder al teveel extra moeite/kosten/concessies op andere vlakken vind ik het wel iets waar ik graag rekening mee zou willen houden.

Zappi had ik naar gekeken, maar uit het grote EV laadpaal topic begreep ik dat je hier niet automatisch zakelijk mee kan verrekenen, wat voor mij wel belangrijk is.
99ruud99 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:02:
Ik neem even aan dat dit in Nederland is?

Wil je voornamelijk overdag of s avonds laden (moet lader daar rekening mee (kunnen) houden?
Wil je (super) snel (kunnen) laden?
Klopt, in Nederland.

Hij zal doordeweeks met name 's avonds (vanaf 17u in ieder geval) opgeladen worden. Maar in het weekend overdag. Ik zou het bijvoorbeeld wel fijn vinden als ik hem vrijdag om 17u in zou kunnen pluggen, maar dat de software er voor zorgt dat hij pas zaterdag overdag wordt opgeladen.

Supersnel laden is fijn, maar geen halszaak. Als dit wat extra kost zonder concessies te doen op andere vlakken, vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij maakt de paal minder uit, blijv. een Alfe. Maar jij wilt graag een soort backoffice functionaliteit.
En daar moet je goed naar zoeken.
In mijn geval heb ik een Tesla wallcharger + kwh meter; en rapporteer ik netjes naar mijn bedrijf wat ik verbruikt heb. Dit is handmatig, maar kost niets.

Ik heb eerder gekeken naar een coolblue paal; en backoffice- maar bij cb bepalen zij de stroomverkoopprijs. Dat wil ik niet.
Ik zie dat zonneplan incombinatie met per uur wisselende stroomtarieven nu ook een laadpaal kan leveren, en kan aansturen. Wellicht komt dit dichtbij jouw wensen.
Terugleveren naar het huis is vrij complex, en is nog niet gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKs
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08:39

DKs

spam

[ Voor 99% gewijzigd door We Are Borg op 21-05-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelriph
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-04 08:23
Hoi, heb een smart#1 Pure 50kW waar ik diverse offertes voor een laadbox heb aangevraagd. De meeste offertes waren voor 22kW lader en een enkele voor een 11kW. Ik heb 1-fase 25A zekeringenkast.

Welk type lader is aan te bevelen? 3,7kW laden is wel weinig maar de hamvraag is wat op welke box merk/ type kan worden aangesloten. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

roelriph schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:30:
Hoi, heb een smart#1 Pure 50kW waar ik diverse offertes voor een laadbox heb aangevraagd. De meeste offertes waren voor 22kW lader en een enkele voor een 11kW. Ik heb 1-fase 25A zekeringenkast.

Welk type lader is aan te bevelen? 3,7kW laden is wel weinig maar de hamvraag is wat op welke box merk/ type kan worden aangesloten. Dank!
Modbreak:Er zijn genoeg topics in MOB te vinden die hier meer info over geven. Mocht je daar niet mee uit de voeten kunnen, is het beter een eigen topic te starten dan dit topic op te rakelen.

Dit topic gaat iig dicht. Succes!

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.