Mijn vraag
Onlangs heb ik een Lenovo IdeaPad Slim 5 16IAH8 gekocht. Deze laptop wil ik net als mijn andere laptops icm een Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 externe monitor gebruiken. Beide apparaten gebruiken HDMI 1.4 volgens mij.
Op een oudere Acer Spin 5 van 2019 werkt dat prima op de maximale resolutie van de monitor, 2560x1440. Net als twee andere zakelijke laptops en nog een oudere Lenovo. De nieuwe Lenovo gaat echter maar tot 1920x1080.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Lenovo IdeaPad Slim 5 16IAH8 met up-to-date Windows 11
- Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- uitgebreide zoektocht op Google en dit forum
- de verkoper gevraagd (kwam met verklaring HDMI 2.0 vs 1.4) en drivers opnieuw installeren
- andere HDMI-kabel: zelfde resultaat
- andere externe monitor (bekabeld): zelfde probleem
- andere externe montior (casten): wél de correcte resolutie
- drivers van de videokaart en monitor opnieuw geïnstalleerd (Microsoft drivers)
- drivers van Intel geïnstalleerd (Intel® Graphics Driver 31.0.101.5084/31.0.101.5122 (WHQL Certified))
Alles zonder resultaat. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Mocht er extra informatie nodig zijn hoor ik het graag!
Onlangs heb ik een Lenovo IdeaPad Slim 5 16IAH8 gekocht. Deze laptop wil ik net als mijn andere laptops icm een Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 externe monitor gebruiken. Beide apparaten gebruiken HDMI 1.4 volgens mij.
Op een oudere Acer Spin 5 van 2019 werkt dat prima op de maximale resolutie van de monitor, 2560x1440. Net als twee andere zakelijke laptops en nog een oudere Lenovo. De nieuwe Lenovo gaat echter maar tot 1920x1080.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Lenovo IdeaPad Slim 5 16IAH8 met up-to-date Windows 11
- Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- uitgebreide zoektocht op Google en dit forum
- de verkoper gevraagd (kwam met verklaring HDMI 2.0 vs 1.4) en drivers opnieuw installeren
- andere HDMI-kabel: zelfde resultaat
- andere externe monitor (bekabeld): zelfde probleem
- andere externe montior (casten): wél de correcte resolutie
- drivers van de videokaart en monitor opnieuw geïnstalleerd (Microsoft drivers)
- drivers van Intel geïnstalleerd (Intel® Graphics Driver 31.0.101.5084/31.0.101.5122 (WHQL Certified))
Alles zonder resultaat. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Mocht er extra informatie nodig zijn hoor ik het graag!