Bevestiging van LCD op PCB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafu
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-01-2024
Allereerst wil ik mededelen dat ik beginner ben in de wereld van elektronica, dus excuses voor de sullige vraag.

Ik ben bezig met het samenstellen van een klein prototype. Alleen bij één onderdeel twijfel ik over de toekomstige aansluiting op de PCB.

Het gaat om de LCD-H401M16KR (Lumex) van Mouser Electronics.
https://nl.mouser.com/Pro...JYmZjuo5HQY%2Fc7LKA%3D%3D

De LCD heeft een 12 pin aansluiting, maar is hoogstwaarschijnlijk veel te klein om zelf te solderen via THT. (Breedte van ~17mm voor 12 pins). Nu was mijn eerste ingeving om het op een creatieve manier op te lossen (buigen van pinnetjes en dergelijke) :P . Maar mogelijk zijn er wel andere simpele manieren.

Mijn vraag aan jullie is, of er manieren zijn om dit onderdeel simpel te bevestigen?
En anders of er bedrijven/particulieren, in Nederland (of EU), zijn die dat voor een redelijk prijs zouden kunnen doen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Trafu op 08-01-2024 10:43)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
Een beetje afhankelijk van wat het beste uitkomt, een paar ideeen:
- Pak een flatcable (het normale spul heeft een pitch van 1.27mm, over de breedte moet je het dan een mm uitrekken, wat in mijn ervaring prima gaat.
Van die flatcable kan je dan de losse draadjes solderen of er een IDC connector op zetten en er 2x6 van maken met de pinnetjes 2.54mm uit elkaar.
- De pinnen buigen naar een 2x6 grid, net als met de idc, maar dit is wat minder fijn voor het lcd zelf, al heb je met 12mm pinnen er waarschijnlijk ruimte genoeg voor.
- Een printplaat laten maken met de juiste connector, als het echt compact moet is dat wellicht de enige oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het heeft een pitch van 1.5mm, kan je ook connectoren voor vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
Een beetje afhankelijk van wat het beste uitkomt, een paar ideeen:
- Pak een flatcable (het normale spul heeft een pitch van 1.27mm, over de breedte moet je het dan een mm uitrekken, wat in mijn ervaring prima gaat.
Van die flatcable kan je dan de losse draadjes solderen of er een IDC connector op zetten en er 2x6 van maken met de pinnetjes 2.54mm uit elkaar.
- De pinnen buigen naar een 2x6 grid, net als met de idc, maar dit is wat minder fijn voor het lcd zelf, al heb je met 12mm pinnen er waarschijnlijk ruimte genoeg voor.
- Een printplaat laten maken met de juiste connector, als het echt compact moet is dat wellicht de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafu
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-01-2024
Top! Bedankt voor alle suggesties.
Ik zal kijken of er een inderdaad een juiste connector te vinden is. En anders kan ik al dat andere proberen ;)