Heeft mijn meter piek/daltarief omgewisseld?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Korte vraag:
Sinds gisteren 1-1 zit ik dus op contract bij greenchoice (cooperatie) met TLV van 11,5 cent.

Bij inloggen zie ik dat er nog geen meterstanden zijn uitgelezen (en lijkt in mijn situatie conform hun uitleg het doorgeven van het teruglevertelwerk verwisseld: zij zeggen -t1 = dal en -t2=normaal, maar bij mij is dat precies andersom namelijk -t2 = dal en -t1= normaal teruglevering . De teruglevering afgelopen jaar was op -t1 bij mij op mn telwerk namelijk vele malen hoger dan op -t2 dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat t2 normaal is in mijn situatie. en ook mijn vorige energieleverancier geeft aan dat -t2 het laag tarief is...)

Tevens zie ik dat ondanks mijn verzoek en telefonisch bevestiging van de dame aan telefoon op 14-december tot afrekening op enkel tarief zie ik toch piek/dal tarief in mijn account.... 8)7 |:(

Meer mensen hier last van? Ik heb contact opgenomen via Whatsapp (wil alles zwart op wit met die energieboeven) maar kan nog tot 24 uur duren voor ik een reactie krijg.

wat is dat toch met die energieboeren.. om moedeloos van te worden hoor.....

[ Voor 9% gewijzigd door Sannietje1985 op 02-01-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:17
Sannietje1985 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:04:
Korte vraag:
Sinds gisteren 1-1 zit ik dus op contract bij greenchoice (cooperatie) met TLV van 11,5 cent.

Bij inloggen zie ik dat er nog geen meterstanden zijn uitgelezen (en lijkt in mijn situatie conform hun uitleg het doorgeven van het teruglevertelwerk verwisseld: zij zeggen -t1 = dal en -t2=normaal, maar bij mij is dat precies andersom namelijk -t2 = dal en -t1= normaal teruglevering . De teruglevering afgelopen jaar was op -t1 bij mij op mn telwerk namelijk vele malen hoger dan op -t2 dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat t2 normaal is in mijn situatie.

Tevens zie ik dat ondanks mijn verzoek en telefonisch bevestiging van de dame aan telefoon op 14-december tot afrekening op enkel tarief zie ik toch piek/dal tarief in mijn account.... 8)7 |:(

Iemand hier ook last van? Ik heb contact opgenomen via Whatsapp (wil alles zwart op wit met die energieboeven) maar kan nog tot 24 uur duren voor ik een reactie krijg.

toon volledige bericht
Komt allemaal goed, hoor. Het is gestandaardiseerd voor iedereen (met een code).

Levering daltarief: geleverd laag / 1 / T1 / +t1 / 1.8.1
Levering normaaltarief: geleverd hoog / 2 / T2 / +t2 / 1.8.2
Teruglevering daltarief: teruggeleverd laag / 6 / T3 / -t1 / 2.8.1 / r1
Teruglevering normaaltarief: teruggeleverd hoog / 7 / T4 / -t2 / 2.8.2 / r2

Je levert niet terug op hetzelfde telwerk. Ik heb ook sinds 1 januari GC en de app. In de app staat bij mij wel dat ik gemiddeld jaarlijk 2200 kWh teruglever. Maar meterstanden zijn nog niet automatisch uitgelezen. Termijnbedrag staat nu op 00 euro. Ik wacht nog een paar dagen af, het duurt meestal wel even voor alle goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
Playa del C. schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:21:
[...]

Komt allemaal goed, hoor. Het is gestandaardiseerd voor iedereen (met een code).

Levering daltarief: geleverd laag / 1 / T1 / +t1 / 1.8.1
Levering normaaltarief: geleverd hoog / 2 / T2 / +t2 / 1.8.2
Teruglevering daltarief: teruggeleverd laag / 6 / T3 / -t1 / 2.8.1 / r1
Teruglevering normaaltarief: teruggeleverd hoog / 7 / T4 / -t2 / 2.8.2 / r2
Dat begrijp ik. Dit vond ik ook terug alleen die standaardisatie (codering) is bij mij dus andersom vwb de teruglevering..
Teruglevering laag is op mijn telwerk niet -t1 maar -t2 en teruggeleverd hoog is bij mij -t1 ipv -t2 zoals GC op de website zegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Sannietje1985 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:26:
[...]

