Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:01

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Sinds gisteravond hangt hier een Honeywell Lyric T6 thermostaat aan de muur. Leuk spul, en leuk om mee te spelen en te ontdekken wat het apparaat allemaal kan!

Nu heb ik de thermostaat vanochtend in Home Assistant ook toegevoegd via de Homekit integratie. Nu zat ik wat te spelen met de entiteiten, en 1 daarvan is "Display Units". Deze heb ik even op Fahrenheit gezet, en kijkende naar mijn display aan de muur sprong deze aan en veranderde de weergegeven unit vrijwel direct naar Fahrenheit. Ook in de app wordt nu de temperatuur aangegeven in graden Fahrenheit. Echter, ik wil terug naar Celsius :'( . Dit weigert hij....

Al geprobeerd via:
- De thermostaat zelf, ook via het installateursmenu. Hier zit helaas geen optie om de weergegeven unit aan te passen.
- De taalinstellingen op de thermostaat aan te passen naar een andere taal en terug naar Nederlands.
- De opties in de app. Ook hier helaas geen opties voor het veranderen van de units.
- De instelling in Home Assistant waar ik de waarde gewijzigd had en deze terug te zetten naar Celcius. Ik zie deze in de geschiedenis van de entiteit niet wijzigen.
- De status van de entiteit zelf (Via ontwikkelaarsinstellingen) om de waarde hard te versturen. Ik zie in de geschiedenis van de entiteit deze nu wel wijzigen, maar zowel de thermostaat als de app blijven graden Fahrenheit aangeven.
- Google'n hoe aan te passen. Enige oplossing die ik tegenkom is resetten van de thermostaat (https://www.honeywellhome...etup-and-configuration-3/).

Het vreemde is dat ik wel aan kon passen naar Fahrenheit maar dus schijnbaar niet meer terutg.

De verschillende entiteiten en opties die binnen Home Assistant beschikbaar zijn:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
button.tstat_d91e4a_identify
Status: unknown
friendly_name: Tstat-D91E4A Identify

climate.tstat_d91e4a_lyric_t6_thermostat
Status: Heat
hvac_modes: off, heat
min_temp: 5
max_temp: 35
current_temperature: 19
temperature: 19
hvac_action: heating
friendly_name: Tstat-D91E4A Lyric T6 Thermostat
supported_features: 1

select.tstat_d91e4a_temperature_display_units
Status: celsius
options: celsius, fahrenheit
icon: mdi:thermometer
friendly_name: Tstat-D91E4A Temperature Display Units

sensor.tstat_d91e4a_current_temperature
Status: 18
state_class: measurement
unit_of_measurement: °C
device_class: temperature
friendly_name: Tstat-D91E4A Current Temperature

Iemand de gouden tip om weer terug naar graden Celsius te kunnen keren?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Uiteindelijk toch maar even de thermostaat een reset gegeven. Nadeel was dat hiermee het schema er ook compleet uit was, maar die staat er inmiddels weer in.

Volgens de documentatie van Honeywell zou je tijdens de setup een optie moeten kunnen kiezen in de trant van advanced setup, maar deze heb ik niet gehad. Tijdens de installatie kun je ook niet kiezen voor Celsius of Fahrenheit.

Eind goed, al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaspals
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-12-2024
Hi, ik zie net je reactie. Hoe heb je de thermostaat werkend gekregen in HA? Ben je een aparte bridge voor homekit nodig of is het een standalone integratie die je kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
klaaspals schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:24:
Hi, ik zie net je reactie. Hoe heb je de thermostaat werkend gekregen in HA? Ben je een aparte bridge voor homekit nodig of is het een standalone integratie die je kunt gebruiken?
In mijn geval ging het extreem soepel: in Home Assistant de Homekit integratie toegevoegd en klaar dacht ik, daarna pakt hij zelf de thermostaat.

Je bent wel de code op de rechter zijkant van de thermostaat nodig, dat is de Homekit koppelcode.

Overigens is mijn T6 niet meer goed. Met de laatste storing bij Resideo zou ik hem van de muur pakken. Door de vorm had ik net niet goed grip en is hij gevallen. Sindsdien doet de schermverlichting het niet meer. Het scherm zelf gelukkig nog wel.