Dat begrijp ik. Dit vond ik ook terug alleen die standaardisatie (codering) is bij mij dus andersom vwb de teruglevering..
Teruglevering laag is op mijn telwerk niet -t1 maar -t2 en teruggeleverd hoog is bij mij -t1 ipv -t2 zoals GC op de website zegt....
Dat is volgens mij niet mogelijk. Het gaat om één kabel waar stroom op binnenkomt of op uitgaat. Het telwerk houdt slechts bij wat de tijd is en wat dus in dal en wat in normaal komt.

Dan zou jouw slimme meter goed stuk zijn of je hebt zelf iets over het hoofd gezien. Ik zal het bij mijn meter even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
Playa del C. schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:40:
[...]

Dat is volgens mij niet mogelijk. Het gaat om één kabel waar stroom op binnenkomt of op uitgaat. Het telwerk houdt slechts bij wat de tijd is en wat dus in dal en wat in normaal komt.

Dan zou jouw slimme meter goed stuk zijn of je hebt zelf iets over het hoofd gezien. Ik zal het bij mijn meter even checken.
Toch is het echt zo
-t1 is hier 3000kwh
-t2 is 'maar'1350'kwh.afgelopen jaar

Het lijkt mij vrijwel onmogelijk dat ik 3000 kwh heb opgewekt in de "daluren/weekenden/feestdagen" en maar 1350 op de doordeweekse dagen overdag... :?
Daarnaast heeft mijn vorige energieleveracier dus ook de -t1 als het regulier tarief "gezien/geteld" en de -t2 als dal/laag teruglevering. Dus ik zou het toch gek vinden dat GC dit dan weer andersom zou gaan doen? :?

Het ernige wat ik anders nog kan bedenken is dat met het installeren van de zonnepanelen iets niet goed is aangesloten en de kabels verkeerd hebben ingeplugd ofzo??
Kan ik dan mooi ook vragen want daar heb ik ook gedoe mee, dus al mail gestuurd dat ik wil dat ze eea komen controleren, dan kan ik dit gelijk meenemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sannietje1985 op 02-01-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Bij mij is het ongeveer dit:

1.8.1 7500 kWh (daltarief)
1.8.2 10000 kWh (normaaltarief)
2.8.1 5500 (daltarief teruglevering)
2.8.2 13500 kWh (normaaltarief teruglevering)

Met 5000 Wp op het dak sinds 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Sannietje1985 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:43:
[...]

Toch is het echt zo
-t1 is hier 3000kwh
-t2 is 'maar'1350'kwh.afgelopen jaar

Het lijkt mij vrijwel onmogelijk dat ik 3000 kwh heb opgewekt in de "daluren/weekenden/feestdagen" en maar 1350 op de doordeweekse dagen overdag... :?
Daarnaast heeft mijn vorige energieleveracier dus ook de -t1 als het regulier tarief "gezien/geteld" en de -t2 als dal/laag teruglevering. Dus ik zou het toch gek vinden dat GC dit dan weer andersom zou gaan doen? :?

Het ernige wat ik anders nog kan bedenken is dat met het installeren van de zonnepanelen iets niet goed is aangesloten en de kabels verkeerd hebben ingeplugd ofzo??
Kan ik dan mooi ook vragen want daar heb ik ook gedoe mee, dus al mail gestuurd dat ik wil dat ze eea komen controleren, dan kan ik dit gelijk meenemen.
toon volledige bericht
Er zijn niet meerdere kabels of dingen die verkeerd aangesloten kunnen zijn. Het is in principe één kabel. Opgesplitst met de meter ertussen.

Eén en ander hangt verder wel af van hoe jouw eigen verbruik is. Als je bijvoorbeeld op de doordeweekse dagen overdag steeds veel stroom verbruikt en tijdens de daluren niet.

Je kunt het verder altijd vragen bij GC. Wel vreemd dat het bij de vorige leverancier dan wel vanzelf goed ging qua registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 22:28
Heb dit probleem volgens mij ook op mijn meter:
Teruglevering laag 9000kWh
Teruglevering hoog 3000kWh
Kan volgens mij niet aangezien de meeste zonuren in hoog tarief vallen.
Heb daar Enexis op hoogte gesteld dat telwerk hoog/laag precies verwisseld is. Daarop hebben ze op afstand gecontroleerd en meter goed bevonden.
Binnenkort komt afrekening en ben benieuwd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
bmoorman schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:58:
Heb dit probleem volgens mij ook op mijn meter:
Teruglevering laag 9000kWh
Teruglevering hoog 3000kWh
Kan volgens mij niet aangezien de meeste zonuren in hoog tarief vallen.
Heb daar Enexis op hoogte gesteld dat telwerk hoog/laag precies verwisseld is. Daarop hebben ze op afstand gecontroleerd en meter goed bevonden.
Binnenkort komt afrekening en ben benieuwd :?
Zou het dan aan de netbeheerder liggen? Ikheb ook enexis namelijk...
Maar wat ik dus gek vind is dat Engie dit dus wel "juist"gezien/gecorrigeerd heeft, maar GC op hun webiste dus precies het tegenovergestelde zegt. Hoe zij dat gaan doen weet ik dus nog niet, omdat er geen meterstanden bekend zijn nog. maar ga er wel even bovenop zitten.
Want andersom is m.i. gewoon niet mogelijk,, net als bij jou.
Mag ik vragen bij welke energiepartij jij zit/zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:53
Korte vraag:

Bij inloggen zie ik dat er nog geen meterstanden zijn uitgelezen (en lijkt in mijn situatie conform hun uitleg het doorgeven van het teruglevertelwerk verwisseld: zij zeggen -t1 = dal en -t2=normaal, maar bij mij is dat precies andersom namelijk -t2 = dal en -t1= normaal teruglevering . De teruglevering afgelopen jaar was op -t1 bij mij op mn telwerk namelijk vele malen hoger dan op -t2 dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat t2 normaal is in mijn situatie. en ook mijn vorige energieleverancier geeft aan dat -t2 het laag tarief is...)

Meer mensen hier last van? Ik heb contact opgenomen via Whatsapp (wil alles zwart op wit met die energieboeven) maar kan nog tot 24 uur duren voor ik een reactie krijg.

toon volledige bericht
Als het goed is, kun je zien op de meter welk tarief nu actief is. Dat zou dus normaal tarief (w.s. T2) moeten zijn. Dit wordt bij mij aangegeven met een driehoekje.

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 22:28
Sannietje1985 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:09:
[...]

Zou het dan aan de netbeheerder liggen? Ikheb ook enexis namelijk...
Maar wat ik dus gek vind is dat Engie dit dus wel "juist"gezien/gecorrigeerd heeft, maar GC op hun webiste dus precies het tegenovergestelde zegt. Hoe zij dat gaan doen weet ik dus nog niet, omdat er geen meterstanden bekend zijn nog. maar ga er wel even bovenop zitten.
Want andersom is m.i. gewoon niet mogelijk,, net als bij jou.
Mag ik vragen bij welke energiepartij jij zit/zat?
Zat bij Engie en nu bij Tibber. Meter is pas in Maart geïnstalleerd en merkte dat na 1 dag terugleveren op dat hoog/laag verwisseld is.
Goed voor het vertrouwen in de slimme meter zal ik maar zeggen.
Maar zoals jij hebt ervaren met je vorige leverancier kan dat makkelijk vereffend worden. Weet bij mij niet of ze dat automatisch goed gaan doen.
Weet nu wel sinds ik bij Tibber zit dat het door reguliere leveranciers afgeschafte grote verschil tussen dag en nachtstroom er nog daadwerkelijk is. De reguliere leveranciers hebben ons voor jaren genaaid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-04 20:31

Toen ik me had aangemeld viel me hetzelfde op, had namelijk ook enkel aangevraagd maar stond niet in account. Bij Greenchoice navraag gedaan en kreeg toen dit als antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u graag enkel tarief wilt hebben in uw contract. Graag bevestig ik u het volgende.

Wat leuk dat u zich als klant heeft aangemeld bij Greenchoice. Wij kunnen het tarief pas aanpassen per de eerste datum van levering. Dit is voor u op 20-06-2024. Ik verzoek u vriendelijk tegen deze tijd contact op te nemen zodat wij dit tijdig aanpassen voor u.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluifjes op 02-01-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Korte vraag:

toon volledige bericht
In de app van GC zag ik vandaag bij 'Verbruik' dat de standen jaarlijks worden uitgelezen. Vandaar dat er dus geen gegevens zijn. Ik heb hem op uitlezen per kwartier gezet, dus dan zal het verbruik vandaag vast snel zichtbaar worden.
Pagina: 1